Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:28
Medlem
Dagens dom stärker min teori om att ingen våldtäkt har skett och att kroppen är relativt välbevarad.

Hade sexuellt våld skett så hade teknisk bevisning funnits idagsläget. Garanterat.

Däremot tror jag uppsåten var något åt det hållet men det gick aldrig så långt.
Det hela spårade ur och ett kraftigt slag mot huvudet med hjälmen (Som numera är borta) är dödsorsaken.

Detta hände snabbt och icke planerat. Man har sedan gömt kroppen på Margård och helt enkelt inte kunnat bli av med den.

Tillhörigheter slängde man i panik ut genom bilrutan längs med vägen.

Hjälmen, Som man fattade hade störst bevisvärde gjorde man sig av med på ett mycket bättre sätt. Nedgrävd nånstans.

Man väntade i ett par dagar i hopp om att kunna dumpa kroppen på ett bättre sätt men märkte att mer och mer poliser och allmänhet strömmade till och till sist fanns inget alternativ än att stanna och leka oskyldig.
Att försvinna efter 3-4 dagar hade varit detsamma som att erkänna brottet och de hade aldrig tagit sig särskilt långt ändå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför blev polisen så intresserad av verktygsboden tro? I samband med att bröderna arbetade i den var MPS närvarande i området, kan dom då sett att någon även röra sig i området vid gödseldammarna?

Tror att MPS ovannämnda iakttagelse från Martorp + irritationen mot MPS vid söket kan ha fått någon polis att summera detta till två.
Teknikerna har nog gjort undersökningar i alla byggnader i Martorp. Men visst, man fick intrycket av att boden var extra intressant.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Det är helt ologiskt, GM väljer att sprida ut Lisas saker på olika ställen. Men kroppen låter man ligga 100 meter från huset! Det är helt helt helt ologiskt. Polisen är fel ute

Den låg över 1.3km bort.

Så mycket felinformation som sprids. Sluta.
2015-06-16, 20:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Läser du inte vad folk skriver i tråden? Specifikt de som förefaller veta vad de talar om? Detta utreddes väl för en halvtimme sedan, och du deltog i diskussionen. Det var bara en formulering, inget att hänga upp sig på, inget som antyder att den ena anses mer delaktig än den andra. Senare, när den tekniska bevisningen ramlar in, kan man kanske börja peka lite mer specifika fingrar.
Jag tar ingen större notis om vad folk spekulerar om i tråden. Jag kan däremot konstatera att rätten inte gick på åklagarens "mord" utan valde den öppnare formen "delaktighet till mord" .. för båda.

Skälet till att rätten ändrar formuleringen är givetvis inte att åklagarens grundantagande står sig helt i rätten.
2015-06-16, 20:29
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Dagens dom stärker min teori om att ingen våldtäkt har skett och att kroppen är relativt välbevarad.

Hade sexuellt våld skett så hade teknisk bevisning funnits idagsläget. Garanterat.

Däremot tror jag uppsåten var något åt det hållet men det gick aldrig så långt.
Det hela spårade ur och ett kraftigt slag mot huvudet med hjälmen (Som numera är borta) är dödsorsaken.

Detta hände snabbt och icke planerat. Man har sedan gömt kroppen på Margård och helt enkelt inte kunnat bli av med den.

Tillhörigheter slängde man i panik ut genom bilrutan längs med vägen.

Hjälmen, Som man fattade hade störst bevisvärde gjorde man sig av med på ett mycket bättre sätt. Nedgrävd nånstans.

Man väntade i ett par dagar i hopp om att kunna dumpa kroppen på ett bättre sätt men märkte att mer och mer poliser och allmänhet strömmade till och till sist fanns inget alternativ än att stanna och leka oskyldig.
Att försvinna efter 3-4 dagar hade varit detsamma som att erkänna brottet och de hade aldrig tagit sig särskilt långt ändå.

Detta är inte CSI, det tar mer än en halvtimme att analysera dna i verkliga världen.
2015-06-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vad är så svårt att ta in egentligen? Analyserna av den eventuella tekniska bevisningen är inte klar ännu och därför har åklagaren inte kunnat presentera någon. Vi har ingen aning vad som just nu är på analys och kan därmed inte heller veta om teknisk bevisning finns.

Comprende!?!?
Exakt. Fattar inte heller tjatet om att det inte finns teknisk bevisning. Nej, det stämmer. Det finns ingen än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Min erfarenhet av arbetare från öst är att de dricker tämligen regelbundet. Att de aktuella personerna skulle kröka lite en tråkig söndag på landsbygden, känns inte speciellt underligt, snarare troligt.

Absolut troligt att dom krökade söndag - sin enda arbetsfria dag under veckorna.
Dessutom absolut troligt att dom inte just börjat kröka utan hållt på ett tag på eftermiddagen.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vad är så svårt att ta in egentligen? Analyserna av den eventuella tekniska bevisningen är inte klar ännu och därför har åklagaren inte kunnat presentera någon. Vi har ingen aning vad som just nu är på analys och kan därmed inte heller veta om teknisk bevisning finns.

Comprende!?!?

Nån teknisk bevisföring som binder misstänkta är nog normalt att åklagaren har med sig till en häktningsförhandling, tvärtom står han och säger att det inte finns till Aftonbladet.
2015-06-16, 20:31
Medlem
Om det är de åtalade som är de skyldiga vore det rimligt att man hittar tekniska bevis på något eller flera ställen som exempelvis:

Bilen
Mobiler
Datorer
Deras Kläder
BO
BO:s kläder
BO:s hjälm och andra saker de hittat
Sopor
mm
Alternativt eller också att man hittat BO:s kläder, saker eller dylikt hemma hos MGM.

Om de är de skyldiga är jag övertygad om att de kommer bli dömda.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Fisket kl 19:30 var på fredagen enligt mamman. Precis innan gripandet. Du blandar ihop.
Ajdå fel av mig. Ska försöka hitta mitt andra inlägg och skriva en rättelse. Finns gott om desinformation redan så det räcker och blir över.

Edit: Tiden för att redigera har gått ut men ivf så verkar fisket ha skett vid ett senare tillfälle och alltså inte vid tiden för försvinnandet.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-06-16 kl. 20:34.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Hur vet du inte att det stället Lisa låg på bara var ett tillfälligt gömställe? jag tror inte litauerna hade en aning att 1000+ personer från MPS skulle vara överallt i området vilket gjorde det omöjligt att flytta liket.

Så du hade valt att sprida ut tillhörigheter istället för att flytta en död människa som man mördat ligga 100 meter från där man bor. Det går inte ihop
Medlem
develis avatar
Vet man med exakthet vart fynden påträffades? Låg de nära vägen enligt karta i trådstart?
http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

Vilka mer fynd har gjorts - saknas nåt på bilden som inte låg längs vägen som ritats ur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in