Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Din reaktion är lika intressant som brottet!
Vad är det hos många svenskar som gör att de inväntar en åsikt från GW innan de vågar bilda sig en egen uppfattning? Eller på Alheims analyser? Svenskens spakhet inför experter och auktoriteter gör mig förundrad varje gång ett brott har begåtts!
Jag har stor respekt för GW, men jag dristar mig till att tänka själv, innan han tänkt åt oss alla!
Din tolkning av GW är konstig, för han talar om vad som är vanligt i fall som dessa, och inte specifikt om detta fallet.
Tycker att du är förnuftig i ditt resonemang. GW har faktiskt inte mycket annat att komma med i de flesta fall nuförtiden då han inte är insatt som han en gång var. Mig veterligen kan han bara gå på erfarenhet och inte på fakta. Statistiken talar för att det är en ensam gärningsman, men de tre gripna talar för att det har varit två gärningsmän + kvinnan som hjälpt till att skydda dem och kanske hjälpt dem att gömma bevismaterial.
Det är dock konstigt med de utspridda tillhörigheterna.
För mig känns det som att en 4:e person varit inblandad. En person som haft bråttom i det här fallet. Kanske har hans känsla eller stressade situation varit sådan att han faktiskt inte brytt sig om vad som hände efter att han gjort vad han ville med Lisa utan han har velat vara i en maktposition och inte tänkt längre än så. Dock är det konstigt att man inte hittat mobilen och dess minne? Den borde ju vara bland de saker som hittades först, nu hittades bara skal och fordral + en bit av display? Det kan vara så att gärningsmannen först kastat ut alla Lisas personliga tillhörigheter när hon blivit frihetsberövad och sen efter brottet och Lisas död kommit på att han faktiskt vill fortsätta livet mot andra mål.
Ibland blir man besviken över något man trodde skulle vara det som gjorde en komplett. Det gäller när man får en stor summa pengar t.ex. Det är inte pengarna som gör människan utan det är personligheten. Den här förövaren har kanske övertygat litauerna att Lisa varit en ond tjej som han måste ta hand om. De har gått med på att kidnappa henne för cash, efter överfallet på gården är Lisa medvetslös och han kör med henne till annan plats, på vägen kastar han ut alla hennes tillhörigheter. Litauerna har återvänt hem.
Den här fjärde personen har Lisa hemma hos sig men hon dör av den första misshandeln. Det blir inte som han har tänkt sig alls. Hon är inte hans allt och hon behagar inte honom. Hela historien är en besvikelse. Från detta nya perspektiv ändrar han sitt tankesätt och hans nya idé blir att göra sig av med kroppen. Han kontaktar Litauerna, Litauerna + Kvinnan kommer till platsen får se vad som har hänt och vips är de inblandade mycket mer än vad de trodde att de skulle bli. Han skulle ju bara göra sitt med tjejen, men hon dog.