2015-06-15, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Ja provsvar tar den tiden då det är ganska mycket prover o komplicerade saker dom vill kolla

''I Sverige finns sex rättsmedicinska avdelningar fördelade på – Umeå, Uppsala, Stockholm, Linköping, Göteborg och Lund. Varje år får avdelningarna tillsammans fler än 5 000 sådana uppdrag.''- Wiki

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttsmedicin

5000 / 6 = 833

833 / 365 = ca. 2,3 uppdrag per dag och ort. Om samtliga orter har personal som granskar sina prover själv så låter 3 veckor lite långt. Om samtliga orter skickar alla prover till en 3e part som levererar provsvar så kan det nog vara lite mer troligt om det inte finns flera 3e parter.

Är inte insatt direkt....
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Alla grannar pratade ju så got om den där Castro som hade 3 sexslavar i källaren i flera år....

Men snälla... så är det ju alltid, inte bara mamman beskriver sitt förtjusande gull som guds bästa barn, de värsta seriemördarna brukar beskrivas av sin förbluffade grannar som hyvens grabbar, snyggt klädda och vattenkammade, de brukar bära tanternas tunga kassar, hålla upp dörren och önska en god dag.
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hyfsat med teorier och konspirationer i tråden.

En sak jag undrar, varför sprider och placerar man spår (saker tillhörande offret) i efterhand av en eftersökt person precis där mordoffret finns eller i dennes närhet?

Jag tror det är en trådsanning. Det som hänt är att MP missat spåret en första gång, sedan har de hittats vid nästa sök.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Ska vi se nyktert och vetenskapligt på detta så är det omöjligt för dig att veta detta.

Men suck... Om du ser nyktert o vetenskapligt på alla inlägg innan i tråden då ? Hittar du mycket
fakta då ? Nej , bara en massa åsikter och teorier. Gissa vad mitt inlägg var ?
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vet man varför Arnes son N*ls G*stav 1963*730 finns på Lexbase?
Men han är visserligen skriven utomlands.
Ja godsägaren son finns på Lexbase för FORTKÖRNING och inget annat!
Namn:
Ni*s GUS**V Jönsson
630**0-6115 Adress:
Utlandet
1. DOM B7974-11

Datum domslut:
2012-06-05

Domstol:
Helsingborgs

DOMSLUT

Begångna brott
1. Hastighetsöverträdelse 3 kap 17 § 1 st och 14 kap 3 § 1 p b
trafikförordningen (1998:1276)
2. Hastighetsöverträdelse 3 kap 17 § 4 st och 14 kap 3 § 1 p b
trafikförordningen (1998:1276)

Påföljd m.m.
Penningböter 4000 kr

Åklagaren:
Kammaråklagare Cathrine Bengtsson
Åklagarmyndigheten

Yrkanden:
Åklagarens yrkande och av denne åberopad bevisning, se stämningsansökningar,
domsbilaga 1 och 2.
Gus**v Jönsson har erkänt gärningarna.
Gus**v Jönsson har beretts tillfälle att slutföra sin talan samt begära att tingsrätten
håller huvudförhandling i målet vid äventyr av att målet kan komma att avgöras
även i avsaknad av sådant yttrande. Gus**v Jönsson har uppgett att han inte har
någon erinran om att målet avgörs utan huvudförhandling.
Tingsrätten har med stöd av 45 kap. 10 a § första stycket 3 p rättegångsbalken
avgjort målet utan huvudförhandling.

Domskäl:
Gus**v Jönsson har erkänt gärningarna och hans erkännande stöds av den av
åklagaren åberopade bevisningen. Åtalet är därmed styrkt. Påföljden ska bestämmas
till penningböter.
Senast redigerad av Timeout 2015-06-15 kl. 23:23.
2015-06-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Min egen lilla fundering just nu. Arne Jönsson hittar handsken. Lite märkligt, han plockar upp den och ger den till polisen. Visar det sig att bara han och Lisa har DNA på den så är det ju en situation som betyder att han gick dit och granskade platsen om han glömt nåt "efter brottet" han ser handsken och vet att hans DNA är på den, så vad gör man? Istället för att stoppa den i fickan och folk runtomkring anar oråd så plockar han upp den och ger polisen 👌
Jag har hört lite om denna Arne Jönsson. Och han har inte rent mjöl i påsen kan jag säga. Vad tror ni om denna fundering "?

Instämmer helt i det du säger är han Godsägare borde han väl inte vara helt dum i huvet med andra ord borde han lika Missing people ha backat undan och ringt Polisen utan att ha tagit upp handsken.
Det behöver man inte ha ingenjörs utbildning för att fatta att man inte ska förstöra bevis material.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OctoberTacos
Äntligen börjar fler än jag känna så här. Hade en jobbig magkänsla när jag väl fick höra att polisen gripit de här gästarbetarna. Men jag hoppas att jag har fel givetvis. Dock har min magkänsla aldrig haft fel förut, men ja.

Det är för mycket som inte stämmer för att dom ska vara skyldiga . Nån blåser polisen o är långt därifrån nu är min känsla .
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Varför?

Var det inte Polisen som sa att "det var ingen vacker syn"?
Min tolkning av det uttalande är att hon var illa tilltygad,hur illa vet vi inte,hon identifierades snabbt men "ingen vacker syn" kan vara en massa knivhugg mot överkroppen exempelvis och skulle det var på det viset så är min teori att dådet är personligt,någon hade ett personligt hat mot henne som ledde till övervåld,exempelvis svartsjuka.
Tänk mordet utanför Askersund.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Dessa ynkryggar förtjänar att bli uthängda redan nu. Inte som mördare men som ynkryggar. Då Missing people träffade på dem uppträdde de ohövligt och fientligt. Det var därför de drog på sig polisens uppmärksamhet.

MP = Missing people
MGM = Misstänkt gärningsman

Det finns riktiga idioter och otrevliga människor som deltar i Pissing Mapels sökningar
så att de retade sig på någon som hade bad attitude skulle inte vara förvånande.
Att bli klassad som mördare för att man inte står ut med en del sorts människor är förhoppningsvis inget som sker i vårt land (än så länge)
Finns ingen anledning att hänga ut någon med omaskade namn eller länkar, oavsett om de deltagit i en skallgång, ellerså länge de är MGM där första Met står för misstänkt
Medlem
Sett att det på Engelska nyheter påstås att LH har både våldtagits och styckas, vilket jag tycker är underligt då jag inte sett att svensk polis har gått ut med den informationen.
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Min egen lilla fundering just nu. Arne Jönsson hittar handsken. Lite märkligt, han plockar upp den och ger den till polisen.

Om inte annat är det fruktansvärt korkat och klantigt att plocka upp eventuellt bevismaterial. Jag förstår att folk blir konspiratoriska, gubben hade i sin aningslöshet säkerligen kunna plocka upp ett eventuellt mordvapen.
2015-06-15, 23:07
Bannlyst
Att man har ett ordnat familjeliv utåt sätt betyder inte ett skit. Många psykopater är framgångsrika företagare och har aldrig tidigare gjort sig skyldiga till brott. Men under berusat eller påtänt tillstånd träder psykopatens sanna natur fram.

Hagamannen hade fru och barn. Hans kollegor beskrev honom som ordningsam, trevlig och skötsam. Monstret trädde dock fram under alkoholkonsumtion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in