2015-06-17, 11:21
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ok. Fostret utvecklar ben EFTER att det "klätts med kött", inte före. Därav är koranen motbevisad. Åtminstone i del. Tack och bock.

Har du inga källor så har fu ingenting att komma med! Och snälla säg någon annan som på 600-talet hade såhär mycket fakta om vår existens. Men visst fastna på bagateller. Du har ff. Inte bevisat något och det kan du aldrig göra!
Citera
2015-06-17, 11:22
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nja,den författaren vrider och vänder för mycket för min smak. Jag vill ha tydliga rader ur Koranen som förklarar vetenskapliga fakta,klart och tydligt. Alldeles för många efterrationaliseringar och tolkningar i länken du gav mig. Och den författaren verkar vilja ,ganska starkt, att Koranen ska vara sanning.

Ja perverterade sinnen har alltid letat efter små bagateller för att motbevisa Gud men aldrig kunnat
Citera
2015-06-17, 11:25
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Och samma verser utan efterrationaliseringar;
Then fashioned We the drop a clot, then fashioned We the clot a little lump, then fashioned We the little lump bones, then clothed the bones with flesh, and then produced it as another creation.

En droppe blir en stor droppe blir en liten klump och klumpen får ben och benen får kött.
Observationer vem som helst kan göra genom att se en gravid kvinna växa, och felaktigheter som att köttet sätts på efter att skelettet är färdigt - ett enkelt logiskt misstag att göra om man inte vet, vilket Koranen påstås göra.

Banbrytande vetenskap som aldrig beskrivits mer detaljerat i modern tid, sannerligen. Nästa.

Som sagt, vill man leta efter bagateller att fastna på så varsågod, jag tror att de med förstånd kan erkänna att en man på 600-talet omöjligt kunde ha vetat saker som de först nu på 1900-talet kunnat komma fram till med vetenskap och teleskoper.
Citera
2015-06-17, 11:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Ja perverterade sinnen har alltid letat efter små bagateller för att motbevisa Gud men aldrig kunnat

Nu ÄR koranen redan rationellt motbevisat, men om du vill ta det én gång till ... be my guest.
Citera
2015-06-17, 11:26
Medlem
Citat:
Som sagt, vill man leta efter bagateller att fastna på så varsågod, jag tror att de med förstånd kan erkänna att en man på 600-talet omöjligt kunde ha vetat saker som de först nu på 1900-talet kunnat komma fram till med vetenskap och teleskoper.

Bagatellerna är de "bevis" du framför.
Har du något ovedersägligt så fram med det, spar inte på krutet.
Citera
2015-06-17, 11:29
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Även på antiken hade man redan en bra uppfattning om fosterutveckling dels från att studera befruktade fågelägg i olika stadier och dels genom obduktioner av gravida djur och även människor. Detta då innan Muhammeds tid. Även Hippocrates skrev om embryologi 300-400 år före vår tideräkning. Det vill säga tusen år före Muhammed.

Att det skulle vara något speciellt med att beskriva fosterstadier när det redan var etablerad vetenskap är något muslimer verkar tycka rätt ofta. Varför förstår jag inte. Kanske du kan förklara varför det skulle vara ett mirakel? Kanske var det ett mirakel att en stråtrövare som Mo-mo återberättade vetenskapliga observationer alls?

Hahahaha snälla det om något är efterkonstruktioner! Skapa du ens en enda vers som kan likställas med Koranen, jag utmanar dig!

Om Muhammed är en lögn jämte er så varsågod, bevisa er intelligens, skapa en text ur tomma intet, den ska vara uppbygd så att man kan läsa den från ett matematiskt, logiskt och andligt perpektiv. Jag väntar
Citera
2015-06-17, 11:32
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nu ÄR koranen redan rationellt motbevisat, men om du vill ta det én gång till ... be my guest.

Men det är den inte ifall man inte har ert lögnperspektiv att utgå ifrån. Ni har bara snackat skit och kritiserat, vart i ligger det rationella?? Vad har jag missat?
Citera
2015-06-17, 11:35
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Bagatellerna är de "bevis" du framför.
Har du något ovedersägligt så fram med det, spar inte på krutet.

Om ni ser det så, varför sitter ni här och argumenterar så desperat emot det? Varför känner ett sådant hot av någonting ni anser vara lögn? För att ni vet innerst inne att det är någonting som inte stämmer, därav era sömnlösa nätter framför datorn och all den ångest över ert existens, för att ni med ert reson vet! Man fruktar inte bagateller snälla, man kämpar inte timmar och dagar på att snacka skit om något som ändå inte stämmer
Citera
2015-06-17, 11:36
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Tackar för ditt grammatiska stöd.

Precis min poäng. Verkligheten KAN INTE efterrationaliseras oavsett hur mycket ni koran-galninger försökar.

Men OK, förklara du vad och hur det skulle ha gått till?
Citera
2015-06-17, 11:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Men det är den inte ifall man inte har ert lögnperspektiv att utgå ifrån. Ni har bara snackat skit och kritiserat, vart i ligger det rationella??

Citat:
Vad har jag missat?

1/ Förmodentligen definitionen av "rationalism".

2/ Vattendelningsfrågan i koranen.
Citera
2015-06-17, 11:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Verkligheten KAN INTE efterrationaliseras oavsett hur mycket ni koran-galninger försökar.

Citat:
Men OK, förklara du vad och hur det skulle ha gått till?

Det kommer att bli tydligt, när du har trasslat dig in i vattendelningsfrågan.
Citera
2015-06-17, 11:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Men det är den inte ifall man inte har ert lögnperspektiv att utgå ifrån. Ni har bara snackat skit och kritiserat, vart i ligger det rationella?? Vad har jag missat?
Nej, bara du som är en kverulant och därpå ptroligt agiterande och kunskapsignorant.

När det gäller fosterutveckling, rent embryologiskt, har en religion och islam i synnerhet, absolut ingenting att komma med - då det handlar om intracellulär process.

Du är en av dem som bara använder din fundamentalism till extremt osmakliga syften, och inte ens förstå var gränserna går för religionsfanatiken : att kunna säga... "fint, min tro är en tro, medan biologi är nåt helt annat, som vi behöver förstå på annat sätt" ... än via tro.

Du glömmer att din tro, är en tro.. baserad på tro och underkastelse. Därmed tycker jag du kvalar in som trosextremist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in