Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns i tråden om du söker.
Hur söker man då? Man orkar ju inte kolla över 2000 sidor.
2015-06-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Hur kan man ens säga att någon är skyldiga för att de letar efter sin katt bland allt ståhej? Skulle nog vilja påstå att de som har husdjur skulle vilja ha in sin katt om det kommer tusentals okända människor utanför. Kände de de sig nu utpekade så är det väl inte konstigt om de försökte mota bort MP från tomten det är nog ett normalt beteende om man känner sig hotad. Är det nu dem så visar det sig de sitter ju redan. Är de nu inte dem vilket jag personligen har svårt att tro så går den skyldiga lös kanske för alltid...

Du litar alltså på att de letade efter sin katt?
Ska man leta efter något så ska man leta efter Lisa, vilket de uppenbarligen inte gjorde på fredagen!
2015-06-17, 15:59
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Finns dock vittnesmål om att det blåste rätt så hårt den dagen. 7 mil är en lång sträcka, kan blåsa kuling så pass långt bort och ändå vara vindstilla där man befinner sig!
Som jag påpekade - jag har kollat vilket väder som rådde i Blomberg den aktuella tidpunkten, och det var i stort sett exakt detsamma som hos oss. SAmma temperatur, samma sol/moln-förhållanden. Enda skillnaden var att det blåste ett par m/sek mer i Blomberg - men vinden har ju ingen betydelse om man sitter i lä (vilket man lämpligen gör om man dricker kaffe utomhus en blåsig dag).

http://www.klart.se/väder-blomberg.html?v=historik
2015-06-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Hur söker man då? Man orkar ju inte kolla över 2000 sidor.
På höger sida, där kan du välja "Detta ämne".
Senast redigerad av chrisemil 2015-06-17 kl. 16:02.
2015-06-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Som jag påpekade - jag har kollat vilket väder som rådde i Blomberg den aktuella tidpunkten, och det var i stort sett exakt detsamma som hos oss. Smma temperatur, samma sol/moln-förhållanden. Enda skillnaden var att det blåste ett par m/sek mer i Blomberg - men vinden har ju ingen betydelse om man sitter i lä (vilket man lämpligen gör om man dricker kaffe utomhus en blåsig dag).

http://www.klart.se/väder-blomberg.html?v=historik

Ja, det verkar troligt, jag vet inte, jag var inte där.
Men vad jag förstått så har det blåst mer än 11ms. Men jag är dock van vid att det blåser 15ms dagligen. Och med det sagt så kan jag förstå om folk anser 11ms som storm!
2015-06-17, 16:02
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Jag såg det, och kontaktar du några av fotograferna som var där, så fär du detta bekräftad.
konstigt att någon forograf inte läckt ut om detta !
eftersom att det spekuleras om detta vilt på vissa sociala medier ,om hennes kropp var hel, eller hur pass tilltygad den var
2015-06-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ja, det verkar troligt, jag vet inte, jag var inte där.
Men vad jag förstått så har det blåst mer än 11ms. Men jag är dock van vid att det blåser 15ms dagligen.

Men 15ms blåst på ett helt dygn innebär blåst ungefär 0,17 ppm av dygnet.
2015-06-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade ju hela kvällen och natten på sig att köra liket och tillhörigheter tio mil ifrån Blomberg och gräva ner. Märkligt att de inte gjorde så, istället kastas föremål i det omedelbara närområdet och kroppen placeras i en byggnad som fler än de själva har access till, helprilligt och oförståeligt.
De hade som andra spekulerat i kanske tänkt att göra det senare. De kanske inte hade någon bra plats att gömma henne på varför de i ett första skede valde Martorp där de stundtals arbetade. De är från Litauen och knappast bekanta med den svenska geografin. Men då de underskattade sökpådraget blev det aldrig tid för att flytta kroppen. Redan på måndagen klassades händelsen som "särskild händelse" och helikoptrar och annat kallades in och hovrade över omgivningarna.
2015-06-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
Men 15ms blåst på ett helt dygn innebär blåst ungefär 0,17 ppm av dygnet.
Ja i byarna då, glömde skriva det!
2015-06-17, 16:04
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokenbells
Man blir ju galen på det här yppandeförbudet. Hoppas verkligen polisen har något jävligt övertygande som dom kan presentera senare.

Men reagerade på något som någon skrev tidigare. Det är ju tämligen osannolikt att första gången hon någonsin åkte hem själv med moped - ja, då blir hon mördad. Inte omöjligt att mördaren visste detta, hur då? Ja, varför kan det inte ha varit en dejt som hon inte berättat för föräldrarna.. Antar att polisen inte har funnit hennes mobil? Det vore ju riktigt intressant att veta om hon tex reggat sig på Tinder och bestämt träff efter jobbet med någon snubbe.
Det här var jag inne på tidigt,och detta kan varit någon som utgett sig för att vara någon i hennes egen ålder.
Hon kan ha haft kontakt med någon på nätet som och pratat om det ena och det andra,han frågar vad hon ska göra i morgon.
-Jobba vid caféet säger Lisa.
Han frågar, vilken tid börjar du,vilken tid slutar du?
Hur kommer du dit?
Han åker dit en stund innan hon slutar,han ser att mopeden står där,gömmer sig vid lämpligt ställe och väntar ut henne.
Hjälmen ligger,eller låg kvar i hans bil.
Senast redigerad av 2big4you 2015-06-17 kl. 16:09.
2015-06-17, 16:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
1. Hon hade pojkvän.
2. Hon messade till sin pappa i samband med att hon skulle sätta sig och åka hem.

Tror du fortfarande på din teori?
Vad har du för källa på att hon hade en pojkvän? Har bara hört om ett ex förut.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-17 kl. 16:07.
2015-06-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Frågar igen, är det möjligt att Lisa begick självmord?
Se på bevisen vi har!
Tror du verkligen att LH går till mopeden, sätter i nycklarna och sedan får för sig att ta livet av sig?
GÅ 1km söderut och slå sönder sin telefon, sen fortsätta och slänga andra saker.. Kom igen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in