Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:56
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Skitsnack. De sa på TV att om det är högprio så kan dom lösa det inom 24 timmar, i bästa fall.

Stämmer ganska bra, kommer nog lite ny info imon runt lunchtid.
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy

Men nu när Lisa är hittad död är det väl inte högsta prio längre?
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Hur kan du det?

Dels för att föräldrarna har identifierat kroppen, och det händer aldrig vid en styckning. Mer känner jag inte att jag behöver säga, även fast det inte är de förstnämda som jag grundar de på
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag håller med.

Det sägs i media och på andra ställen (bland annat här på Flashback) att dessa ska ha varit byggarbetare och renoverat taket på ladan mittemot kaféet som Lisa arbetade på. Hur vanligt är det att man arbetar på en söndag? Vissa har även skrivit att dessa ska ha arbetat sex dagar i veckan (Källa), och oftast är det då söndag som är ledighetsdag, skulle jag tippa på. På grund av dessa omständigheter skulle jag tycka att det är osannolikt att de "lockade" Lisa in i ladan.

Låt oss ponera att dessa MGM arbetade den sjunde juni på en söndag förra veckan. Är det inte mera sannolikt att de ska ha promenerat till arbetet med tanke på avståndet till arbetsplatsen från deras boende? Så varför köra bilen till arbetet? Mycket tyder på att de ska ha använt bilen, inte för att ta sig till arbetet, om de nu arbetade den dagen, utan för att överfalla Lisa. Detta innebär att dådet skulle kunna ha varit planerad med hänvisning till:

(läs ovan, detta är inget jag har källa på utan rena spekulationer)

1. De arbetade inte den dagen som Lisa överföll på.
2. De använde bilen den dagen.

Eftersom det är två personer som är inblandade är det möjligt att tecken på tumult vid mopeden inte syns. Detta eftersom två personer (dessutom män) lär ha större kontroll över situationen än vad en ensam gärningsman skulle ha.

Kritik tack.

Jag har sett uppgift i media att de varit där och arbetat tidigare under dagen. Det är inte alls ovanligt bland mindre underentrepenörer i byggsvängen att de åtar sig att göra något som ska vara klart till visst datum och att man kör sju dagar i veckan under ett par tre veckor. Läste också att de brukade åka hem till Litauen under ett par veckor kring juli så det är inte så konstigt om de "jobbade på".
Bannlyst
Fan vad mycket fokus det läggs på dem två männen som att, Tja vi håller på att gräva graven. antingen var dem jäkligt höga eller förbannade korkade.
Jag tror knappast att det är dem det brukar ju var närstående. Man har inte hört mycket av Lisa Holms liv typ det ända "Hon var skötsam" Alla döljer vi något och dem flesta föräldrar säger ju att ens barn är skötsamma. Det kan vara någon från skolan, nära släkt eller tidigare pojkvänner som fått ett tuppjuck.
Stirra er inte blinda i farstukvisten!
Det är oerhört tragiskt i alla fall.
2015-06-15, 18:57
Medlem
Citat:
Men hallå.. de häktades först för "skäligen misstänkta" och nu är de "sannolikt misstänkta", vilken är en högre misstankesgrad.

För fan.

Jasså? Källa tack.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Polisen fokuserar mycket på ladan där dom hitta handsken där litauerna jobbade med renovering

Dom försöker väl hitta själva brottsplatsen, misstänker jag. Det skulle i så fall tyda på att platsen där kroppen hittades är fyndplatsen.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Men hallå.. de häktades först för "skäligen misstänkta" och nu är de "sannolikt misstänkta", vilken är en högre misstankesgrad.

För fan.

Haha, är du efterbliven eller? Det finns ingen misstankegrad som heter "Sannolikt misstänkta". Klart de är sannolikt misstänkta, de är ju anhållna!

Det är först när de häktas som misstankegraden kan ändras till den starkaste "På sannolika skäl", men i dagsläget finns ingenting som talar för det och de är bara anhållna och skäligen misstänkta än så länge.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Citat:
Skitsnack. De sa på TV att om det är högprio så kan dom lösa det inom 24 timmar, i bästa fall.

Men nu när Lisa är hittad död är det väl inte högsta prio längre?

Det borde det vara om teknisk bevisning mot de som sitter anhållna/häktade är svag.
Medlem
Citat:
Ok kan du fråga din kompis kompis poliskompis vad som har hänt då också?
polisen har beordrats att kålla käften stäng och kan därför inte i detalj säga vad som hänt..är grovt tjänstefel
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
På ett underground forum på icke svensktalande språk gick det i natt att läsa om mordet på Lisa Hansson.

Där framkommer det att bröderna från Litauen kan vara oskyldiga till mord. Även att den mördade kvinnan ska ha blivit styckad i flera delar. Hur, var och när framkommer inte. Mer info ges ej.

Vet ej hur vidare seriöst det kan vara?

Fråga dig själv: Varifrån ska dessa personer som skriver ha fått informationen?

Där har du - med 99% sannolikhet - svaret på frågan om hur "seriöst" det är.

Fattar inte att folk härinne är så jävla godtrogna. Bland annat har mängder av folk spridit "info" om att några litauer suttit och skrivit om att en av bröderna erkänt mordet för polisen. Precis som om någon där skulle kunna veta det? Jag kan garantera att ingen som arbetar i förundersökningsledningen sitter och läcker information på några litauiska forum eller ringer polare i Vilnius och skvallrar.
2015-06-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
På ett underground forum på icke svensktalande språk gick det i natt att läsa om mordet på Lisa Hansson.

Där framkommer det att bröderna från Litauen kan vara oskyldiga till mord. Även att den mördade kvinnan ska ha blivit styckad i flera delar. Hur, var och när framkommer inte. Mer info ges ej.

Vet ej hur vidare seriöst det kan vara?

Jag har också läst det forumet och jag vill bara framhålla, att det får Flashback att framstå som Menza-klubben i jämförelse.
mer oseriöst och sjukt forum som detta engelska tror jag sällan jag har stött på, och jag har ramlat över många genom åren.
2015-06-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har jag påstått att någon är efterlyst av Interpol? För att hålla oss till topic. Jag kommenterade en uppgift som var i media där det påstods att en av dem var KÄND hos Interpol. Vilket inte betyder att han var "lyst". I något land utanför Litauen verkar han således ha känd bakgrund (om än inte aktuellt idag) som något slags skumlirare.

Jag tror att ni missförstått både varandra och andra uppgifter. Det här med interpol kom upp i ett tidigt skede efter att de blivit hämtade till förhör. Någon här i tråden påstod då med bestämdhet att de inhämtade var två bröder, ursprungligen från Polen, samt en äldre dam som skulle vara svenska. I det inlägget namngavs också personerna, namn som det nu har visat sig inte har ett enda dugg med saken att göra. En av dessa namngivna personer uppgavs också vara efterlyst av Interpol. Även de facebookprofiler som lades upp ledde till helt fel personer. Men, som sagt, därifrån kom det här med Interpol. Har alltså inget med de killar som de facto hämtats in att göra alls då dessa är helt andras personer än dem som utpekades då.

Jag varnade då alla att inte lyssna på det där och att uppgifterna inte kunde stämma och att vi skulle vänta med att ange namn etc på dem tills vi säkert kunde kontrollera saken.
Hoppas vi lärt oss att inte vara så snabba på att identifiera och outa totalt oskyldiga personer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in