2015-06-17, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut inte, men det finns fler omständigheter som talar för att de inte har med saken att göra sett till normalfallet.

Till exempel inte vanligt att en gärningsperson lägger ut ledtrådar som ett pärlband från platsen för försvinnandet via sin ytterdörr och vidare till det döda brottsoffret.

Fast ett av fynden ska ju ha gjorts i en kyrka 2 km från cafét, ett annat fynd ska ha gjorts i Blomberg hamn som också ligger längre bort från cafét.

Visst är det märkligt med utplacerade fynd. Låter som att de två MGM ska ha varit påverkade av något och i kombination av panik agerar man inte rationellt.
Medlem
Om de under tre års tid varit skötsamma och uppskattade, varför skulle de en eftermiddag/kväll ta droger (de verkar inte ha någon historik med droger inblandade) eller supa till för att sen mörda?

Tyvärr men det är ett långskott. De flesta här inne kan nog supa sig redigt fulla och bli upprörda på fyllan men man mördar knappast någon, särskilt inte en tjej som är minst 10-12 år yngre än sig själv, eller?.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Lider med Lisas familj och anhöriga att Svensk polis och rättsväsendet är så okunniga och slöa. Jävla lekstuga i häktingsförhandlingarna med en okunnig domare som hittar på egna ord och inte ens vet vad han pratar om.

Sen Svensk polis som griper fel personer. Dom tänker "Vi måste gripa nån för syns skull. Vi tar bröderna".

En mördare går fri där ute och vad gör polisen?
Fy fan så illa skött detta är. Hade det inte vart för Missing People så hade väl polisen fortfarande vart ute och letat efter kroppen.
Inte ett rätt kan den Svenska polisen göra. Bara misstag och fel. Det gör mig så förbannad.

Släpp dom stackars Litauerna nu och erkänn att ni grep dom endast för gripandes skull. Erkänn att ni inte har den minsta koll på vem som ligger bakom detta hemska som har hänt.

Gör om. Gör rätt

Polisen grep ingen "för syns skull". De tog in de tre misstänkta därför att de uppträdde konstigt/hotfullt mot MP c:a 100 m från den plats kroppen hittades. OM dessa på något sett inte är inblandade blir deras uppträdande högst märkligt. Boden där kroppen hittades var tydligen låst
så det är ju fullt möjligt att de tre misstänkta hade tillgång till nycklarna då de befanns sig på området i en verkstad! Efter inledande förhör anhölls de tre sedan!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Lider med Lisas familj och anhöriga att Svensk polis och rättsväsendet är så okunniga och slöa. Jävla lekstuga i häktingsförhandlingarna med en okunnig domare som hittar på egna ord och inte ens vet vad han pratar om.

Sen Svensk polis som griper fel personer. Dom tänker "Vi måste gripa nån för syns skull. Vi tar bröderna".

En mördare går fri där ute och vad gör polisen?
Fy fan så illa skött detta är. Hade det inte vart för Missing People så hade väl polisen fortfarande vart ute och letat efter kroppen.
Inte ett rätt kan den Svenska polisen göra. Bara misstag och fel. Det gör mig så förbannad.

Släpp dom stackars Litauerna nu och erkänn att ni grep dom endast för gripandes skull. Erkänn att ni inte har den minsta koll på vem som ligger bakom detta hemska som har hänt.

Gör om. Gör rätt
Hur tänker du att dom är oskyldiga och vem är skyldig?
Det är väldigt lätt att se ner på polisen och dess arbete men ärligt du har knappast klättrat lika långt i livet som dom du ogillar. Du kör möjligtvist lastbil eller butiksbiträde på Statoil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut inte, men det finns fler omständigheter som talar för att de inte har med saken att göra sett till normalfallet.

Till exempel inte vanligt att en gärningsperson lägger ut ledtrådar som ett pärlband från platsen för försvinnandet via sin ytterdörr och vidare till det döda brottsoffret.

Det finns saker som talar för att de inte har med saken att göra i nuläget, med de fakta som vi har. Vad har vi för rykten angående det som missing people hittade och som man ansåg vara ett fruktansvärt fynd?

Grav?
Blodig Hammare?
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av add315
Är du på riktigt? "En mördare går fri där ute". Du verkar ju vara ett nyckelvittne i denna utredning sitter på så mkt kunskap...

Läs mina tidigare inlägg så förstår du bättre varför jag tror att fel personen sitter häktade och att den/de skyldiga fortfarande är fria. Jag skriver ur mina tankar och ja, jag är endast en lekman som gissar hejvilt. Men vad fan ska man tro? Polisen ger ju oss inget.
Alla verkar tro och tycka att bröderna är skyldiga. Men jag håller med GW gubben. Jag tror dom är oskyldiga. Och nej. Jag är inget jävla nyckelvitte. Men jag har bara en känsla i kroppen som säger att fel personer är gripna. Måste ju kunna se det från andra perspektiv också och inte stirra sig blind på en enda teori - bröderna.
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men Leif GW vet med största sannolikhet hur lång tid det brukar ta att obducera och också tidsbestämma tidpunkten för döden. Så att påstå att han är ute och cyklar när det gäller det är skrattretande. Skulle ni andra här inne ha mer koll på det alltså? Dessutom har Leif GW med största sannolikhet kontakter och kan säkerligen få veta en hel del om fallet genom att bara ringa något telefonsamtal.

Med tanke på mitt yrke vet jag också hur långt tid det bör ta och detta är inom ramen för det normala. Om GW hade haft kontakter att få info om hade han inte skrivit "– Om jag hade tillgång till det material som polisen har, så skulle naturligtvis kunna dra en förskräcklig massa fler slutsatser. Inte minst sannolikheten för att de ligger rätt med bröderna, säger han."

Så skratta på du, men det är tydligt för oss som följt allt från dag ett att han inte har läst allt som framkommit och som allmänheten också kunnat läsa.
2015-06-17, 13:44
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Gällande Leif GW:s senaste utspel:

Problemet är bara att GW tillhör den falangen inom gärningsmannaprofilering som förlitar sig på och bygger sina antaganden på statistik från andra brott. Tyvärr är det inte så verkligheten ser ut och han har ofta haft fel, bla,bla

Här visar du at du har noll koll, LGWP har jobbat vid polisen sedan 1973, Rikspolisstyrelsen, og har rätt. Det är nämligen så verkligheten ser ut. Han öppnar för att det KAN vara dessa, men det är faktiskt osannolikt.

Det är nog du som inget vet om verkligheten.
2015-06-17, 13:46
Bannlyst
Det är ju uppenbart att GW inte har någon fakta överhuvudtaget om detta fall utan bara utgår från en sorts statistisk gärningsmannaprofil.

Han utgår från det som är mest troligt enligt statistisk. Men skötsamma familjefäder har mördat tidigare.
2015-06-17, 13:46
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Som jag har förstått det kritiserar han åklagarens beslut att införa yppandeförbud. Verkar som att det har blivit standard numera i uppmärksammade rättsfall vilket inte är bra då rättssäkerheten äventyras.

För bara 5-10 år sedan var det relativt ovanligt med yppandeförbud, eller?

Han kritiserar yppandeförbudet till exempel. I tidigare artiklar tar han upp frågan om de orimligt långa häktningstiderna i Sverige, något som Sverige blivit fällt för i internationella instanser. Han kritiserar det lättvindiga sätt som domstolarna häktar folk på. Allt det här och en hel del annat är berättigad kritik mot det svenska rättsväsendet.
2015-06-17, 13:47
Medlem
SmartSkalles avatar
OM nu Litauerna är skyldiga, vilket de troligtvis är, så borde man ha forensiska bevis som fäller dem, case closed.
Tror i så fall på den yngre brodern som ensam gärningsman som efter brottet fått hjälp av sin bror med bortforslande i bil, i vilken polisen i så fåll hittat spår av Lisa.
Om de däremot skulle visa sig vara oskyldiga är denna Clement på fyrhjulingen en tänkbar kandidat, snygg kille söker upp snygg tjej, händer varje dag...
Senast redigerad av SmartSkalle 2015-06-17 kl. 13:52.
2015-06-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Om de under tre års tid varit skötsamma och uppskattade, varför skulle de en eftermiddag/kväll ta droger (de verkar inte ha någon historik med droger inblandade) eller supa till för att sen mörda?

Tyvärr men det är ett långskott. De flesta här inne kan nog supa sig redigt fulla och bli upprörda på fyllan men man mördar knappast någon, särskilt inte en tjej som är minst 10-12 år yngre än sig själv, eller?.

Jag känner många som använder droger ofta och beter sig skötsamt och duktigt och inte konstigare än någon annan. Att snea ur över något eller i kombination med psykisk instabilitet kan vad som helst hända. Vad vet vi ens om hur de är privat? De kanske kan bete sig normalt utåt men i hemmet/bland bekanta eller dylikt på ett helt annat sätt. Det är ingen omöjlighet. Dessa två, om de är skyldiga, är knappast de första människorna som folk uppfattat som trevliga men som gjort de mest sjuka brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in