Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 19:30
Medlem
Svårt att ta det där påståendet om att ett vittne sett bröderna dricka kaffe ute klockan 18:15. De har säkerligen koll på genom media att caféet stängde 18.00 och LH skickade sms 18:23, så därför är det utmärkt att säga just att de sågs dricka kaffe ute under den tidpunkten och just så lämpligt som 18:15 och ett vittne har stenkoll på tiden.

Skitsnack.
2015-06-16, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om någon sett dem fika vid sitt hus vid 18-tiden så talar det emot att de skulle vara skyldiga till bortförandet.

Men om någon nu sett dom fika så förvånar det mig storligen att dessa vittnen ännu inte är grundligt "intervjuade" av kvällspressen.
2015-06-16, 19:31
Medlem
DIdes avatar
Har vi hört något om utlämning från mobilmasterna eller har polisen ansett det "onödigt" som vanligt när de inte förstår nyttan av teknik?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei, ingenting av det man ser på bildet er plukket opp av skiten han står i. Det ser du vel!
Finns de som påstår att en hammare hittats...kika längre bak i tråden. Detta var samma dag som hon hittades
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden.

Detta är givetvis något som polisen har kollat upp. Sannolikt bedöms mamman ha extremt låg trovärdighet, annars skulle hon ju enkelt kunna namnge dessa "människor i Sverige", polisen fråga ut dem och så vore hennes söner försatta på fri fot.

Jag ser inte varför mamman i Litauen skulle känna fler människor i Blomberg än sina egna söner och den 34-åriga kvinnan...
Ja, bröderna har ju givetvis ingen nytta av att "människor i Sverige" berättat för modern att de har observerat dem dricka kaffe, så länge de inte är beredda att stå bakom sina ord i eventuella förhör.
Medlem
irishrages avatar
Har det framkommit om BO och GM kände varandra typ kk eller liknande?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här är hammaren/ släggan som hittades och tydligen något fler redskap
http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Tack! När den tekniska undersökningen av dom föremålen är gjorda då är nog loppet kört för dessa två herrar.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag lutar nog åt att den äldre brodern enbart har agerat uppstädare. BO attackerades ca 18.30. Ca 19.30 talar den äldre brodern i telefon med sin mor och säger då att hans bror är och fiskar. Det blir lite snålt med tid för att ha hunnit mörda någon då och sen helt iskallt snacka med morsan ett par minuter senare. Sen får man se hur bra man kan fastställa positioner på telefonerna också.

Att han sagt detaljer som: "Jag hittade en handske och gav den till min chef" och "Han var ute och fiskade då" tyder ju på att brodern pratat med mamman och bett henne säga detta för att ge honom alibi osv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Detta är säkert nämnt i tråden någonstans men.....om dessa män är skyldiga, varför har dom då inte flytt landet?

Då hade dom ju varit körda direkt och direkt uppkollade av polisen.

Dom hoppades väl att dom skulle klara sig.
2015-06-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Alhem uttalar sig. Tycker han kommer med vettig information.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801196-experten-flera-kan-samverkat-till-mordet

Detta är ju felaktigt:
""– Det har gjorts oerhört intressanta fynd, och kroppen har hittats relativt tidigt. Det är väldigt fördelaktigt för utredningen. Dessutom greps de misstänkta i anslutning till där man hittade Lisa. ""
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Men överläggningen är väl alltid kort? Det finns ju ingen att överlägga med, beslutet tas väl enhälligt av rådmannen?

Som gammal notarie vet jag att om en rådman inte är säker på sin sak tar gärna en extra funderare, se vad som skedde med kvinnan när han var tvungen att fundera kring att gå emot åklagarens misstankegrad. Det är även vanligt förekommande att det diskuteras med notarien osv. Av min erfarenhet så går det oftast fortare ju säkrare rådmannen är på sin sak men du har rätt i att det inte krävs att övertyga en nämnd så det brukar inte dra ut alltför långt på tiden men 5 resp. 2 minuter i ett fall som detta kräver nog att en rådman har en ganska bestämd uppfattning kring läget efter att ha fått ta del av åklagarens bevisning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
ALLT i dagsläget talar för att de är skyldiga.
Det knepiga här är att vi faktiskt inte alls vad det är som talar för att de är skyldiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in