Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 19:43
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Polisen har nog en ganska stark indicie om vad som hänt. För brukar det inte vara mer regel än undantag att antingen polisen eller anhöriga kontaktar Missing people relativt fort för hjälp med eftersök?. Så vitt jag vet har detta inte skett i detta fall.

Man låter väl polisen söka av innan man låter fler folk klampa omkring i närområdet?
2015-06-08, 19:44
Medlem
Troians avatar
L*sa H*lm enligt uppgift. Ej på FB, men bild på cafésidan. Ej läst tråd sorry om gammal uppgift.

i o...brådis kort inlägg.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller med om att det inte känns bra.

Enligt uppgift var hjälmen borta, så det känns inte helt långsökt att det är hjälmen de hittat i spannmålstorken.

Nyfiken på om hon brukar SMS'a hem på det viset och om SMS'et var skrivet "på hennes sätt".

Cafét stänger enligt uppgift 18:00. Enligt AB, källa bakom det utlåtandet okänd, så är det någon som sett henne vid cafét runt 18:30. Om SMS'et också skickades vid det klockslaget eller där omkring, så måste ju något ha hänt väldigt närstående att vittnen såg henne.

18:30 är det dessutom väldigt ljust ute fortfarande. Verkar vara en rätt liten landsväg, inte jättetrafikerad?
En så ung flicka är nog inte ensam vid stängningsdags. Någon bör ha sett henne när hon blev bortrövad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Man låter väl polisen söka av innan man låter fler folk klampa omkring i närområdet?

Har ingen aning. Kan bara påminna mig om försvinnandet av en småbarns mamma i Trollhättan, tror det var 2013. Då har jag för mig att Missing People blev inkopplade samma dag/kväll de hittade blod i trappuppgången.
2015-06-08, 19:47
Medlem
panzertaxs avatar
Enligt obekräftad uppgift från media så är militär också involverad i eftersök nu?

Utgår man från att hon är levande så finns det en chans att hon är inlåst någonstans eller dumpad, kanske skadad och har svårt att ta sig för att påkalla hjälp.

Om det värsta har hänt och hon är bragd om livet. Vad jag kan se inte jättelångt bort till vattenbrynet om man vill hiva i en kropp där, men ändå en bit att släpa en människa på. Alternativet förutom gödselbrunnar är lite skogsdungar öster om byggnaden om man skulle utgå från en förövare som ensam försöker släpa på kroppen.

Alternativet är att förövaren/na har använt ett annat fortskaffningsmedel. Ponera att de har dragit in henne i en bil och att hon tappat hjälmen under tumultet. Någon har tagit hjälmen och bara kastat den över andra sidan vägen och in i spannmålstorken? Det går så pass snabbt att hon knappt hinner skrika och platsen lämnas i all hast med mopeden ståendes kvar.

Jag stör mig på att det sker i dagsljus och så pass nära övriga bostäder/bebyggelse.
2015-06-08, 19:47
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luitpold
Dom andra tjejerna som blev hämtade med bil borde ju sett om det stod någon bil parkerad i närheten, då det inte finns något annat där.

GM kan ju likaväl parkerat bakom ladan ifall hans plan var att släpa dit henne, så är väl verkligen inte säkert att nån borde sett nån misstänkt bil även om den stod i närheten.
2015-06-08, 19:48
Medlem
Möjlig BO (nämnt i tråden, har inga källor) http://www.ratsit.se/19980207-Lisa_Helena_Holm_Skovde/9jl2kG11pIHvOYDCKywocjuEfx1aNzFo9qwI8gJJneg
2015-06-08, 19:49
Medlem
känns som att det är en gammal gubbe som har varit o fikat på stället en lång tid och har spanat in flickan och tillslut attackerat henne när hon slutat.

Tänkte på en sak till,var de inte 2st som stängde cafét?
2015-06-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
känns som att det är en gammal gubbe som har varit o fikat på stället en lång tid och har spanat in flickan och tillslut attackerat henne när hon slutat.

Tänkte på en sak till,var de inte 2st som stängde cafét?
De var 3
2015-06-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt uppgifter till GT stängde tonårsflickan arbetsplatsen tillsammans med två unga kolleger under söndagen.
Kollegerna försvann i en bil medan den nu försvunna tonårsflickan skulle åka hem till en större stad i närheten av arbetsplatsen på sin moped.
– Allt är så fruktansvärt konstigt. Tre unga glada flickor lämnar strax efter 18 och en av dem kommer aldrig hem.
Det låter som att GM väntat ut de andra två tjejerna. Om de blev hämtade med bil är det inte otänkbart att de hinner åka minuten innan BO, som vinkar av de andra innan hon själv gör sig klar för avfärd. Medan hon förbereder sig och som sista moment sätter på sig hjälmen (vilket då gör att hon hör och ser sämre, och således inte riktigt har koll på sin omgivning) passar GM på. Han springer fram och släpar iväg henne till spannmålstorken. Med hjälmen på huvudet hörs hennes skrik mindre och överraskningsmomentet/chocken blir högre då hon inte kan se vad som sker.
2015-06-08, 19:51
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Polisen har nog en ganska stark indicie om vad som hänt. För brukar det inte vara mer regel än undantag att antingen polisen eller anhöriga kontaktar Missing people relativt fort för hjälp med eftersök?. Så vitt jag vet har detta inte skett i detta fall.

Det är väldigt individuellt också om vad familj/anhöriga vill. Det är inte sällan dem som kontaktar Missing People. Jag tippar på att det är en tidsfråga innan MP blir inkopplade på detta, men att man vill låta polisen göra första genomsök med hundar mm och säkra eventuella spår.
2015-06-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
De var 3

Vart försvann de två andra då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in