Citat:
Det borde ju rimligtvis betyda att dom visste att telefonen vid 18.30 befann sig i området där de senare sökte och hittade delar från den. Då måste ju allting gått väldigt fort om sms:et skickades utanför caféet 18.23 och telefonen 7 minuter senare finns i det området...
Jag upprepar min tidigare fråga- hur vet man att telefonen stängdes av 18:30? Detta kan man väl bara veta om någon sökt LH t ex. Eller är det bara en trådsanning? Angående "pejling", om ovanstående stämmer så kan det vara så att LH:s telefon fått kontakt med ett Wifi-nätverk i närheten av där delarna senare hittas (t ex husraden vid avfarten in på grusvägen), det skulle nämligen synas i så fall.
Återigen, det är inte alls märkligt att fynden görs längs denna grusväg som leder till MGM bostad/godset, jag återkommer till mitt tidigare resonemang: detta är inte(!) raka spåret mellan cafét och godset. Det är istället en undanskymd, sannolikt mycket sällan trafikerad, omväg! Det är den mest troliga vägen en GM som vill till godset skulle köra för att kasta ifrån sig t ex delar av en telefon och hoppas att ingen finner dessa. Varför skulle en GM som vill förflytta sig från cafét till det som sedan visar sig vara fyndplatsen (via godset) köra en omväg, om inte för att förvilla och undvika upptäckt? Det i sig talar för en god lokalkännedom och att både GM och BO skulle sökas från godset och dess omgivningar österut, vilket jag skrev före något ingripande ens ägt rum! LH skickade sms:t innan hon blev kontaktad/konfronterad av någon, det är jag helt övertygad om. Likaså om någon vill placera ut fynd i riktning mot nu gripna MGM (långsökt i sig), varför då inte göra det just längs rakaste och kortaste vägen(?), nej släpp det.