Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 20:21
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kan det bli problem och avgöra till vilken av bröderna respektive DNA tillhör?
Ser man skillnaden på DNA från 2 bröder?
Det kan kanske Hamilkar svara på mer i detalj, men jag tror det kan bli problem. Det står alltid i protokollet att "resultatet talar för att XXX kommer från YY, med reservation att det kommer från en nära släkting." eller liknande.
2015-06-15, 20:22
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vart hittades kroppen?

I ett utehus i anslutning till huset där de misstänkta bodde.
Bannlyst
Det jag inte förstår är, varför skulle man göra motstånd mot Missing People ifall man inte hade något att dölja? Litauerna är gäster och bör således uppföra sig korrekt mot folk på bygden, annars riskerar dem ju sitt rykte och sitt arbete där. Enligt grannar var dem trevliga och hårt arbetande, så varför plötsligt denna ilska mot människor som hjälper polisen att leta (MP)?

Det är inte normalt att uppträda så. Och även ifall dem inte visste vilka MP var, så bör det inte leda till ett aggressivt beteende från männens sida.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, sedan är det ju inte säkert att han insåg allvaret med försvinnandet. Att hon kan vara mördad är nog inte det första man tänker på.

Nej, särskilt inte en tonåring. Om fadern varit förbi och frågat (vilket verkar sannolikt) tänker man väl att hon är någonstans med några kompisar och antingen hittar han dem eller också dyker hon upp.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
kroppen hittades nånstans på martorps gård

En person som ska ha haft insyn i MP, säger att hon hittades i en garderob. Var detta skedde har källan inte förtäljt.
2015-06-15, 20:23
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Hur lång tid tar det innan en kropp börjar ruttna och stinka ?
Det tog ju ändå 5 dagar innan hon hittades, borde inte hundarna
reagerat på detta ?
Är det konstaterat att hon mördades dag ett?
2015-06-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Du menar alltså att GM legat i koma under hela sökperioden, vaknar upp och går ut, ser en hord människor som söker på marken, har ingen som helst uppfattning om vem dem är eller vad de gör där. Bestämmer sig därför för att mota bort dem från ett område de själva inte äger. Ja, så kan det vara

I din värld är MP välkända. För litauiska immigrantarbetare är det nog inte så.
Medlem
Här nånstans hittades kroppen http://www.jonkopingsposten.se/artikel/41466/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity
Du blandar ihop saker och ting.

Jag har aldrig påstått att svenskar inte kan begå allvarliga brott. Vad fick du det ifrån? Det enda jag sade var att kulturella skillnader kan ha betydelse för hur män ser på kvinnor. Förnekar du det?

Om du med ursprung menar ras så kan du vara säker på att det inte var det jag menade.

Nej det spelar inte heller någon roll. Vet/känner minst 10 killar som har våldtagt någon. Alla födda i Sverige. Puss
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha, är du efterbliven eller? Det finns ingen misstankegrad som heter "Sannolikt misstänkta". Klart de är sannolikt misstänkta, de är ju anhållna!

Det är först när de häktas som misstankegraden kan ändras till den starkaste "På sannolika skäl", men i dagsläget finns ingenting som talar för det och de är bara anhållna och skäligen misstänkta än så länge.
Nej. Så länge de bara är anhållna, är kan åklagaren ändra misstankegraden själv. I det här fallet har SVT text-TV sagt att åklagaren tänker begära dem häktade på sannolika skäl, vilket innebär att han har höjt misstankegraden. Om domstolen köper den höjningen får vi se i morgon eller i övermorgon.
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
Jag tror att det är litauerna som mördat Lisa men jag kan inte förstå på vilka grunder egentligen, personerna är inte några som man får känning för. De är gifta och Lisa är inte rik. Båda bröderna har sina fruar i Sverige/ haft sina fruar i Sverige ganska nyligen. Att råna en 17-åring kan inte vara speciellt lönsamt. Den enda förklaringen är att den ene, eller båda, av bröderna är psykiskt störda och ville våldta BO.
Jag tror inte på ett mord utan sexuella motiv. jag tror inte på olycka (påkörning).

Vidare så är en teori att de planerade att råna caféet men att Lisa gjorde motstånd. Att döda en späd 17-åring kan vara förvånansvärt lätt. Ett hårt slag mot huvudet och man kan avlida, människor är inte lika tåliga som på film.

Sista teorin är att de ville råna Lisa på moppen för snabba cash, men i det området och litauernas förmodligen ytterst få kontakter och möjligheter att smuggla moppen gör den teorin kass. Så den försvinner också egentligen.

Så antingen våldtäkt eller rån mot caféet, tror inte på något annat.
Alltså, ni som skriver "det kan ju inte vara våldtäckt eftersom de är gifta", ni är mer än lovligt förståndshandikappade.
Gift har inget med det att göra, försök fatta det... I synnerhet inte när har e gift med den blekfeta tandlösa ryska käringen..
On.t.
Jag är säker på att det hela är mycket mindre komplicerat än ni spekulerar om, så glöm rån, knark sprit etc.
Det har gått snabbt och "enkelt".. Sen har de försökt "städa" i efterhand, det var vad som fällde dem.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, särskilt inte en tonåring. Om fadern varit förbi och frågat (vilket verkar sannolikt) tänker man väl att hon är någonstans med några kompisar och antingen hittar han dem eller också dyker hon upp.

Hon försvann som sagt var på söndagskvällen. Det var STORT pådrag när godsägaren "hittade" handsken i ladan på TISDAGEN.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in