2015-06-16, 20:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vart har den här jävla teven kommit från, källa tack.

Det är mamman som påstår det:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801088-mamman-till-de-misstankta-broderna-i-fallet-om-lisa-holm-talar-ut
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micronew
Till att börja med så är väl benämningen "skäligen misstänkt för delaktighet i mord" endast en juridisk term för att beskriva vad de är misstänkta för utan att antyda de är skyldiga. Det här är bara en häktningsförhandling, ingen huvudförhandling. Åklagaren vill invänta svar på den tekniska bevisningen innan han bestämmer sig för om och i så fall vad för åtal han ska väcka.

Tingsrätten tar endast upp de åtalspunkter som åklagaren väcker och skulle de va felaktiga åtal och bevisning inte räcker så kan de misstänkta gå fria trots att de skulle komma fram att de skyldiga för något annat som det inte finns något åtal om.

Har även en fundering på varför kvinnan endast misstänks för skyddande av brottsling. Om hon endast bor i samma hus så är det väl svårt att misstänka henne för skyddande av brottsling? Kan det ha varit så att Missing People såg kvinnan hålla utkik på något sätt? Medan männen utförde, vad de nu gjorde, som såg misstänkt ut. Kvinnan ser Missing People och försöker signalera till männen och Missing People backar av och kontaktar polisen.
Jag har svårt att komma på andra teorier om varför kvinnan är misstänkt för skydd av brottsling men inte misstänkt för mordet. Om det nu inte framkommit andra saker i förhören på kvällen/natten fredag den 12:e. Eftersom det i det läget inte funnits någon teknisk bevisning som kan säga vem som har gjort vad.

Exakt detta. Det stärker det jag skrev innan- att polisen snöat in på bröderna redan från början. Utan egentliga skäl mer än magkänsla (fördomar/rasism/annat som inte får spela in).

Det finns inga tekniska bevis mot någon av de tre. Faktum är att det inte finns några bevis alls mer än en kedja av indicier. Dvs inget konkret.

De kan därför omöjligen veta vem av de tre som gjort vad. Men deras föreställningsbild var redan sen innan att bröderna mördat Lisa och därför behövde de inte fundera utan anhöll bröderna för mordet men inte frun.

Vad är annars förklaringen till att de delat upp brottsmisstankarna på det sättet?
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Misstag som att fortlöpande plantera ut hennes tillhörigheter i rak linje ut i terränglådan, under pågående eftersök. Utplaceringar långt ifrån den plats hon aldrig lämnat, närområdet caféet!

Utplacerade är din tolkning.

Min är kastad från bil, vissa tillhörigheter typ medlemskort kan blåsa iväg med vinden då det blåste något oerhört den dagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Det är helt ologiskt, GM väljer att sprida ut Lisas saker på olika ställen. Men kroppen låter man ligga 100 meter från huset! Det är helt helt helt ologiskt. Polisen är fel ute

Kroppen låg inte 100m från deras bonings hus utan 100 meter från en lada 1km från deras boningshus
2015-06-16, 20:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är helt ologiskt, GM väljer att sprida ut Lisas saker på olika ställen. Men kroppen låter man ligga 100 meter från huset! Det är helt helt helt ologiskt. Polisen är fel ute

Kroppen låg inte 100 m från huset utan vid en lada nån kilometer bort. Minns inte helt exakt avståndet. Någon annan i tråden vet nog bättre..
Medlem
Efefiles avatar
Citat:

Hon själv som gjort det. Hon blev jagad den vägen möjligen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Tycker inte man behöver heta GW för att stilla undra, varför finns inga tekniska bevis? Flickan måste ju bragts om livet och ev förflyttas av 2 lantarbetare som bor i närheten, och inga tekniska bevis funna? Det är inte konstigt om dom är oskyldiga, annars får dom försöka fälla på indicier och det kan jag köpa om det är nåt komplicerat brott, men här? nej..

Vad är så svårt att ta in egentligen? Analyserna av den eventuella tekniska bevisningen är inte klar ännu och därför har åklagaren inte kunnat presentera någon. Vi har ingen aning vad som just nu är på analys och kan därmed inte heller veta om teknisk bevisning finns.

Comprende!?!?
2015-06-16, 20:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Jag kan sätta min hatt och mitt paraply på att det är en gärningsman till. För varför blir dom bägge två häktade för delaktighet?

Du har ingen koll. Anledningen till att man alltid häktar så är att man inte i dagsläget har teknisk bevisning nog att bevisa vem som verkligen dödat henne av dem två.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Jag kan sätta min hatt och mitt paraply på att det är en gärningsman till. För varför blir dom bägge två häktade för delaktighet?

Det är en formulering som kommit till för att inte upprepa Lindomefallet, alltså att man
kan bli fälld för delaktighet och inte komma undan med att skylla på varann
Medlem
FritzDaCats avatar
Vilken verksamhet bedrivs på Martorp?
Var Arne även ägare till denna gård?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
Men de fattar ja väl menade mer tidsmässigt när ni tror, lär ju ta mer än två v!
Jag har gissat kring jul. Jag hörde Alhem i en intervju idag gissa att rättegången startar tidigast i september. Det var en optimist som talade.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Fast, där fick du nog inte en siffra rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in