Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 20:25
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiiiraz
MEN hur kan du "tro" när du sett med egna ögon? Vet inte vad du försöker komma fram till. Men ligger inget vettigt i det du säger. Du vill sprida någon form av goja... Sen om du är vittne till "så mycket" varför har inte du kontaktat polisen?!
Men är det inte du som sprider goja? Varför skulle just medlemmen Rohna inte få delta i diskussionerna på samma villkor som alla andra. Bara trådens jubelidioter kan undgå att se att hen till skillnad från 90 procent av deltagarna bidrar med väl avvägda observationer direkt från platsen.

De som misstror medlemmen får väl betrakta denne som sin lögnaktige jämlike?
Senast redigerad av B0B0-emulator 2015-06-17 kl. 20:28.
2015-06-17, 20:25
Medlem
[quote=joxarn|53736030]
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Är det inte rätt märkligt att den yngre brodern vill överklaga häktningen? detta borde ju komma som ett förslag ifrån hans advokat, och med det kan man ju då tänka sig att dom få bevis som finns inte är speciellt starka....[/QUOTE

Vad är det som säjer att det inte kommit från hans advokat?

Det är klart det kommer från hans advokat. Det är advokatens jobb att överklaga allt annat vore fel.
2015-06-17, 20:26
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Men herre gud.

De är ju i finkan på rubriceringen MORD.
Om det varit en olycka hade nog inte rubriceringen varit mord.

Förundersökningen är inte klar än, det kan mycket väl vara en olycka eller dråp. Dom är misstänkta för mord i nuläget.
2015-06-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Nu kanske detta låter korkat- men ibland kan inget alibi vara ett bra alibi- kriminella brukar alltid ha någon jävla bs historia om var de var exakt under den tiden brottet skall ha begåtts.

Källa på att dessa häktade är kriminella!
2015-06-17, 20:27
Medlem
Xonixs avatar
Fyfan vad jag hatar att inte veta. Blir galen snart. Varför kan de inte bara säga det de vet? Lär ju inte direkt påverka läget. Antar att det är för ett så känsligt ärende?

Någon som minns om det var likadant med Engla? Har för mig att det skrivdes direkt om vad polisen visste.

Tror dock på att de inte säger något för de inte har något konkret, tror inte alls på att det är litauerna.

Enl åklagaren skulle de väl inte ha någon teknisk bevisning och såg att tekniska undersökningen skulle vara klar. Analyser vänter de väl på men tror inte det ger något. Finns inga vittnen mot litauerna heller, inget motiv för den delen heller.

Varför kan de inte bara säga allt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppa32
Läste att någon skrev att kroppen hittades i en låst låda av något slag? Hur förankrat är detta?

Det här är faktist interessant, jag kommer ihåg att på presskonferansen efter så sa dom att dom var tvungna att BRYTA sig in i ladan. Om den var låst betyder ju det att någon med nyckel är GM, Bröderna hade väll nyckel antar jag.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Överklagan till hovrätten gällande häktningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ingenting, därför är det extremt vanligt att man gör detta.

Jag väldigt glad att så sker för det ger som sagt hovrätten chans att bedöma samma bevisning som rådmannen i tingsrätten tidigare gjorde.

Tycker det är mycket bra att åtminstone 31-åringen kommer att överklaga häktningen, så att även hovrätten får ta en titt på de bevis som åklagaren la fram i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

Anser de att denna bevisning inte håller så kommer han att släppas omgående.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-17 kl. 20:29.
2015-06-17, 20:28
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad jag förstått så var det advokaten som tyckte att hon inte skulle överklaga, och han borde ju veta.

Du överskattar advokater hör jag. Nej, men han resonerar väl som så att hon inte har alltför mycket att vinna på att överklaga men det stämmer inte att hon inte kan tjäna någon dag alls. Jag vet att hovrätten behandlar överklaganden samma dag.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den här "Rohna" känns som trådens egen horoskop-makare. Spelar någon sorts spel att hen vet väldigt mycket vad som har skett "men jag kan ju inte avslöja allt".

Uttalanden är en blandning av fakta som stått i alla tidningar, samt egna påhitt som ingen kan vidimera och säga emot. Därför att ingen vet.

Är "Rohna" någon sorts installation från Konstfack
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ni kanske har tagit upp det här men jag kikade lite mer i PCs facebook. Han verkar studera maskinteknik. Känns inte helt omöjligt att han då har gjort en del jobb hos AJ i hans maskinhall. Om så är så borde PC och balterna känna till varandra rätt väl. Samt att PC kan ha tillgång till nycklar till AJs lador och skåp.

Vem är denna PC?
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Förundersökningen är inte klar än, det kan mycket väl vara en olycka eller dråp. Dom är misstänkta för mord i nuläget.

Visst det kan bli dråp av mord, men inte olycka.
Någonting har man konstaterat på BO som ger rubriceringen mord.
2015-06-17, 20:29
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tycker det är mycket bra att åtminstone 31-åringen kommer att överklaga detta, så att även hovrätten också får ta en titt på de bevis som åklagaren la fram i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

Anser de att denna bevisning inte håller så kommer han att släppas omgående.

Exakt, ingen här vill se oskyldiga sitta inne men om hovrätten fastställer beslutet stärks tron på att den bevisning som åklagaren för närvarande har besitter viss styrka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in