Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 21:55
Medlem
Upptäckte podden via en kompis för ett gäng dagar sen och jag vill tacka dig Salgoud för ett underbart arbete. Avsnittet med BigFatCone var underbart, skrattade högt åt delen om Jan Helin.

Nu är Straybullet bannad men hade du kunnat göra en intervju med honom hade det varit väldigt intressant. Eller Skogsvatte för den delen, han är inte bannad och hade varit intressant att lyssna på i en intervju. Dessa herrar har rätt galna åsikter och hade varit bra intervjumaterial.
Citera
2015-06-14, 10:35
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Nu blir det smör här.
Hittade Podcasten för några dagar sedan efter jag i frustration satt och krystade av ilska över den menlösa människan Margret Atladottir som spydde ut sin självömkan i Värvet.

Måste säga mycket intressanta människor och levnadsöden, avsnittet med BigPete och bruce_lee var mycket gripande och intressanta!!. Hoppet på mänskligheten kom tillbaka efte att få höra deras erfarenheter.

Dragit igenom alla avsnitt nu och för att vara lite konstruktiv så tycker jag det är bra med blandningen med intervjuer och "genomgång" av trådar för att få lite variation. Önskar att alla avsnitt ligger runt en timme, det kan vara att du är lite hård med klippningen möjligtvis.
Även fast du pratar Sydsvenska så är du bra radioröst och talar tydligt och artikulerande.

Men men, keep up the good work. Du har subscribe härifrån!.
Kram

Smör är alltid välkommet! Roligt att du gillade de två avsnitten - avsnitt 20 blir mer från Bruce_Lee, så där har du lite att se fram emot iaf.

Tack för feedbacken också, det är alltid toppen när folk säger hur jag kan förbättra. Genomgången av trådar tar lite längre tid, men tack vare ett nytt jobb så ska jag ha mer tid till podden i framtiden så jag bör kunna få till ett par sådana till över sommaren. Vad gäller längden så kommer den dock fortsatt att variera lite.. Jag jobbar ju ensam på detta, så ibland är det så enkelt att jag inte får chansen att ge ut något längre. Är faktiskt inte speciellt hård med klippningen, tar mest bort om det är något som intervjuobjektet inte vill ha med, grejer som är lite känsliga (om vi pratar om någon annan t.ex.) samt när vi sitter och 'värmer upp' i början.

Hehe det är faktiskt ett par som har kommenterat positivt kring dialekten, vilket jag (som sagt) aldrig hade väntat mig eftersom jag låter som en bonde. Men skoj att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Upptäckte podden via en kompis för ett gäng dagar sen och jag vill tacka dig Salgoud för ett underbart arbete. Avsnittet med BigFatCone var underbart, skrattade högt åt delen om Jan Helin.

Nu är Straybullet bannad men hade du kunnat göra en intervju med honom hade det varit väldigt intressant. Eller Skogsvatte för den delen, han är inte bannad och hade varit intressant att lyssna på i en intervju. Dessa herrar har rätt galna åsikter och hade varit bra intervjumaterial.

Tack själv för att du lyssnar! Skoj att folk rekommenderar podden till varandra också. BFC är en jäkla skön filur som jag absolut kommer ha med snart igen, om han fortfarande är intresserad. Vi har snackat om ett drogavsnitt längre nu och jag har varit jävligt dålig på att styra upp det. Hoppas han inte är sug på mig nu bara.. "Ooh, ahh, Jan Helin alltså. Han är den första jag skulle ställa mot väggen när revolutionen kommer".

Tack för tipsen! Ska skriva in dem i listan.
Citera
2015-06-14, 12:54
Medlem
Kanske hade varit intressant om du gjorde något på detta:
(FB) Två snubbar skär varandra med kniv, inspirerade av film
Och alprazolam_'s rapport om vad som skedde:
(FB) Öl och piller och knivar - Det gick åt helvete

Edit: Haha det här inlägget, helt kungligt!
Senast redigerad av Vorph666 2015-06-14 kl. 12:57.
Citera
2015-06-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Tack själv för att du lyssnar!

Så lite!

Här är en tråd jag som också kan vara intressant att göra ett program på.
(FB) Varför tittar du på mondo och gore? (sammanslagen tråd//Mod)
Citera
2015-06-16, 12:09
Medlem
Perfectscores avatar
Riktig nice podcast.

Mina favorit avsnitt är Terje Hellesö, Richards Kärnreaktor och BigPete. hög kvalitet på dessa.
Citera
2015-06-16, 13:14
Medlem
Lysande @Salgoud! Raffa och Shakademus är mina favoritavsnitt.
Citera
2015-06-16, 15:38
Medlem
Salgouds avatar
magneter och pin är nu skickade så de bör komma inom ett par dagar det finns fortfarande runt 25 kvar av varje, och minst 600 lyssnare som inte bett om någon. Om ni vill ha en skulle det vara toppen om ni kontaktar mig denna veckan så jag kan skicka medans jag är i Sverige och spara ett par kronor samt att det går snabbare. Men självklart skickar jag även från Skottland om ni inte hinner..

Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Kanske hade varit intressant om du gjorde något på detta:
(FB) Två snubbar skär varandra med kniv, inspirerade av film
Och alprazolam_'s rapport om vad som skedde:
(FB) Öl och piller och knivar - Det gick åt helvete

Edit: Haha det här inlägget, helt kungligt!

Många tack till er båda för tipsen! Lägger in dem i min lista och hojtar till om/när de kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Så lite!

Här är en tråd jag som också kan vara intressant att göra ett program på.
(FB) Varför tittar du på mondo och gore? (sammanslagen tråd//Mod)

Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Riktig nice podcast.

Mina favorit avsnitt är Terje Hellesö, Richards Kärnreaktor och BigPete. hög kvalitet på dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Lysande @Salgoud! Raffa och Shakademus är mina favoritavsnitt.

Tack ska ni ha! Alltid riktigt roligt är höra, och bra när folk berättar vilka avsnitt de gillar mest.
Citera
2015-06-16, 16:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
magneter och pin är nu skickade så de bör komma inom ett par dagar det finns fortfarande runt 25 kvar av varje, och minst 600 lyssnare som inte bett om någon. Om ni vill ha en skulle det vara toppen om ni kontaktar mig denna veckan så jag kan skicka medans jag är i Sverige och spara ett par kronor samt att det går snabbare. Men självklart skickar jag även från Skottland om ni inte hinner..
Magneter? Har du magneter? Jag vill ha magneter! Vad vill du ha för dom?
Citera
2015-06-16, 16:43
Bannlyst
Väntar febrilt på BFCs drogavsnitt!!
Citera
2015-06-16, 16:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
Väntar febrilt på BFCs drogavsnitt!!
Eftersom varken jag eller Salgoud egentligen vet vad det ska handla om så tar jag gärna emot frågor och tips på samer att prata om.
Citera
2015-06-16, 18:56
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eftersom varken jag eller Salgoud egentligen vet vad det ska handla om så tar jag gärna emot frågor och tips på samer att prata om.

Jag bara spottar ur mig ett antal spontana tankar här:

* Vanliga myter och fördomar om diverse droger, som att molly steker hjärnan, syra är beroendeframkallande, osv.

* Situationen gällande legalisering av cannabis i Sverige och för- och nackdelar med detta.

* Uppläsning och kommentarer av nån tripp/rusrapport? Som killarna som tryckte massa benso, drack bira och skar sönder varandra

* Tjackballe - vad är det och vad kan man göra åt det? xD

* Salgoud röker holk under inspelning så han får veta vad han pratar om

* Tips o tricks!

* Vilka droger är bra att ha sex/djupa diskussioner/stora upplevelser på?

* Situationen gällande alla övriga droger i Sverige; är vi mer liberala idag eller är det striktare?

* Resultatet av legalisering av cannabis i vissa amerikanska delstater

* Ställen man måste besöka om man är i Amsterdam

Vet inte om något av detta är användbart, men det kan kanske inspirera lite
Citera
2015-06-16, 19:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Jag bara spottar ur mig ett antal spontana tankar här:

* Vanliga myter och fördomar om diverse droger, som att molly steker hjärnan, syra är beroendeframkallande, osv.

* Situationen gällande legalisering av cannabis i Sverige och för- och nackdelar med detta.

* Uppläsning och kommentarer av nån tripp/rusrapport? Som killarna som tryckte massa benso, drack bira och skar sönder varandra

* Tjackballe - vad är det och vad kan man göra åt det? xD

* Salgoud röker holk under inspelning så han får veta vad han pratar om

* Tips o tricks!

* Vilka droger är bra att ha sex/djupa diskussioner/stora upplevelser på?

* Situationen gällande alla övriga droger i Sverige; är vi mer liberala idag eller är det striktare?

* Resultatet av legalisering av cannabis i vissa amerikanska delstater

* Ställen man måste besöka om man är i Amsterdam

Vet inte om något av detta är användbart, men det kan kanske inspirera lite

Utmärkta talking points som jag förmodligen kommer att ta rakt av. Här ska rökas holk och skrivas manus.En får tacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in