2015-06-17, 13:53
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hoppas verkligen att Polisen har kollat upp det ordentligt. Ligger nog både en och två hundar begravda i allt det här. Vi vet ju sen tidigare, t.ex vad gäller styckmordet i Boden där GM var med och letade efter BO för att försöka skymma sin egen skuld i det hela. Så har de inte hört om PC:s ev alibi dagen då LH försvann då är det ju patetiskt.

Men fy fan, jag ryser av den där meningen: "Vi vet ju sen tidigare att, t.ex vad gäller styckmordet i Boden där GM var med och letade efter BO för att försöka skymma sin egen skuld i det hela."
Varför skulle inte något liknande hänt i det här fallet? Hade polisen tagit reda på Boden-fallets mördares alibi? Eller varför kunde han gå fritt och leta tillsammans med Missing people?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Graverande eller oroande är, att åklagaren inte tror att åtal kan komma att väckas inom två veckor. Så sa han i Aftonbladet varje fall.

Frågan är om de kommer kunna väcka åtal överhuvudtaget. I nuläget har de ju ingenting! Jo, de har någon som gick med MP och tyckte litauerna verkade mysko. Har polisen tagit reda på vilken parti denne person sympatiserar med? Kan ju varit en SD-anhängare som letar invandrare att använda som syndabockar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Är du ironisk eller är du verkligen så ofattbart naiv?

Naiv eller inte, låt så vara men jag är väl lite inne på det som GW nämner.

Mycket föreligger så att det är bröderna då de är på sannolika skäl misstänkta MEN, de är ostraffade sen tidigare och det verkar inte förekomma några incidenter mellan bröderna och övriga folk på orten under åren de arbetat där.

Då är det MÖJLIGEN så att det är mer SANNOLIKT att det är en som ligger närmare i åldern till L och att denne tidigare har visat våldsamma tendenser och är tidigare straffad.

Sen om man mördar någon på fyllan och har massa bevis, då snitslar man inte en bana med dessa hem till sin ytterdörr.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Graverande eller oroande är, att åklagaren inte tror att åtal kan komma att väckas inom två veckor. Så sa han i Aftonbladet varje fall.

Nej.

Åtal kommer att dröja till långt in på hösten/vintern.
Räkna med tidigast November.
2015-06-17, 13:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Är det någon här som vet om den här killen på fyrhjulingen har ett trovärdigt alibi samma kväll som Lisa försvann?

Vilken av dem?
Enligt uppgift så var det denna i tråden nämnda och så ytterligare två stycken personer varav den ena åkte på en 4 hjuling som påminner om märket Gepard
Senast redigerad av MeMajk 2015-06-17 kl. 13:56. Anledning: lade till ordet prsoner eftersom kön inte anges
2015-06-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Dagens artikel i Nya Lidköpingstidningen har nämnts förut i tråden, men texten är värd att beakta som ett möjligt uppslag till vad som kan ha hänt. Notera att BO har befunnit sig bakom caféet och därmed kan ha stött på något hon inte skulle se eller mött någon annan som rundade hörnet vid helt fel tidpunkt. Inbrott dagtid är ovanligt, men förekommer enligt artikeln. Notera även att caféets ägare säger att det känns som om någon känner till caféet innan inbrottet:

Det där med att sno ett par snygga koppar och skita i kassan låter inte alls som inbrott, mer som hon glömt låsa dörren, eller pojkstreck eller nåt. Det verkar dessutom varit inbrott i lokaler som lithaunerna haft tillgång till redan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
I vilket sammanhang andväns ordet kvarleva Jo i sammanhanget styckning.
Annars säger man obduktion av +namn.
eller hur?
Har väl avhandlats en del här. Jag har för mig att jag hört uttrycket förr utan att det avsett styckad kropp. Det är sas bara kroppen av vad som en gång var LH, människan LH var mer än bara den fysiska kroppen. Men uttrycket är så praktiskt att det kan innebära både en hel kropp och en enskilld del.
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Vet inte vad som är normal tid, men kan tänka mig att det mycket utredningsarbete som kvarstår så jag tycker inte det verkar så oroande.
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Polisen grep ingen "för syns skull". De tog in de tre misstänkta därför att de uppträdde konstigt/hotfullt mot MP c:a 100 m från den plats kroppen hittades. OM dessa på något sett inte är inblandade blir deras uppträdande högst märkligt. Boden där kroppen hittades var tydligen låst
så det är ju fullt möjligt att de tre misstänkta hade tillgång till nycklarna då de befanns sig på området i en verkstad! Efter inledande förhör anhölls de tre sedan!
På vilket sätt uppträdde de 3 gripna konstigt/hotfullt? Försökte dom hindra sökningen av kropp och fynd eller vad?Vart blev det konfrontation mellan MP och misstänkta GM?

Vart hittades kroppen?I gödselbrunn? åker?nedgrävd?Nån som vet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Fast ett av fynden ska ju ha gjorts i en kyrka 2 km från cafét, ett annat fynd ska ha gjorts i Blomberg hamn som också ligger längre bort från cafét.

Visst är det märkligt med utplacerade fynd. Låter som att de två MGM ska ha varit påverkade av något och i kombination av panik agerar man inte rationellt.

Finns det trovärdiga källor på detta??? När (vilken dag) hittades dessa???
I så fall blir allting än mer klarare, "ledtrådar" bort från Martorp!

Jag hade gjort samma sak om jag bott i området kring Kaféet. Eller rättare sagt bott MELLAN Kaféet och
platsen där kroppen hittades! Tänkte faktiskt på det idag. Jag hade definitivt lagt saker vid Blombergs Station, om jag var skyldig vill säga!
Senast redigerad av Heavenbound 2015-06-17 kl. 13:59.
2015-06-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
ursäkta men vet vi exakt var nånstans kroppen hittades?

var den inlåst?

i en bod eller nåt där bara vissa personer hade tillträde (typ nyckel)?

kolla oxå denna artikeln i expressen:

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-vill-vara-pa-plats/

behöver inte betyda nåt men det står att:

Hon trodde verkligen den yngre sonen skulle släppas.

varför just den yngre sonen? varför inte bägge? tycker det låter konstigt.

Det är ju det som är grejen. Polisen går inte ut med någon information om var och hur kroppen/kvarlevorna hittades.
Hur kan vi kanske vara säkra på (MP).
Men vad som hittades får vi nog vänta med.
Om det rör sig om styckning så kan anledningen vara att de inte hittat alla delar än, vilket förklarar tystnaden.
2015-06-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tala för dig själv. Jag vet en handfull personer som blir riktigt obehagliga under alkoholrus/drogrus. Dessa är också kapabla till det mesta.

Kombinerar du stora mängder alkohol/droger med psykiskt ohälsa såsom bipolär, ADHD, schizofreni/psykossjukdoma etc så kan det slå snett. Säger inte ALLA individer med dessa åkommor som dricker är våldsamma galningar, men det finns en förhöjd risk för våldsbrott. Finns mycket fakta om detta ifall man googlar.

Vilken normal människa blandar alkohol och droger? Jag tror inte det är SANNOLIKT att bröderna har en historik av alkohol blandat med droger, kanske har de det men det skulle förvåna mig att de skulle sköta sig så pass bra i sådana fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in