Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Ja jag såg honom. Såg även den äldre brodern.
Vill inte gå in på mer detaljer.
Lite lustigt att gå och fiska mitt under brännande polispådrag. Antar att det är vid den lilla pölen vid bostade han fiskade? Vid vilken tidpunkt var han och fiskade?
Medlem
Högst intressant är vilka från trakten som anslöt sig först i sökandet. Mp har ju tystnadsplikt så man hoppas ju att polisen får ta del i sådana uppgifter. Ponera att en Gm gick med i söket som planterat bevis material hos utlänningarna även är den som vill leda misstankarna emot dem även i söket. Eller har jag helt fel men med tanke på att Gm brukar vara med och söka när någon är försvunnen....
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:

Hur fungerar det att du ser både att ena brodern är och fiskar, samt ser att den andra är hemma? Åkte du mellan dom eller fiskade han på sin egen gård...?
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
åklagaren enligt aftonbladet
Hon obducerades direkt, det är ingen väntan i en sån sak. Men dödstidpunkten ville de inte säga något om.

Därför har man börjat med andra saker för att få fram detta, det finns et obduktionsprotokoll, men eftersom dödstidspunkten inte kunne fastställas, så avslutades inte protokollet.

De kommer snart att byta åklagare, någon gäng i nästa vecka byter de åklagare. Denna är inte uppgiften mogen i en sån sak.
2015-06-17, 19:01
Medlem
Citat:
De har inte överblick över gården där hon hittades hemifrån. De måste gå en ganska bra bit för att ta sig dit och se. Mestadels skog bortsett från helt nära.
Ok. Då kan det ha varit så att de var i begrepp att flytta på kroppen när MP närmade sig och därav skedde konfrontationen. Tack för att du delar med dig av lite info.
2015-06-17, 19:01
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammalax
Lika säker som jag är på att hon va avliden redan dagen efter är jag på att det inte är de skyldiga som sitter häktade.om de nu skulle vara skyldiga så går de väl till världshistorien för dumhet. Om man har gjort sig skyldig till ett så grovt brott inte fan sätter man sig på brottsplatsen och inväntar polisen.
Nej man tar sitt pick och pack och flyr. Inget säger "jag är skyldig" som att helt plötsligt försvinna från sin bostad och sluta dyka upp på sitt arbete mitt under en pågående sökinsats i trakten. De hade då enkelt kunnat begäras utlämnade från Litauen.

De har förmodligen ämnat att stanna och städa upp efter sig så att kroppen aldrig någonsin skulle hittas och därefter fortsätta sina liv som vanligt. Lyckligtvis så hann de aldrig det tack vare det massiva engagemang från polis och allmänhet att försöka hitta flickan.

Hade de bestämt sig för att helt plötsligt sticka på måndagen så hade de snabbt varit gripna.
2015-06-17, 19:02
Medlem
Citat:

Du bör kunna säga om du såg dem den aktuella tiden eller inte. Du kan inte säga A utan att nämna B utan att gå in på detaljer.

Tror du trollar tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är korrekt.
Men att det var hundarna visste inte jag, om det stämmer.
Det är jag inte heller säker på, men efter att läst ett utdrag från live sändningen när de fann henne, har jag förstått att det var hundar som markerade henne.
Och jag antar att de gick från fyndet dit och inte från MGM?

Men någon annan har kanske bättre koll?
Medlem
getbusys avatar
Citat:

Vart fiskade dom?
2015-06-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att de inte visste är bullshit. De hade ju kontakt med sin mamma och pratade då om den försvunna flickan. Visst fan hade de vetskap om försvinnandet.

Om försvinnandet ja. Om MP:s roll som dök upp efter tre dagar? Sannolikt inte. De kunde dålig svenska och engelska. Hur ska de känna till MP?
2015-06-17, 19:04
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:

Vilken dag var det som du förhördes av polisen då ?
Varför har inte media skrivit om att det finns ett nyckelvittne som omkullkastar allt.
Är det möjligen för att det inte är sant ?
2015-06-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Cirka 1600 meter. Vet du var de konfronterades med MPS, var det utmed vägen mellan bostaden och Martorp eller i terrängen?

Sorry. Vill inte svara på det.
... Finns en anledning att jag varit tyst till dess Häktningsförhandling ett varit och genom nästan hela tråden. Några få har dock fått PM när saker varit helt uppåt väggarna.
Finns en anledning till att jag har ny identitet på FB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in