Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Har jag påstått att någon är efterlyst av Interpol? För att hålla oss till topic. Jag kommenterade en uppgift som var i media där det påstods att en av dem var KÄND hos Interpol. Vilket inte betyder att han var "lyst". I något land utanför Litauen verkar han således ha känd bakgrund (om än inte aktuellt idag) som något slags skumlirare.
Jag tror att ni missförstått både varandra och andra uppgifter. Det här med interpol kom upp i ett tidigt skede efter att de blivit hämtade till förhör. Någon här i tråden påstod då med bestämdhet att de inhämtade var två bröder, ursprungligen från Polen, samt en äldre dam som skulle vara svenska. I det inlägget namngavs också personerna, namn som det nu har visat sig inte har ett enda dugg med saken att göra. En av dessa namngivna personer uppgavs också vara efterlyst av Interpol. Även de facebookprofiler som lades upp ledde till helt fel personer. Men, som sagt, därifrån kom det här med Interpol. Har alltså inget med de killar som de facto hämtats in att göra alls då dessa är helt andras personer än dem som utpekades då.
Jag varnade då alla att inte lyssna på det där och att uppgifterna inte kunde stämma och att vi skulle vänta med att ange namn etc på dem tills vi säkert kunde kontrollera saken.
Hoppas vi lärt oss att inte vara så snabba på att identifiera och outa totalt oskyldiga personer.