Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Efter att ha läst hela tråden, följt media och bildat mig en egen uppfattning så är min teori att polisen är fel ute. Jag tror inte dessa bröder har ett dugg med mordet att göra. Däremot kan dom ha sett saker som utredarna ej berättar om till media.

Tror fortfarande att den/de skyldiga finns där ute nånstans och att Lisa kände/visste vilka han/hon/de var.

Att bröderna och kvinnan nu är häktade betyder inget. Det kommer ej räcka/hålla för framtida rättegång.

Tror fler delar min uppfattning, och som sagt, jag grundar mina teorier på trådens innehåll samt vad jag hört och sett via media.

Om jag har rätt? Inte en jävla aning. Jag är en amatör och lekman som gissar vilt.
Var är då din "teori"? Du säger att du har en teori. Att tro att polisen är fel ute är bara tro, och ingen teori. En teori är ett väletablerat ramverk av en eller flera hypoteser som motstått varje försök till falsifikation. Såvitt jag kan se bör du skriva "mitt trams" i stället för "min teori".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanstake
För fan flashback ska ju vara underground med massa "extra".

Ingen här vet ett skvatt mer än vad som kan läsas på expressen, lås tråden.

Imponerande hur de lyckas täppa till alla läckor. I stort sett inget kommer ut.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Säg det till rätten som inte valde åklagarens "mord" utan "delaktighet till mord" ...

Delaktighet behöver inte betyda att man dödat.

Du är ju osannolikt efterbliven

Anledningen till att de väljer att häkta på delaktighet är för att de inte har tillräckligt med teknisk bevisning i dagsläget för att redogöra EXAKT vem av dem som mördade flickan.
2015-06-16, 19:57
Medlem
getbusys avatar
Alla ni som pratarbom teknisk bevisning inte finns , jobbar ni med utredningen eller? Ursäkta mitt språk men vafan vet ni om det? Inte ett skit. Är den rättsmedicinska obduktionen klar tex?
Medlem
Oisín
Cantwell
Aftonbladet

Lynchjustis på internet

Det finns anledning att avvakta i skuldfrågan, Men vad bryr sig internets lynchjustis om en sådan uppmaning?

Dom avkunnades redan i förra veckan, då namn, bild och personuppgifter på en helt annan man än de misstänkta publicerades på Facebook-sidor och kloaksajter. Varje gång någon söker på hans namn på google de närmaste åren kommer mordet att dyka upp.

Nu har nätpöbeln vänt blicken mot två utländska medborgare. Den drar sig inte för att göra politik av tragedin, den påstås vara ett resultat av det "mångkulturella experimentet".

Utanför domstolen gick luften än en gång att andas och då jag promenerade mot stationen för att ta tåget tillbaka till Stockholm tänkte jag på hur tunn civilisationens fernissa ännu är och vilken utomordentligt god idé det är att det är domstolar och inga andra som dömer.
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att misstankegraden inte ändrades på kärringen tyder väl på att hon har sjungit ut i förhören.

Om hon hade det så hade hon hennes misstankegrad ökat, det gjorde den inte.
2015-06-16, 19:58
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Nu när databasen för DNA delas ut inom EU ska det bli intressant att se vad som poppar upp gentemot dessa oskyldiga gentlemen...

Antagligen inte så mycket då de väl så vitt jag förstår inte haft så mycket med poisen att göra tidigare. Den ena hade väl blivit anklagad för att sno nån tv på sitt tidigare jobb men det verkade ju vara allt?
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag lutar nog åt att den äldre brodern enbart har agerat uppstädare. BO attackerades ca 18.30. Ca 19.30 talar den äldre brodern i telefon med sin mor och säger då att hans bror är och fiskar. Det blir lite snålt med tid för att ha hunnit mörda någon då och sen helt iskallt snacka med morsan ett par minuter senare. Sen får man se hur bra man kan fastställa positioner på telefonerna också.

Fisket kl 19:30 var på fredagen enligt mamman. Precis innan gripandet. Du blandar ihop.
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Får man fråga hur du upplevde dem tre misstänkta? Tänkte på deras kroppsspråk, om de var nervösa osv. Tack på förhand.

Det där är väl något som är helt otroligt meningslös information. Hur människor reagerar i deras situation är ju helt individuellt och för att ens fundera på att "tolka" sådant på något sätt så bör man ju ha statistik över hur personen i fråga brukar reagera inför uppkomna hot/problem tidigare.

En person kan ju tex bryta ihop och börja gråta både som skyldig och oskyldig men av två helt olika anledningar.
2015-06-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det funkar inte så. Speciellt inte i en häktesförhandling! Så du kan släppa din oro.

I ett så här uppmärksammat fall så är det snarast tvärtom, hela rättsapparaten är oerhört rädd för att ta in någon på felaktiga grunder, så risken är snarare att bröderna blir frikända trots att de är skyldiga.

Dvs "Christer Petterson"-effekten.
Vad pratar du om för drömmar. Rättsstystemet är långt ifrån någon automatisk mekanism som tickar perfekt enligt regelboken, tvärsom är det ofta en konservativ institution och kräöver ständig övervakning - inte minst sparkandet av rasistiska SD-nämndemän visar på detta. Faktum är att forskningen visar att forskare i t.ex. USA ofta kan tala om domarens kön, politiska eller religiösa tillhörighet och andra attribut bara från domslutet.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-16 kl. 20:02.
2015-06-16, 19:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I tråden finns påståenden om att MGM fikat, att de setts 100 m från platsen där Lisa återfanns osv.
Vart finns dessa uppgifter att läsa?
Det enda jag återfinner via brödernas mor är om handsken. Kan ni verifiera era påståenden och länka till media eller tråduppgift, tack.

"Förra veckan hittade sönerna en handske i byggnaden där de då arbetade. De hade jobbat på samma ställe sen i januari och nu skulle de byta tak på huset.
– Då hittade en av dem en handske. Det var de två och tre svenskar som arbetade där. De tog upp handsken på det sätt som jag skulle göra om jag hittar något på min gårdsplan. Sen kom den svenska chefen, och han tog också upp handsken, säger mamman."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20974966.ab

Det där med fikat har mamman nämnt:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801088-mamman-till-de-misstankta-broderna-i-fallet-om-lisa-holm-talar-ut

Vilka som sett bröderna framgår inte.
2015-06-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vilken jävla bullshit att de har hittat en hammare, det är bara skitsnack!

Varför blev polisen så intresserad av verktygsboden tro? I samband med att bröderna arbetade i den var MPS närvarande i området, kan dom då sett att någon även röra sig i området vid gödseldammarna?

Tror att MPS ovannämnda iakttagelse från Martorp + irritationen mot MPS vid söket kan ha fått någon polis att summera detta till två.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in