Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Nej, sammanfatta. Det här är ett diskussionsforum, alla ska inte behöva läsa 400 sidor PDF för att hänga med i konversationen.
Det är bara att citera verser och eventuellt förtydliga vilka vetenskapliga teorier de gör anspråk på, de flesta här är nog bekanta med grundläggande vetenskapliga teorier som heliocentricitet och evolution.
Hahaha jag behöver inte göra någonting för din skull och även om jag skulle vilja så har jag bara en ipad här och det går faktiskt inte att copy/paste från PDF. Du har bara dig själv att skylla om du är lat! Om du däremot inte förstår engelska kan jag tänka mig att senare under dagen offra en timme åt att sammanfatta lite saker till dig :-) Men du kommer inte få en rättvis bild av det hela om du ska läsa min förklaring, det är för invecklat, du måste liksom jämföra det med modern vetenskap och jag kan inte göra det här med några meningar. Denna texten om fostrets utveckling uppenbarades för Profeten Muhammed fvöh för ca 1400 år sedan. Lycka till
"Vi skapade människan från en speciell sorts lera. Därefter reproducerade vi honom från en liten droppe som placerats i en väl skyddad förvaringsplats. Sedan utvecklade vi droppen till ett hängande alaqah (embryo), vidareutvecklade därefter det hängande (embryot) till en munfull (foster), utvecklade sedan det munfulla (fostret) till ben, och täckte därefter benen med kött. På så sätt skapar vi en ny varelse. Välsignad vare GUD, den bäste Skaparen.[1]"