Citat:
Ursprungligen postat av
BrainOfSheldon
Exakt detta. Det stärker det jag skrev innan- att polisen snöat in på bröderna redan från början. Utan egentliga skäl mer än magkänsla (fördomar/rasism/annat som inte får spela in).
Det finns inga tekniska bevis mot någon av de tre. Faktum är att det inte finns några bevis alls mer än en kedja av indicier. Dvs inget konkret.
De kan därför omöjligen veta vem av de tre som gjort vad. Men deras föreställningsbild var redan sen innan att bröderna mördat Lisa och därför behövde de inte fundera utan anhöll bröderna för mordet men inte frun.
Vad är annars förklaringen till att de delat upp brottsmisstankarna på det sättet?
Ja fy fan, tänk om de är helt oskyldiga...? Och betett sig underligt för att de kände sig misstänkta i ett ganska tidigt skede, vem som helst skulle kunna få panik av det.
Och blotta tanken ger
mig lite panik, tänk om de är oskyldiga och den skyldige går omkring och njuter av att misstankegraden nu höjs (trots avsaknad av tekniska bevis) mot sällskapet.
OM det är så är ju utredarna inte ett dugg bättre än rasistpöbeln i detta forum.
Men, jag vill hemskt gärna tro att de vet vad de gör, de vet iaf betydligt mer än vad de berättat, så mycket kan vi vara säkra på.