Styrker ännu mer min teori om att något oplanerat inträffat som ex en olycka.
Att en eller båda litauerna skulle ha planerat detta förfaller totalt orimligt då Lisa för första gången skulle köra moppe hem själv. De kunde omöjligt veta att hon skulle bli kvar en liten stund efter att kollegorna gått. Dessutom skulle de inte slängt ut tillhörigheterna på väg hem till sig själva om det var planerat. De skulle inte heller berättat det för den ena mannens fru om de hade haft chansen att planera det.
Spontanhandling/sexuellt brott känns också fel. Att en eller båda råkat åka förbi precis i den stund hon ska låsa och då och där hinner bestämma sig för att han eller de ska ta henne och våldta henne känns också krystat. Det finns inga tecken på någon form av kamp vid mopeden, eller någon annanstans vad vi vet. Samma sak här, han eller de skulle rimligtvis inte berättat för frun att de hade våldtagit och mördat någon. Hon står anklagad för grovt skyddande av brottsling.
Med tanke på litauernas livssitation, fru/flickvän/barn, beskrivs som trevliga, hårt arbetande mm så återstår enligt mig bara två teorier som känns trovärdiga. Det ena är någon form av olycka och de har fått panik. Eller att de skulle utföra någon form av stöld och hon såg dem, det förefaller också osannolikt då de efter att ha arbetat där i flera år visste om öppettider mm.
Personligen tror jag på någon form av olycka med bilen, som slagit Lisa till marken varvid mobilen hon höll i handen fick en krossad display och att skalet lossnade. Medvetslös Lisa lastas in i bilen i ren panik, mobil och skal tas upp, handsken missar de/den då det blåste väldigt mycket. Sakerna kastats ut på vägen hem, de diskuterar vad de ska göra av henne, och resten "vet" vi. Hon dödas och göms undan.
Eftersom allt är så slarvigt gjort, spåren så tydliga till de som häktats så talar allt för en ogenomtänkt gärning. Panik, diskutera vad de ska göra, frun hör och vet men deltar inte i själv.
Självklart kan det ha gått till på massa andra sätt och det finns saker som är märkliga, varför spärrar de åter av ladan mitt emot kafét när hundar och poliser gått där utan resultat de första dagarna och de efter det tog bort avspärrningarna och släppte in allmänheten. Vad hoppas de finna? Blod/sperma/lik är uteslutet.
Varför var det ett så stort intresse runt den vita lilla boden på gården där hon hittades? Det står
här att hon hittades i en av "ladorna".
Det är svårt att få ihop detta och jag vill poängtera attt ALLA teorier som framkommer i denna tråden är spekulationer. Ingen av oss vet. Det finns dock de av oss som är intresserade av att diskutera fall och händelseförlopp men det betyder inte att någon av oss har rätt.