Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:31
Medlem
Jag vill se bindande tekniska bevis! Innan dess så skall man inte döma någon. För har de häktade begått detta fasanfulla brott så kommer man med största sannolikhet också hitta teknisk bevisning som binder dem. Det finns en kropp och en massa tillhörigheter spridda runt bygden, man kommer både hitta DNA och fingeravtryck.
2015-06-16, 20:32
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Modern sa att han inte stulit den, men att den försvunnit under flytt och att han fick betala för det.

Ja för MGMs mamma kan ju aldrig ljuga? Hennes två små oskyldiga söner, guds bästa barn... eller
Medlem
Joosas avatar
Är otroligt beskviken på polisens arbete i detta fall! Det är helt uppenbart att man inte har ett skvatt på sin kvarn..

Dagens häktningar bör nog ses som desperation snarare än progression!

MVH
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Absolut troligt att dom krökade söndag - sin enda arbetsfria dag under veckorna.
Dessutom absolut troligt att dom inte just börjat kröka utan hållt på ett tag på eftermiddagen.
Om det är någon av bröderna så tror jag också på den teorin, full och kåt.
Det kan ju också vara så att de befann sig i närheten för att kvinnan skulle städa efter stängning.
När jag städade restaurang så skedde det ju inte bland gästerna utan efter att de gått och ofta efter att köket var klart med sitt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Detta är inte CSI, det tar mer än en halvtimme att analysera dna i verkliga världen.

Ja det tar ca 24 h om du får "gräddfilen" vilket hade skett vid sexuellt våld.

På 4 dagar hade de garanterat fått fram DNA matchning om våldtäkt skett.
Eftersom MGM redan hade avgivit sitt DNA långt tidigare också.
2015-06-16, 20:33
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tar ingen större notis om vad folk spekulerar om i tråden. Jag kan däremot konstatera att rätten inte gick på åklagarens "mord" utan valde den öppnare formen "delaktighet till mord" .. för båda.

Skälet till att rätten ändrar formuleringen är givetvis inte att åklagarens grundantagande står sig helt i rätten.

Hahaha, asså DU MÅSTE GE DIG!

Du har INGEN ANING om vad du snackar om. De har gått helt på åklagarens linje som valde att begära dem häktade för delaktighet eftersom de inte har teknisk bevisning nog att bevisa exakt vem som gjort vad ännu.

Kan du snälla sluta skriva saker som är helt felaktiga och bara hålla käften nu. Du förstör tråden med din efterblivenhet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Dagens dom stärker min teori om att ingen våldtäkt har skett och att kroppen är relativt välbevarad.

Hade sexuellt våld skett så hade teknisk bevisning funnits idagsläget. Garanterat.

Däremot tror jag uppsåten var något åt det hållet men det gick aldrig så långt.
Det hela spårade ur och ett kraftigt slag mot huvudet med hjälmen (Som numera är borta) är dödsorsaken.

Detta hände snabbt och icke planerat. Man har sedan gömt kroppen på Margård och helt enkelt inte kunnat bli av med den.

Tillhörigheter slängde man i panik ut genom bilrutan längs med vägen.

Hjälmen, Som man fattade hade störst bevisvärde gjorde man sig av med på ett mycket bättre sätt. Nedgrävd nånstans.

Man väntade i ett par dagar i hopp om att kunna dumpa kroppen på ett bättre sätt men märkte att mer och mer poliser och allmänhet strömmade till och till sist fanns inget alternativ än att stanna och leka oskyldig.
Att försvinna efter 3-4 dagar hade varit detsamma som att erkänna brottet och de hade aldrig tagit sig särskilt långt ändå.

Håller med. Tror dom så småningom en av dom döms för dråp och brott mot griftefriden, en av dom enbart för brott mot griftefriden och kvinnan frikänns. Men det är bara vad jag tror just nu. Kan såklart totalt ändras när vi får reda på mer.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Beslutet blir att mannen är på sannolika skäl misstänkt för delaktighet i mord.

Tror ni att det skulle kunna betyda att polisen i värkligheten har en tredie person i kikaren som dom misstänker kunde vara mördaren och att de två brøder "bara" har hjälpt till med att skaffa undan liket ?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Ja för MGMs mamma kan ju aldrig ljuga? Hennes två små oskyldiga söner, guds bästa barn... eller
Nej, det ligger rätt väl i linje med det den litauisk polisen angett ..
Han är inte känd för någon grov brottslighet utan ett mindre brott tidigare i livet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Så du hade valt att sprida ut tillhörigheter istället för att flytta en död människa som man mördat ligga 100 meter från där man bor. Det går inte ihop

Hur vet man att dom spridit ut tillhörigheter?
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Exakt detta. Det stärker det jag skrev innan- att polisen snöat in på bröderna redan från början. Utan egentliga skäl mer än magkänsla (fördomar/rasism/annat som inte får spela in).

Det finns inga tekniska bevis mot någon av de tre. Faktum är att det inte finns några bevis alls mer än en kedja av indicier. Dvs inget konkret.

De kan därför omöjligen veta vem av de tre som gjort vad. Men deras föreställningsbild var redan sen innan att bröderna mördat Lisa och därför behövde de inte fundera utan anhöll bröderna för mordet men inte frun.

Vad är annars förklaringen till att de delat upp brottsmisstankarna på det sättet?
Ja fy fan, tänk om de är helt oskyldiga...? Och betett sig underligt för att de kände sig misstänkta i ett ganska tidigt skede, vem som helst skulle kunna få panik av det.
Och blotta tanken ger mig lite panik, tänk om de är oskyldiga och den skyldige går omkring och njuter av att misstankegraden nu höjs (trots avsaknad av tekniska bevis) mot sällskapet.
OM det är så är ju utredarna inte ett dugg bättre än rasistpöbeln i detta forum.

Men, jag vill hemskt gärna tro att de vet vad de gör, de vet iaf betydligt mer än vad de berättat, så mycket kan vi vara säkra på.
2015-06-16, 20:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror ni att det skulle kunna betyda att polisen i värkligheten har en tredie person i kikaren som dom misstänker kunde vara mördaren och att de två brøder "bara" har hjälpt till med att skaffa undan liket ?
Givet hur många som tafsade på handsken och hur noga det varit att påtala att deras DNA kan finnas på den så bör ju polisen hålla öppet för fler kan man tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in