Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 19:03
Medlem
Var inte Godsägaren i STHLM vid tiden för försvinnandet?
Nån som vet?
2015-06-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Hon hittades inte på AJs mark!

Men Martorp tillhör väl AJ?
Medlem
Citat:
Vi har en gård på Kinnekulle, på andra sidan från Blomberg sett.
Jag har inte hunnit med att läsa allt, det går för snabbt.

Nu påstås det att MGM lagt henne inne i en grisladugård! ?

Jag tror folk svamlar och överdriver om allt.

Du har helt plötsligt ändrat dig då?
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:

Okej, förlåt, men enligt AJ har han träffat Lisa samma dag som hon försvann och då blir han ändå misstänkt.
2015-06-18, 19:06
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:

Vem äger det stället? Började på M, minns inte gårdsnamnet.
2015-06-18, 19:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Var inte Godsägaren i STHLM vid tiden för försvinnandet?
Nån som vet?
Nej, det verkar ju inte så om han träffade Lisa under dagen, och var senare med och hittade handsken?
2015-06-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag är benägen att hålla med. Jag skulle även vilja utvidga ditt inlägg angående byggnader till fastigheter.

Instämmer. Uttryckte mig slarvigt.
2015-06-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Naturligtvis kan det vara så.
Det kan också vara så att den du beskrev med skåpbilen är en av bröderna.

Eller så stämmer inte innehållet i inlägget som jag läste
2015-06-18, 19:10
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Väldigt lite har sagts om varför 17-åriga Lisa skickar sms till sin far om att "nu åker jag hem" och varför han väldigt snabbt vidtar åtgärden att sätta sig i bilen och köra samma väg tillbaka?

Kanske inte finns något av värde i den tanken överhuvudtaget men det får i alla fall mig lite fundersam att en 17-årig flicka måste sms:a hem om att hon nu far iväg. Kanske förresten för att det var första gången hon körde mopeden till jobbet?

Fadern reagerar väldigt snabbt med att köra upp till Blomberg. Väl där tillkallar han militärbekanta omgående, eller?

Låter anspänt och nästan med en inställning om att fara förelåg. Fanns det ev en hotbild på något vis?

Sannolikt helt tokiga funderingar men är det någon annan som undrat kring detta, i mina ögon, lite väl "överbeskyddande" beteende till en 17-årig dotter?

Du har inte en dotter i 17års åldern , det är jag rätt säker på.... (läs detta som att om du inet har det så vet du ingen ting om det du har åsikter om...)
2015-06-18, 19:10
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ja, det var något utöver det vanliga. Enligt en polis på plats var hon kraftigt misshandlad för att få plats i det trånga utrymmet hon hittades i. Vad det innebär är jag inte säker på, men det torde innebära brutna ben och annat för att helt enkelt få in henne i utrymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag summerar alla ställen BO hittats på här i tråden.

Lada
Åker
Dike
Nedgrävd
Garderob?!
Olika ställen/byggnader
Så, med det senaste fyndet kallat "grisladugård" så har offret alltså påträffats på dessa platser:
Lada
"Grisladugård"
Åker
Dike
Nedgrävd
Garderob
Kassaskåp
Olika ställen/byggnader

Det tycks inte råda någon hejd på GM i att sprida ut kvarlevorna. Alternativt är källorna mer bristfälliga än den omåttliga fantasin hos dem som skriver här.
2015-06-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Märkligt också att han helt plötsligt sålt sin fyrhjuling!

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det diskuterades i tråden i natt. Mer än så vet jag inte.

Edit: Du får själv läsa tråden. Det kan inte jag göra åt dig.
Det är jävligt kasst av dig att först bara kasst rapa vidare något som mycket väl kan vara en trådsanning (skulle säga ÄR en trådsanning) bara i syfte att sprida misstankar hit och dit, utan att berätta att uppgiften är osäker.

Det hör till vanligt hyfs att om man säger "X" så är det belagt. Annars säger man "det påstods ju X" eller liknande. På så sätt kan vi andra som vill utgå _endast_ från sådant som är känt, sortera. Ganska förmätet av dig att begära att andra ska leta på frågan om var uppgiften kommer ifrån! Förstår du inte problemet med flera påstådda utsagor i tråden utan indikation på vad som faktiskt är belagt genom adekvat fb-gräv, från polisen eller från media?
2015-06-18, 19:11
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jo, men många av oss var lika berörda efter det att hon var försvunnit och då menar jag för tiden innan vi ens visste att det fanns en mördare.

Jaja herr Tingsnotarie det var det jag menade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in