2015-06-02, 21:58
Medlem
NewDeers avatar
Haha, varför hönsnät? Var han rädd att de skulle kasta tomater?
Citera
2015-06-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer

Eller rädd att alla fans skulle hoppa upp på scenen och överösa honom med kyssar
Citera
2015-06-02, 23:10
Avslutad
Citat:

Inspirerat av filmen Blues Brothers. Flaskorna haglar över bandet hela tiden. Lustigt när Alexander sjunger som Torsten Flinck, då står det klart att det varken är vetemjöl eller maizena han har under näsan...

Faktiskt en riktigt sympatisk "krögare" den här gången i Storuman. Hoppas han lyckas bra, det ser ju ut att gå i rätt riktning. Fast först blev jag lite störd, han tyckte det var eländigt i början. "En massa snö" - ja, jag har hört att det är bättre i Algeriet nuförtiden...
Citera
2015-06-03, 16:20
Medlem
Redors avatar
Tycker hela idén är uttjatad nu. Det var intressant de första 3 säsongerna och Alex verkade vilja och det var lite mer go i honom. Han svor, han spottade ut mat och det var lite mer med allt runtomkring också.. Nu känns det som att programmen bara görs "för att" och för att Alex ska ha något att göra och tjäna lite pengar.
Citera
2015-06-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Tycker hela idén är uttjatad nu. Det var intressant de första 3 säsongerna och Alex verkade vilja och det var lite mer go i honom. Han svor, han spottade ut mat och det var lite mer med allt runtomkring också.. Nu känns det som att programmen bara görs "för att" och för att Alex ska ha något att göra och tjäna lite pengar.

Svära,spotta ut mat,bli arg och allt det där är en kopia på Gordon Ramsey. Det måste vara hans idol.

Vad går han på eg? Tjack?
Citera
2015-06-04, 19:23
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Inspirerat av filmen Blues Brothers. Flaskorna haglar över bandet hela tiden. Lustigt när Alexander sjunger som Torsten Flinck, då står det klart att det varken är vetemjöl eller maizena han har under näsan...
Aha, tack! Men jag tror inte han går på nåt, han är nog bara sådär.
Citera
2015-06-07, 05:42
Medlem
Redors avatar
Citat:
Aha, tack! Men jag tror inte han går på nåt, han är nog bara sådär.

Man märker ju dock att en del saker han vräker ur sig är enligt manus, det är hur han säger det som avslöjar. Det låter liksom inte genuint. Till skilllnad från Gordon som säkerligen är sådan som person när det kommer till att upprätthålla en superb nivå på mat och matlagning.

Har dock hört att Alex är rätt duktig på att dricka och betett sig illa på en del krogar och barer i Sthlm och är portad därifrån. Dock ingen källa på det och inte heller vilka ställen det gäller.
Citera
2015-06-07, 16:56
Medlem
Admiral Krags avatar
Ariski var ju sliskig, och antagligen inte den vassaste
Citera
2015-06-08, 21:39
Medlem
khattuggares avatar
Någon som vet hur pass riggat ''Kniven mot strupen'' är? Jag har under åren som gått sett på en stor del av programmen, har även sett ett par program i efterhand. Finns vissa saker som kan tyda på det (jag vet ju självklart att det inte är helt improviserat, det går ju inte). Tänker mest på om detta program är som Lyxfällan, där man ''bestämt'' mycket saker på förväg. Antar att det är samma här, eller vad tror Flashback?
Citera
2015-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Svära,spotta ut mat,bli arg och allt det där är en kopia på Gordon Ramsey. Det måste vara hans idol.

Vad går han på eg? Tjack?

Kan förstå tanken men tror knappast han går på droger.
Dock skulle det inte förvåna mig det minsta om han är typ ADHD eller liknande, med tanke på högenerginivån. Lär finnas ett par andra kändiskockar som har det, även om jag inte kommer ihåg vilka.
Citera
2015-06-09, 22:08
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Så han var på min favoritplats i Örnsköldsvik. Besviken att det går dåligt för restaurangen. Problemet ligger en del i att restaurangen ligger lite avsides. I en liten stad glöms bakgator snabbt bort Sen tycker en del att det är för dyrt. Människor är van pizzor och hamburgare. Jag ska ta reprisen. Hoppas Alex kommer med bra input så Trattoria Nevia går framåt. Det var även innan bra mat, fin lokal och trevlig personal. Den som har väggarna! förbi får droppa in.
Citera
2015-06-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Någon som vet hur pass riggat ''Kniven mot strupen'' är? Jag har under åren som gått sett på en stor del av programmen, har även sett ett par program i efterhand. Finns vissa saker som kan tyda på det (jag vet ju självklart att det inte är helt improviserat, det går ju inte). Tänker mest på om detta program är som Lyxfällan, där man ''bestämt'' mycket saker på förväg. Antar att det är samma här, eller vad tror Flashback?
Först är det ju bra tv som ska göras - men jag tror rätt mycket är äkta. Men klart de tar om vissa saker och sen måste ju Alex se chockad ut när han hittar en säng eller liknande fastän han redan har sett den. Sådant tar de ju om. Även i gamla Robinson tog de ju om vissa diskussioner som filmteamet missade från början.

De första säsongerna kändes det dock för överdrivet - för inte fan kunde all mat vara så jävla äcklig. Gillar när det blir mer äkta. Och senaste säsongen var bra. Men alltid skönt med en blandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in