Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hur ser alkoholkulturen ut för litauer? Är det som med polacker att de super skallen av sig varje söndag?

Hoppas de anhållna är oskyldiga och det visar sig vara vår kära vän Vadman. Känns inte helt ok att behövt se en pundares kuk och rövhål helt i onödan. Litauerna verkar vara av det hårt arbetande och skötsamma slaget och sen att de har barn gör ju att man helst vill att det ska vara någon annan. Framförallt hoppas jag att vi får ett snabbt slut på det hela och rätt personer hittas och döms.

Litauen har precis som de flesta tidigare sovjetländer ett väldigt stort alkoholproblem bland framförallt män. Skulle inte bli förvånad om alkohol har haft en ganska stor roll i det här fallet. Även om det nu inte förmildrar dådet på något sätt.
2015-06-16, 02:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om du planerar att genomföra ett grovt brott mot en person, skulle du utföra brottet 300 meter från egna hemmet, eller skulle du genomföra brottet i brottsoffrets hemstad flera flera mil därifrån?

Psykopater bryr sig väl inte om det? De såg sitt tillfälle, LH ensam. De kanske inte ens var planerat dock går de emot att de har familj osv, så motivet varför är ju väldigt bristande.
2015-06-16, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var en del av hjälmen har jag läst. Sedan hittade man också skalet till hennes mobil, men det var närmare caféet.

Länka gärna till den uppgiften, det som jag kan finna i media är att man fann någon form av spänne, att man funnit detaljer tillhörande hjälmen vid kyrkan eller någon annan stans kan jag inte hitta...
2015-06-16, 02:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att den där godsherren skulle vara intagen på sjukhus känns som en riktig trådsanning. Han var väl i Stockholm förgående helg?

Det inlägget var förmedlat från "en nyregistrerad användare som inte kan posta själv". Jag brukar helt bortse från sådana uppgifter.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag läste på Aftonbladet att ett vittne hade sett de tre misstänkta sitta i sin trädgård och dricka kaffe kl.18:15 på söndagen, Lisas sms skickades ju kl. 18.23.

Nej, det är inget bekräftat vittne som har uppgett det. Det är mamman till bröderna.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tack för infon!

Om den stämmer; väldigt ovanligt statistiskt sett med ett styckmord. Styckmord beror väl främst på två anledningar:

1. Personligt agg/ hat mot personen
2. Transport av kroppen blur lättare / lättare att göra sig av med kroppen

I det här fallet lär nr 2 ligga närmast till hands.

Är de skyldiga så blir rubriceringen i och med styckningen MORD

Fast det vore konstigt eftersom de aldrig körde iväg kroppen någon annanstans, långt därifrån. Kanske var deras nästa steg i och för sig, men de hann aldrig dit.
2015-06-16, 02:19
Medlem
Kollar man lite på de misstänktas Facebook-vänner så är det ju inte direkt i några intellektuella kretsar de rör sig. Någon har en profilbild där han röker på, flera andra postar massa grova sexskämt i sina flöden. Verkar bara vara massa trash i den vänskapskretsen. De misstänkta är inte några Einsteins direkt, så långt kan man nog anta.
2015-06-16, 02:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Länka gärna till den uppgiften, det som jag kan finna i media är att man fann någon form av spänne, att man funnit detaljer tillhörande hjälmen vid kyrkan eller någon annan stans kan jag inte hitta...

Som jag skrev ovan: någon postade en länk till en karta. För cirka 100 sidor sedan ...
2015-06-16, 02:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunne
Jag har en nära familjevän som bor i Skövde och jobbar som samordnare från MP. Min bror pratade med han idag då han varit extremt upptagen tills nu, med all rätt. Det jag fick reda på gjorde att det vred sig ritkigt ordentligt i magen och jag käde mig tvungen att dela detta. Först och främst har MP ingen skyldighet till Polisen att hålla inne med information förutom de som Åklagaren bett skriva ett sekretessavtal med, vilket bara ska vara med max ett 10-tal personer. Antagligen de som gjort fynden.

Fakta som har dokumenterats av MP, detta har det även skrivits lite om i media:
-Poliser som bryter ihop när kroppen hittats
-En hundförare spyr utanför platsen där kroppen hittats
-Endast tekniker har tillgång till BP (fortfarande)
-Enl MP är detta den största Polisinsats NÅGONSIN (med alla inkopplade kanaler ~ca 250 poliser/tekniker)
-Locket är på från alla håll från Polisen, verkligen ALLA håll.

Tydligen skall kroppen ha blivit brutaliserad. Styckad i flera bitar. Kan vara för nermalning (spekulation).
Nu blir jag tyvärr en 3ehandskälla och som akademiker vet jag att det inte är optimalt sanningsenligt att lyssna på en sån men ni får tro mig eller ej. Kände att jag ville få ut detta då sömn denna natt blir svårt.

Ha det bra och ta hand om era kära!
Brukar inte styckning av en kropp kräva mycket arbete och lämna ganska många spår efter sig? Man skulle kunna tro att det finns mycket teknisk bevisning mot de MGM om så vore fallet, men ändå får jag uppfattningen om att bevisningen mot de MGM är ganska svag.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2015-06-16 kl. 02:28.
2015-06-16, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Psykopater bryr sig väl inte om det? De såg sitt tillfälle, LH ensam. De kanske inte ens var planerat dock går de emot att de har familj osv, så motivet varför är ju väldigt bristande.

Fast dem flesta psykopaterna, de kan tänka logiskt, & inser säkerligen att det är större chans att få utlopp för sina behov om jaktmarken inte är precis utanför ytterdörren. Brukar en psykopat ha ett lågt IQ säg?
2015-06-16, 02:22
Medlem
OctoberTacoss avatar
Med tanke på de saker som hittats och ställena där de låg på så ser jag det hela som ett väldigt slarvigt upplägg för någon som precis begått brott. Detta kan bara tyda på 2 saker:

1. Impulsivt eller planerat dåd med slarviga GM.
2. Impulsivt eller planerat dåd med smarta GM som försökt vilseleda polisen och sätta dit andra för brottet.
2015-06-16, 02:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Kollar man lite på de misstänktas Facebook-vänner så är det ju inte direkt i några intellektuella kretsar de rör sig. Någon har en profilbild där han röker på, flera andra postar massa grova sexskämt i sina flöden. Verkar bara vara massa trash i den vänskapskretsen. De misstänkta är inte några Einsteins direkt, så långt kan man nog anta.

Vad förväntar du dig av gästarbetare? Enkla förhållanden behöver inte betyda att det är dåliga människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in