Citat:
Ursprungligen postat av
hmhah
Jag tror att det är litauerna som mördat Lisa men jag kan inte förstå på vilka grunder egentligen, personerna är inte några som man får känning för. De är gifta och Lisa är inte rik. Båda bröderna har sina fruar i Sverige/ haft sina fruar i Sverige ganska nyligen. Att råna en 17-åring kan inte vara speciellt lönsamt. Den enda förklaringen är att den ene, eller båda, av bröderna är psykiskt störda och ville våldta BO.
Jag tror inte på ett mord utan sexuella motiv. jag tror inte på olycka (påkörning).
Vidare så är en teori att de planerade att råna caféet men att Lisa gjorde motstånd. Att döda en späd 17-åring kan vara förvånansvärt lätt. Ett hårt slag mot huvudet och man kan avlida, människor är inte lika tåliga som på film.
Sista teorin är att de ville råna Lisa på moppen för snabba cash, men i det området och litauernas förmodligen ytterst få kontakter och möjligheter att smuggla moppen gör den teorin kass. Så den försvinner också egentligen.
Så antingen våldtäkt eller rån mot caféet, tror inte på något annat.
Alltså, ni som skriver "det kan ju inte vara våldtäckt eftersom de är gifta", ni är mer än lovligt förståndshandikappade.
Gift har inget med det att göra, försök fatta det... I synnerhet inte när har e gift med den blekfeta tandlösa ryska käringen..
On.t.
Jag är säker på att det hela är mycket mindre komplicerat än ni spekulerar om, så glöm rån, knark sprit etc.
Det har gått snabbt och "enkelt".. Sen har de försökt "städa" i efterhand, det var vad som fällde dem.