Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tror inte att de har kontakt med varandra, så den övningen är värdelös.

Innan de anhölls hade de ju från söndag till fredag på sig att prata ihop sig.
2015-06-18, 08:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Man läser att de kan släppas om en vecka om man inte hittar ytterligare bevis. Men är det inte så att häktningstiden kan förlängas i och med att obduktionen är inte klar än?
Männen kan få förlängt, men inte kvinnan om inte misstankegraden stärks.
2015-06-18, 08:32
Medlem
Vore intressant att få reda på om låset till byggnaden där kroppen hittades är fast eller hänglås. Om det är det förra tycker man att fokus kan koncentreras rejält, tycker man.
Citat:
Man kan ju nämna det och samtidigt vara tydlig med att det kan vara en obekräftad uppgift.

Visst, klumpigt uttryckt av mig när jag nu ser att det var spekulation, dock från mer seriös källa.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-18 kl. 08:35.
2015-06-18, 08:33
Moderator
OYs avatar
Citat:

De hade kontakt med varandra innan de greps, gott om tid att prata ihop sig.
2015-06-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Finns väl inga spår av bortförsel vid caeet? länka..
handsken tappade hon när dom åkte iväg...
Men snälla! Ena handsken hittades långt inne i en lada. Vi moppen hittades en kasse med hennes tillhörigheter. Nyckeln var i låset, men hjälmen saknades. Dessutom gjordes fynd som polisen inte har gått ut med vad det är. Ett problem är att de stora dagstidningarna har så dynamiska webbsidor nuförtiden, så en tidig artikel är uppdaterad i efterhand eller helt ersatt. Men du kan bara inte ha missat bilder från platsen och där polisen har gått igenom saker i caféets omedelbara närhet som t.ex. en container om jag minns rätt. Men jag har sökt lite om info som alla intresserade redan borde ha läst:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/80623 (fynd nära mopeden ~00:40). Detta är alltså från den 8/6, innan man hittade mobildelarna.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/grafik-har-mordades-lisa-holm/

Tänk också efter lite: det rubricerades som brott från första början. Man hanterade alltså det annorlunda än de tusentals försvinnandena per år som klaras upp trivialt utan att media ens hinner intressera sig. Första notisen i media var natten till måndag eller tidigt måndag morgon. Det är helt enkelt inte riktigt förenligt med att ingenting skulle ha hittats och att hon avvikit från platsen på ett "naturligt" sätt.
2015-06-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
Tja, någon gång så reggar man ju sig.
Att inte ge mer info ligger kanske i sakens natur.
-Jag själv är inte källan, vet dock att min källa stämmer till 100%.
-Den eller dom som synts kanske inte alls har med detta att göra.
(tillräckligt många oskyldiga har redan hängts ut här)
-Att det skulle vara någon av bröderna, som är väl kända i området finner jag helt osannolikt.

Min Point i mitt första inlägg är både spekulation och fakta. Betonar att denna fakta om bil och person inte behöver betyda något alls. Konstaterar bara att magkänslan säger att det finns något mer i detta case som vi inte har sett än.

Jag har inte hängt med under natten, men du skrev igår på din punkt 3, något i stil med att en tredje person kommer utredas - som är mördaren - något åt det hållet. Vad betyder det egentligen?
2015-06-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade kontakt med varandra innan de greps, gott om tid att prata ihop sig.

De har onekligen kokat ihop en historia under sökveckan, om de är skyldiga. Inga vittnen finns ju som sett dem med offret dagen hon försvann så endast teknisk bevisning kan fälla dem.
2015-06-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Vore intressant att få reda på om låset till byggnaden där kroppen hittades är fast eller hänglås. Om det är det förra tycker man att fokus kan koncentreras rejält, tycker man.

Visst, klumpigt uttryckt av mig när jag nu ser att det var spekulation, dock från mer seriös källa.

Hittades hon inomhus? Är det bekräftat eller en trådsanning?
2015-06-18, 08:37
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Jag måste ha uttryckt mig fel, det jag menar är att när polisen frågar den ena brodern om vad han gjorde mellan 18:00 fram till 22:00 så borde andra broderns version stämma.
Om de har slagit ihjäl en tjej och kört bort en kropp så borde man öva på att synka tiden:
Kaffe och bulle kl 18:00
Kollade på tv kl 19.00-20.00
osv osv
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 08:40.
2015-06-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stadsbor eller inte, jag vet inte vad bröderna är, men efter några år med jobb på säteriet och på gårdar i trakten lär de ha lärt sig ett och annat. Hur som helst, inte långsökt att de har nycklar till utrymmen som hyser maskiner, verktyg och fordon om de jobbar med byggnation.

Vem som i övrigt jobbar på gården är inte särskilt svårt att ta reda på, till exempel kan man se vilka fordon som står parkerade på arbetsplatsen för att kunna lista ut vem som är verksam där.

Hur jag än vrider och vänder på det så landar jag i att bröderna är mest intressanta, därefter AJ och övriga anställda inom säteriets verksamhet.
Ahh, missade ditt svar. Bra att du citerade. Jo, det är ju fullt möjligt. Jag fick intrycket att du undrade om de kunde sköta en hel produktionsverksamhet själv. Nej, som du säger är det inte långsökt att de har haft nycklar till dylika utrymmen.
2015-06-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Jag måste ha uttryckt mig fel, det jag menar är att när polisen frågar den ena brodern om vad han gjorde mellan 18:00 fram till 22:00 så borde andra broderns version stämma.
Om de har slagit ihjäl en tjej och kört bort en kropp så borde man öva på att synka tiden:
Kaffe och bulle kl 18:00
Kollade på tv kl 19.00-20.00
osv osv

Men, om den ena brodern är och fiskar samtidigt som den andra brodern rullar runt i sänghalmen med frun kan ju inte den ena historien bekräfta den andres förehavanden.
2015-06-18, 08:43
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Men, om den ena brodern är och fiskar samtidigt som den andra brodern rullar runt i sänghalmen med frun kan ju inte den ena historien bekräfta den andres förehavanden.
Då saknar den som fiskar alibi, jag tror vi börjar närma oss lösningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in