Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
I vilken tidining har du läst det? tror jag ochså läste det någonstans, men källan kändes inte så trolig, har inte sett de i nå svenska tidningar? Om låt säga lisa nu hadde vart äldre så skulle man ju kunna tänka att de skulle kunna handlat om ett svartsjukedrama. Men ja nu är det ju inte så. så de är ju uteslutet. jag tycker de här är helt skevt, är dem så skeva i huvet dessa gm så blir man ju en aning mörkrädd, fast ja de är man ju förvisso redan

Jag försökte hitta vart nu, men vet fasen inte men jag vet att jag har läst det. Länkar sedan om jag kan hitta det. Ja, allt är superskevt för det har ju gått i en jäkla fart på grund av pådraget och ändå finns varken vittnen eller DNA. Det är nåt riktigt lustigt med detta, alternativt ett obehagligt proffs bakom....
2015-06-15, 23:10
Medlem
dannees avatar
Godsherren och hans söner är nog så rika att dom kan köpa sig tonårs eskorter i fall det skulle vara sugna på sådant.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Om någon försöker sätta dit bröderna så har GM verkligen lyckats med att välja bra offer. De bor närmast brottsplatsen och kan dessutom inte språket så bra (även de får hjälp av tolk).
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Eller så har hennes gullponkar ljugit för henne.
Håller med dig Och sorry att jag pratar om gener.
Osökt kom jag att tänka på ett exempel som beskriver dessa kriminellas beteende på ett förnämligt vis, titta på valfritt "cops" och hör alla som är helt oskyldiga även om filmaren just har fått han på bild droppades knarket i rännstenen... De svär vid sina barn att de är helt oskyldiga...
Så varför skulle inte dessa individer göra samma, det ligger i "generna" hos dem
Medlem
Lisa hade kanske någon spritkontakt i närheten(Lidköping? Massa yngre langare) som hon väntade på efter jobbet. Det förklarar att hon verkade ha klivit av sin moped frivilligt med nycklarna kvar å allt.
Hon gick sedan å satte sig i langarens bil för att betala/prata lite. Dessa grabbar ville kanske ha betalt i natura(sex) och förde henne till ladan, vilket ledde till våldtäkt. Våldtäkten gick snett och hon var död en timma efter sms:et till pappan.
Tror alla stött på den/dem där lite halvskumma, halvt sliskiga langarna.

Jag tror att pratet kommer börja gå. De killar som gjorde detta svor garanterat evig tystnad om det, men det är väl bara en tidsfråga innan någon öppnar käften i berusat tillstånd till någon eller vad fan som helst, sen vips är snöbollen i rullning.

Tror inte det var bröderna. Vet inte varför men....

Vad tror ni om den teorin? För att mordet skulle vara planerat känns lite väl långsökt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Det är för mycket som inte stämmer för att dom ska vara skyldiga . Nån blåser polisen o är långt därifrån nu är min känsla .

Det kan va flera inblandade men jag litar på Polisen i det här fallet det fanns en anledning till att dom vart misstänkta.
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Om vi tänker oss att anledningen till mopedkörningen denna dag är leverans av sprit/droger till skolavslutningen. Vi antar också att det inte är Litauerna som levererar. Vem är det då som är hennes kran? Vem i bygden levererar till ungdomar? Axne? Börja nysta i den ändan så vet man aldrig var man hamnar. Kanske man stannar kvar i bygden och behöver inte ta färjan till Litauen.

Hon hade jobbat där i 3 veckor (helger) och bodde i Skövde. Du tror inte att hon skulle kunna få tag i sprit på hemmaplan betydlig lättare? Sen så finns det faktiskt barn i den åldern som inte super *chock*. Jag har själv ett barn som är född samma år som Lisa och mitt barn har helt andra intressen än att ens överväga att köpa eller förtära sprit.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja godsägaren son finns på Lexbase för FORTKÖRNING och inget annat!
Tack! Med tanke på vad som ryktats i tråden var det lika bra att checka.

Näste man för rakning?
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
I vilken tidining har du läst det? tror jag ochså läste det någonstans, men källan kändes inte så trolig, har inte sett de i nå svenska tidningar? Om låt säga lisa nu hadde vart äldre så skulle man ju kunna tänka att de skulle kunna handlat om ett svartsjukedrama. Men ja nu är det ju inte så. så de är ju uteslutet. jag tycker de här är helt skevt, är dem så skeva i huvet dessa gm så blir man ju en aning mörkrädd, fast ja de är man ju förvisso redan

Källan var en Litauisk tidning, där en av dom anhållna erkänt, knappast trovärdigt
Medlem
Fortfarande ingen som kan ge mig ett svar på youtube videon som lades upp 13 dagar innan försvinnandet ?

Kan omöjligt vara en slump.

TACKSAM FÖR SVAR
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ni som menar att LH blev påkörd. Den teorin är ju befängd. Skador hade hittats direkt på mopeden/liket. Det hade synts.
För det första är alla teorier mer eller mindre befängda.

Sedermera tror väl fan ingen att olyckan skedde när flickan satt på moppen som stod orörd vid kafét. Skadorna på liket vet ingen någonting om.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Om den finns vittnen som styrker att personerna suttit hemma och druckit kaffe kl 18:15 (varför då? Den tiden? Var det inte blåsväder?), så vet polisen givetvis om detta och om det hade varit trovärdiga uppgifter hade männen inte suttit anhållna nu.

En viktig grej som det talas lite om är att polisen direkt sorterade de tre personerna - männen som misstänkta mördare och kvinnan som misstänkt skyddande av brottsling. För att kunna göra ett så direkt antagande så måste det finnas väldigt tydliga bevis som gör dem så säkra på vem som gjort vad. Bevis som vi uppenbarligen och självklart inte känner till något om.

Polisen vet väldigt mycket mer än vi anar.

Vad menar du med direkt? Det du kallar sortering skedde efter att de hade förhörts. Förmodligen framkom det uppgifter som gav polisen fog för de misstankar man har om vem som har gjort vad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in