Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Har för mig att AJ får ca 18 milj kr i gårdsstöd för att hans djur betar naturreservaten. Dock går en annan bondes djur där oxå, hur de gör med pengarna (som går till AJ) vet jag inte.

De har även delat samma arbetskraft. Dessa mgm har varit anställda hos den bonden men var ruskigt missnöjda då de inte ens fick en tiondel så mkt

1,8 miljoner står det. Inte 18.
2015-06-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Det skulle ta en vecka att genomsöka alla sina utrymmen genom okulär besiktning.

Han har gissningsvis gjort som han alltid gör. Skickat de som har betalt för sådant.
.

Vem skickade han då?
Just litauerna?
2015-06-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad tror du själv? dom misstänkte väl litauerna och interpol har väl mer koll på personer utanför Sverige.

Man efterlyste Lisa via Interpol,inte bröderna.
Medlem
mercys avatar
Det kan ju vara så att Lisa åkte iväg på moppen men kom på att hon glömt något på kafeet och vände tillbaka ( därav att nycklarna sitter i låset) . Väl framme och inne i lokalen så kan ju någon annan befunnit sig där, ev en inbrottstjuv. Eventuellt en tjuv hon kände/kände igen utseendet på och att detta ledde till det tragiska som hände.

GW har ju avfärdat de misstänkta som GM. Man får ju ändå tillstå att han har mycket goda kunskaper i ämnet.
En underfundig postare skrev tidigt i tråden att detta med utspridda tillhörigheter från Lisa påminde om Hans och Greta. Om GM velat vilseleda och få misstankarna pekade mot dessa män från Litauen, så varför? Givetvis får att få mer tid att själv undanröja bevis m.m. Varför peka mot gästarbetare? Hmm har vi någon aggresiv, mordisk Sverigedemokrat i närområdet ?
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakbot
Rätta mig om jag har fel, men de fynden vi vet om är väl handsken, mobilskalet och kläderna som hittades vid samma område som kroppen. Min teori bygger på att de icke brännbara sakerna har kastats/placerats ut i samband med färden mot hallen. Bland dessa fynd, dvs längs vägen - vet vi endast om mobilskalet. Att klädesplagget/kläderna hittas vid hallen kan ytterligare stärka min teori om att de har klätt av henne för att göra sig av med kläderna, men har inte hunnit bränna upp dessa då tiden har varit knapp - kanske har kvinnan ringt dessa och varnat att om att folk är ute och söker. I ren panik har de lämnat/gömt kläderna i en hög/plastpåse och åkt därifrån. Att handsken ligger kvar vid kafeet kan bero på att den glömdes där, ev. att de inte hittade den när dom skulle bege sig därifrån - kan tänka mig att det var rätt bråttom att ta sig därifrån. Kan förklara varför en av bröderna hittade den genast på måndagen, troligtvis har de insett att en handske saknas och vet vart dom ska leta och röja beviset.

Bara spekulationer, vi får vänta på den tekniska undersökningen som du säger. Men som sagt, står fast vid att folk överanalyserar och gör det mer komplicerat än vad det egentligen är, tror inte fynden är ditplacerade.

Jag har försökt leta efter vad som faktiskt är bekräftat och jag tror att om man i efterhand letar efter bekräftelser så är det bara handsken, mobilskalet och mobildisplayen som är bekräftade. Sedan finns det intervjuer med poliser efter vissa fynd och så säger de att vi har hittat fler saker som är hennes osv... Någon polis säger att fem saker identifierats som henne... Det är då grisigt lätt att övertolka polisen. Lägg därtill att en journalist säger sig ha hört något vara identifierat och en annan bara skriver samma sak i tron att kollegan har koll...

Nej, krasst räknat vet vi bara handsken och två mobildelar. Men om någon kan motbevisa det med poliskälla så är jag bara glad att få det utrett.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Var inte det pga:

1. Pappans yrke och kontakter
2. Man redan hade ögonen på litauerna

??
Varför hade man ögonen på dem ?
De va väl gästarbetare sen flera år tillbaka?
Finns de så mycket brudar i kinnakulle att skicka till Baltikum ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skane4ever
Gäller intervjuerna som TV4 och sr gjort med AJ som pungont ursprungligen länkat till i tråden

Här är SR länk som fungerar. kanske inte samma?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186601
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kaféet där Lisa Holm arbetade har förvandlats till en vacker minnesplats.

Under tisdagen planterades ett japanskt körsbärsträd efter en insamling av privatpersonen Fredrik Lilja på Facebook.
– Trädet kommer att leva i många år och har en liten symbolisk sak, det blommar i maj och juni, säger han.
http://www.expressen.se/gt/tradet-som-vaxer-till-minne-av-lisa-holm/
2015-06-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men till skillnad från rubriceringen mord så lämnar det öppet för fler gärningsmän eller till och med en helt annan gärningsman när det gäller "mord", dvs vem som tog livet av henne.

Åklagaren och vissa i tråden verkade dock inte förstå att när tingsrätten ändrar rubricering så handlar det om att de inte tycker åklagaren har på fötterna för det han valt.

Finns ingen brottsrubricering som heter delaktighet för mord. Domaren var ute och cyklade. Mycket förtroendeskapande. Eller hur?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det kan ju vara så att Lisa åkte iväg på moppen men kom på att hon glömt något på kafeet och vände tillbaka ( därav att nycklarna sitter i låset) . Väl framme och inne i lokalen så kan ju någon annan befunnit sig där, ev en inbrottstjuv. Eventuellt en tjuv hon kände/kände igen utseendet på och att detta ledde till det tragiska som hände.

GW har ju avfärdat de misstänkta som GM. Man får ju ändå tillstå att han har mycket goda kunskaper i ämnet.
En underfundig postare skrev tidigt i tråden att detta med utspridda tillhörigheter från Lisa påminde om Hans och Greta. Om GM velat vilseleda och få misstankarna pekade mot dessa män från Litauen, så varför? Givetvis får att få mer tid att själv undanröja bevis m.m. Varför peka mot gästarbetare? Hmm har vi någon aggresiv, mordisk Sverigedemokrat i närområdet ?

Som sommarjobbare tror jag inte att Lisa hade tillgång till nycklarna och det var ju hon som skulle lämna stället sist då alla andra hade åkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad tror du själv? dom misstänkte väl litauerna och interpol har väl mer koll på personer utanför Sverige.

Dum på riktigt? Om de misstänker litauerna från början, då gör väl de bäst i att ta in dem på förhör som de gjort? Eftersom de befinner sig på samma ort där brottet begåtts. Vill de kolla litauerna, ja då lyfter de väl på luren till motsvarnde myndighet i Litauen!!

Om man eftersöks internationellt, då vänder man sig till Interpol.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Var ligger Hovsgärde? Är det nära gården Martorp som tidigare diskuterats ......

Som ägs av AJ, som endast har nötkreatur!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in