Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Människor har försvunnit spårlöst förut, Helena är en av dem. Hur vet du att hon inte sålts som sexslav?
Hur vet du att hon gjort det?
Nämn ett känt fall sa jag.
2015-06-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det kutym att låta utländska medborgare som begår brott avtjäna straffet i sina hemländer? Eller har det att göra med brottets allvarlighet? EU eller inte? osv?

Det beror nog på avtal. Men med tanke på att det sitter litauer i svenska fängelser så är jag inte så säker på att det finns ett avtal.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
En fråga. Jag har inte följt fallet nämnvärt, utan bara lite flyktigt.
Vad jag har förstått skickade hon ett sms till pappan att hon var på väg hem, men att mopeden stod kvar vid arbetsplatsen.
Hur ser det ut mellan arbetsplatsen och platsen där mopeden stod parkerad? Är det ett ställe lämpat för ett planerat överfall, eller brukar det röra sig människor där?
När jag såg bilden tyckte jag att platsen nästintill var perfekt för ett planerat överfall. Det fanns till och med en container att dumpa kroppen i. Hade BO-L hjälmen på sig så har ingen hört hennes skrik heller. Detta är ingen plats som folk bara råkar gå förbi på heller. Eftersom de som är gripna troligtvis jobbade i byggnaden bredvid så visste de att det var helt öde. De som är gripna kan inte vara särskilt intelligenta om de trodde att de skulle komma undan med detta när de bodde så nära. Därför tror jag att det gjorts under grovt fylleslag. Ingen planerar att mörda någon heller, de har varit så grovt fulla/påtända att de inte ens märkt att hon dött. Hon har kanske gjort fruktansvärt motstånd också och då har antagligen mer aggressivitet från GM (slag mot huvudet, stryptag) kommit in i bilden. Det vet man inte heller.

Jag hoppas att hon kämpade i mot till sista andetaget så att de jävlarna alltid får leva med hennes döda ansiktsuttryck i sina drömmar.
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Hur vet du att hon gjort det?
Nämn ett känt fall sa jag.

Men hur jävla korkad får en människa bli? Någonstans måste det ju bli olagligt att vara så dum

Om en människa kidnappas och säljs som sexslav, tror du det blir känt då?

"Karin som försvann har nu sålts som Sexslav i Frankrike".
2015-06-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
dom är inte psykiskt sjuka säger du men sjuka i huvudet LOL. ja förstod va du menade men. lät lite rolit.

ja håller me dig, en person som tar livet av en ung kvinna kan inte ha alla hästar i stallet.

Ja precis, det är inte många med en riktig psykisk sjukdom som utför våldsbrott.
Jag tror inte heller att de kommer dömas till psykiatrisk vård, eller kunna "få till det" till tillfällig psykiatrisk sjukdom under själva mordet.

Människor mördar, men de flesta är inte diagnostiskt psykiskt sjuka. Utan bara hemska människor som kan mörda. Är nog mycket av ett arv att kunna mörda och ligger nog nära att ens tänka tanken att utnyttja andra människor sexuellt och sälja dom. Det är för mig - inte så stor skillnad.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0REVER
Någon som vet hur lång tid det tar att få fram resultat från en dna-analys? Om de är gärningsmännen borde deras dna på nåt sätt finnas på flickan och om det är någon mer inblandad så är det viktigt att få reda på det så fort som möjligt så att denne inte hinner fly. Expressen (tror jag att det var) hade ju intervjuat nån i samband med gripandet som hade bott i det huset förut och han hade ingen aning om det som inträffat förrän just då och det tyckte jag var lite märkligt. Hur vet vi att inga fler är inblandade? Om dessa saker bara planterats dit för att sätta dit fel personer eller om dessa personer skyddar den riktiga gärningsmannen är det jätteviktigt att få fram dna-bevis i tid.
Det kan ta tid, tror att gräddfilen är nedsläckt nu iom att de hittade liket.
Nu ska det föst till en rättsmedicinsk obduktion som kanske utför nu i veckan, efter det så drar semestern i gång även på NFC, så lite avhänget på om det dyker upp någonting annat akut, och så beror det även på om de i dag MGM kommer att häktas

I dag vet vi ju inte om MGM är de skyldiga eller om de kommer att släppas eller om dessa är skyldiga och att det även finns fler inblandade.
Det är sådana saker som den kommande utredningen nu ska försöka bringa klarhet i
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Visst jag kan ha fel, kolla bildspelet så får du själv bilda dig en uppfattning.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/politiet-drapsmistenkte-menn-er-fra-litauen/a/23470047/

Bildspelet är ju från ett flertal skilda platser?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
litauisk media skriver att en person har erkänt men att han inte var den som dödade?

stämmer det?
Verkar ju märkligt om svensk polis skulle dela med sig av sån info så här tidigt?

Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Om detta stämmer så borde rättsliga åtgärder väntas för arbetsgivare.
Knappast. Ag har inget ansvar att kolla Interpools listor innan de anställer.
Medlem
fallen-angels avatar
Har inte hängt med alls här idag.
Har dom meddelat dödsorsaken ?
2015-06-13, 19:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
http://tv.lrytas.lt/?id=14342039781431956912

Litauisk polis uppgav här att den ene var okänd men den andre ville han ännu inte kommentera.

Så det kan bli en tripp till arkiven och databasen för att kolla upp tidigare kontakter för MGM nummer 2. Även om den svenska bängen inte vet något om dem så kan det vara värt att vänta in svar för oss nyfikna. Även om det är ett psykbrytsbrott så brukar sådana personer tidigt i livet visa tendenser eller ha begått tidigare våldsbrott.

Lättare att återpassa sig betyder väl att de har fler fritidsgårdar i Litauen? Alla brott stoppas med fritidsgårdar... eller caféer.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Jag tror att våldtäkten skedde i ladan vid cafét av de två manliga GM.
De måste varit på cafét eller en av dom och hört henne prata om att hon skulle ta mopeden själv
och stänga själv.

I ladan vid cafét hittades handsken och kvittot.
Jag tror att kvittot kunde härledas till någon av gärningsmännen.
De tog sedan dit en spermahund som markerade sperma.
Gärningsmännen var nog under listan av de som var misstänkta som besökt cafét
och polisen la ihop 1+1.

Eftersom han eftersökts av Interpol tror jag människorhandel och/eller våldtäkt var tanken
men att något gick snett efter våldtäkten och de dödade henne.
Jag tror knappast att någon av gärningsmännen är "psykiskt sjuk" utan att de bara är sjuka i huvudet helt enkelt. De lastade in henne i bilen och kastade alla tillhörigheter längs vägen mot sitt hus.

Någongång, kanske på en gång, lade de henne i ladan vid området som senare var avspärrat.
De visste att mannen var bortrest och det låg ännu längre bort från cafét.
Jag tror att De tror att det skulle härledas till ägaren av området och inte de själva.
Kanske är det det Missing People snackat om att de reagerat på när de pratat med GM.
Att de misstänkt ägaren till detta område, vilket Missing People tyckt vara konstigt.

Va tror ni?

De förstår väl dock inte svenska? Vad som sagts på caféet är nog inget vi behöver hänga upp oss över. Jag tror bara de jobbat ett tag i ladan och är medvetna om att det alltid kommer in någon som lämnar nyckeln. De väntade bara på tillfället när Lisa skulle komma.
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Spelar väl ingen roll?

För Polackerna är det en skillnad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem