Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petercim
Är det godsägarens lås då? Eller kan låset ha kommit dit efteråt?

Det har nog varit låst en längre tid, man förvarade
kemikalier där, bla annat myrsyra.
Kan ge en del tråkiga tankar med tanke på en del polisers reaktioner.
Borde man inte ha fått fram DNA nu, om det finns något.
2015-06-18, 06:22
Medlem
Kolla alibi och DNA på både PC och hans flickvän MN är min åsikt.
DNA och alibi på godsägaren borde dom väl ha kollat redan annars vet jag inte vad de håller på med.
Sen var det väl inte bara de 2 litauiska männen som jobbade på gården det var ju även svenska män plus godsägaren, nån borde ju ha märkt eller sett nåt om nån av de gjort detta.
2015-06-18, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har nog varit låst en längre tid, man förvarade
kemikalier där, bla annat myrsyra.
Kan ge en del tråkiga tankar med tanke på en del polisers reaktioner.
Borde man inte ha fått fram DNA nu, om det finns något.
Jag tror att hon var hel och att reaktionerna hos poliserna är naturliga då de gett allt i letandet efter LH och inte hittar henne vid liv utan död.
2015-06-18, 06:27
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
DNA och alibi på godsägaren borde dom väl ha kollat redan annars vet jag inte vad de håller på med.
Sen var det väl inte bara de 2 litauiska männen som jobbade på gården det var ju även svenska män plus godsägaren, nån borde ju ha märkt eller sett nåt om nån av de gjort detta.

Men lägg ner. Varför skulle man göra det då man nu har 1 misstänkt för mord? Den ena är ju på sannolikt skäl skyldiga för mordet.

Sluta cykla iväg nu med teorier som det inte ens finns någon grund för.
2015-06-18, 06:29
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Som svensk vet man att vara ledig på en söndag, och låste man då in kroppen på söndag kväll eller under natten så är det ju ingen som borde ha märkt något.
Och där har den förmodligen legat tills polisen hittade den.
Ingen vacker syn efter nästan en vecka i värmen.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 06:37.
2015-06-18, 06:37
Medlem
Jag har inte sett någonstans i tråden att det nämns att ett grannpar redan i början på veckan berättade att de hade kört förbi caféet 21.30 på söndagen och då sett en ung kille stå där utanför och prata i mobiltelefon.
De observerade detta eftersom det skett en del stölder tidigare. Kan det ha varit den yngre brodern och i så fall vad gjorde han där?
2015-06-18, 06:41
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viskat
Jag har inte sett någonstans i tråden att det nämns att ett grannpar redan i början på veckan berättade att de hade kört förbi caféet 21.30 på söndagen och då sett en ung kille stå där utanför och prata i mobiltelefon.
De observerade detta eftersom det skett en del stölder tidigare. Kan det ha varit den yngre brodern och i så fall vad gjorde han där?
Då skulle han alltså ha varit där medans Lisas pappa var i området och letade efter henne?
Låter inte speciellt troligt att det är gärningsmannen.
Vid den tidpunkten ligger nog Lisa redan uppe vid säteriet, och mördaren likaså.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 06:43.
2015-06-18, 06:43
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viskat
Jo då detta har nämnts i trådens begynnelse.
2015-06-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Då skulle han alltså ha varit där medans Lisas pappa var i området och letade efter henne?
Låter inte speciellt troligt att det är gärningsmannen.
Vid den tidpunkten ligger nog Lisa redan uppe vid säteriet.

Nej kanske inte men han behövde ju inte heller veta att pappan varit så snabb med att komma dit.
2015-06-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Nä, jag har bara ett bredare perspektiv, försöker att se olika möjligheter av vad som KAN ha skett.

Om hon blev mördat och det vid cafet så hade dom gömt koppen i dom krokarna inte helt mot satt riktning. Där för tror jag att hon dog någonstans i närheten av där dom bor.

Antingen mördad eller kanske utifrån det scenariot som jag sagt.
Men jösses. Det är inget "bredare perspektiv". Det är att förneka vad som är känt och stolligt hålla kvar sina egna fantasier mot bättre vetande. Om det är ett olycksscenario du vill åt så finns bättre och rimligare sådana redan postade i tråden (som jag inte tror på heller, anm).

Om allting hände långt ifrån caféet hade de inte rubricerat det som olaga frihetsberövande så fort. Det fanns ju - detta VET vi - intressanta spår kring mopeden. Man kunde omedelbart konstatera att något hänt. Vad för spår vet vi inte, men tecken på överfall, strid eller bortsläpande av något tungt, är väl relativa lågoddsare. Eller något mycket enklare än så.
2015-06-18, 07:02
Medlem
så här kanske det jick till,hon satt på moppen,ena brodern kom å stötte på henne ,hon var inte inntreserad ,han va onykter och blev sur och försökte dra bort henne under tumultet så ströp han henne
2015-06-18, 07:13
Moderator
OYs avatar
Om fyndplatsen var låst med ett fast lås, inte hänglås, är det ganska självklart att gärningspersonen är någon som jobbar på gården. De tre svenska personerna som arbetade i ladan har förmodligen inte med saken att göra då min uppfattning är att de är underentreprenörer som enbart jobbar med ladan.

Intressant är vilka som jobbar på gården där kroppen hittades, jordbruk, djurhållning och maskiner.

Är det rimligt att bröderna lägger om tak och gör andra byggjobb på ladan samtidigt som de tar hand om produktionen på gården där Lisa hittades? Jag tror att fler personer jobbar på gården och att de har nycklar till utrymmena där.

Vilka jobbar på gården? Skall det sökas efter en alternativ gärningsperson så är det i första hand personal på gården som är intressanta tycker jag.

AJ säger att bröderna fick röra sig fritt på ägorna, jag ser det närmast som självklart, är det något att poängtera?

EDIT;Att bröderna rörde sig vid gården kan bero på mycket, de fiskar kanske i närheten, promenad eller annat, men också att de har med mordet att göra. Maskiner och verktyg finns kanske i den låsta byggnaden.
Senast redigerad av OY 2015-06-18 kl. 07:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in