Citat:
Ursprungligen postat av
Zyngoallaz
Här har jag läst nästan alla inlägg. jösses vilka teorier! I mina funderingar så är de misstänkta antagligen skyldiga men brottsplatsen förbryllar. Hur kan hon levande eller död bli bortförd utan spår? (polisen vet kanske) men jobbigt i mitt huvud. Det var ljust, ladan alla pratar om är snett över vägen där många åker förbi, mopeden på baksidan av kaféet, skulle vara spår om hon gick/släpades över gärdet. Lockad in i ett fordon för att någon behöver hjälp eller liknande?
Det finns egentligen bara några alternativ:
- Ladan är inte så konstig som det verkar, men hon måste gått dit frivilligt i så fall. Väl där inne kan allt hända och du kan osedd få dit en bil (ja, även IN i ladan om du vill det). GM ser också personalen (genom fönster), men de ser inte honom, när de går ut från fiket och han ser att LH är ensam.
- Bakom fiket. Möjligt och dolt, men då måste GM ta i beaktande att det ligger en privatbostad på den sidan som kan observera. Och han måste veta att hon kommer ensam och kollegorna måste vara borta.
- Bil som stannar. Möjligt, OM en okänd förövare kan pricka in tidpunkten (nycklarna satt i mopeden så hon måste varit bra nära att åka) OCH få henne att gå in i bilen - moppen stod upp och det fanns inga tecken på strid/motstånd i gruset.
Det är väldigt synligt på platsen: norrut är fikets parkering och bortanför slätter och vägen, "bakom" fiket ligger en privatbostad, västerut vägen (och på andra sidan ladugården) och söderut parkering + nästan som ett torg mellan de båda ladugårdarna. Således väldigt synligt. Just synligheten gör det helt omöjligt med en "trafikolycka", till att börja med.
Angående trafiken kan man väl säga att det snittar en bil i minuten vid denna tidpunkt och dag på året. Så en "random" GM är i stort sett uteslutet, men en bil i minuten ger dessutom GM (i ladan/bakom fiket) en risk för oönskade vittnen.
I min värld ligger ladugården bäst till. GM måste på något sätt dessutom vara känd av LH eller av henne bedömd som ofarlig om hon ska gå in i ladugården frivilligt (eller gå in i en bil eller liknande). Hade det varit en okänd "snuskgubbe" hade hon tagit moppen eller sprungit åt andra hållet...
GM ska också ha tillgång till Martorp en bit därifrån (om hon låg i någon byggnad eller var där vet jag inte - ett enormt område runt byggnaderna var också avspärrat).
MGM ligger således bra till. Är det bara indicier kommer de snart att gå fria, för det är ju omöjligt att inte DNA kommer att påträffas i (något) fordon, bostäder, byggnader, föremål, kläder och kroppar.