Citat:
Ursprungligen postat av
Denosynlige
Det jag är mest förundrad över är hur i helvete dom utan erfarenhet eller utbildning kan tro att det är en bra idé att öppna en restaurang?? En del verkar ju inte ens intresserade av gastronomi eller att lära sig mer och upptäcka nya smakupplevelser.
Själv är det ett av mina intressen och jag är även utbildad inom restaurang, jag älskar att kolla på olika matprogram jag gillar typ allt med Gordon Ramsay.
Det där har jag (då jag sett programmet) också funderat på. Det är ju en sak om man lagar dålig eller liksom ingen vidare mat. Trots att det kanske ska vara en restaurang. Men bristen på intresse eller ens engagemang för att man trots allt driver ett företag och sina kunder är ju, minst sagt MÄRKLIGT.
Det gäller ju inte alla men man undrar ibland vad folk håller på med, en del verkar ju också vara ganska lost, varför kan man ju fråga sig. Däremot är det trevligt att se programmet och att han försöker hjälpa dom att få någon till någon "OK" fungerande verksamhet.
Det är ju inte direkt lätt att driva pub / krog / restaurang, speciellt inte i dagens lågkonjunktur även om den branschen tycks klarat sig bättre. För inte tala om allt pappersarbeta osv. Egenföretagande är verkligen inte lätt och kräver massa jobb jämfört med att bara gå till ett vanlig jobb.
Tänk själv om frisörer var sådana, nej nu orkar jag inte mer, fast dom bara gjort halva jobbet osv, eller typ inte ens är intresserade av kunderna och inte säger något eller ens bryr sig om frisyren blev bra. Vem skulle då gå dit, det är ju lite samma sak nästan. Fast en helt annan bransch.