Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Mmmm det e ju just det, men om man åker dit och ser liksom hur det är runt själva caféet så är det en jävla process att släpa en människa över vägen in i ladan mittemot utan att någon sett eller hört, hon borde ju skrikit för sitt liv, NÅGON bil passerar hela tiden typ

"Ladan" är en skitsnygg ladugård mittemot som är i ett kanonskick, men den ligger ju en bit från vägen
Men det är klart håller nån utkik o den andre springer så bär de ju över en lätt 17åring på nån minut men ändå, känns som hon måste haft munkavel eller redan vart medvetslös eller nåt innan de ens flyttade henne, jag fattar inget oxh det är riktigt lurt!

Ponera att inte litauerna visste ett skit, och kanske blev irriterade för att folk "inkräktade på deras chefs marker"? Kanske en svag teori men jag är inte säker på att det är litauerna

Intressant. Jag tror inte att dessa litauer har någon aning om vad MP är. Deras beteende kan kanske förklaras av att de inte förstod det som hände.
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Skrevs tidigare idag i tråden. Att kroppen var i dåligt skick.
Personen hade fått veta det av en vän som är polis och arbetar med fallet.

Personen fick inte och ville inte veta mer.

Om personen är ett troll vet jag inte.
Men har hon legat några dagar stämmer det nog dessvärre.

Personen ljuger.
Medlem
Spekulerar lite kring fyndplats. Polisens misstankar mot MGM ledde till att de hittade kroppen. Då bör hon alltså ha varit i eller i anslutning till huset. De lär knappast ha haft ett ~fem dagar gammalt lik inomhus, lukten hade varit outhärdlig. De måste förvarat den lufttätt eller nedfryst? Eller i en av cisternerna. (Åtminstone jag blev rätt illa berörd när jag såg att de draggade där.) Alternativt så var hon vid liv i flera dagar, men det är ju inte vanligt.
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Nej.
Nej.
Ja.
Nej.

Vart hittades kroppen?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
1. Öhhhh, dom jobbar där, var skall dom annars befinna sig? Om ett mord sker nära mig så innebär det att jag är nära mordplatsen. Innebär inte att jag därmed har mördat.

2. Märkligt enligt vem? Bygdens moralpolis?

3. Öhhhh, så om man jobbar mittemot en brottsplats så är man därmed skyldig?

4. Men Gud så hemskt! Hon har arbetat som städerska! SKYLDIG!

5. Är det bara dom som haft tillgång till gården?

TÄNK OM, TÄNK RÄTT!

Vad är det du inte förstår? Varför skulle man angripa Missing People och försöka få bort dem från området ifall man inte hade något att dölja? Ingen normal funtad person beter sig på detta sätt. Varför har vi inte sett detta beteende från lokala förmågor som bor i området? Även dem kan väl bli lite arga och sura på att MP klampar in på deras ägor för att leta efter spår. Not.
2015-06-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hennes mamma kanske hade mat i ugnen och hade bett henne att skicka ett sms när hon for hem. Svårare än så behöver det inte vara. Min lilla mamma brukar be mig skicka sms, och jag är medelålders
Var väl också om inte den första så en av de första gångerna hon tog moppen till kaféet. Inte konstigt man då som 17-åring blir ombedd höra av sig när man åker, just ifall nåt skulle hända.
2015-06-15, 20:19
Medlem
2big4yous avatar
Kan det bli problem och avgöra till vilken av bröderna respektive DNA tillhör?
Ser man skillnaden på DNA från 2 bröder?
2015-06-15, 20:20
Medlem
DIdes avatar
Det som talar emot att litauerna är skylldiga är det klantigt utspridda tillhörigheterna och även närheten till kroppen.

Det ser onekligen ut som om någon vill sätta åt dem. Är det litauerna som gjort detta så är de verkligen hjärnskadade vilket naturligtvis mordet i så fall bevisar.
2015-06-15, 20:20
Medlem
Hur lång tid tar det innan en kropp börjar ruttna och stinka ?
Det tog ju ändå 5 dagar innan hon hittades, borde inte hundarna
reagerat på detta ?
2015-06-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Intressant. Jag tror inte att dessa litauer har någon aning om vad MP är. Deras beteende kan kanske förklaras av att de inte förstod det som hände.

Du menar alltså att GM legat i koma under hela sökperioden, vaknar upp och går ut, ser en hord människor som söker på marken, har ingen som helst uppfattning om vem dem är eller vad de gör där. Bestämmer sig därför för att mota bort dem från ett område de själva inte äger. Ja, så kan det vara
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Är platsen för kroppfyndet verkligen med säkerhet fastställd? Jag har sett spekulationer men inte mer än så.

kroppen hittades nånstans på martorps gård
Medlem
Jag undrar mest hur dem direkt kan avgöra att kvinnan bara skyddat GM ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in