Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 20:03
Medlem
Oj vad inlägg, och oj vad det kivas om det ena och det andra. Nu måste det bli rättning i ledet. Vi måste väl vaska fram orsaken till detta hemska dåd! Försöka att förstå, vad som hände. Jag har en tanke som säger följande. 3 st anhållna, 2 män och 1 kvinna. Om det nu visar sig att dem allihopa har med mordet att göra från första början, så måste det ju handla om att B.O skulle "användas"till någonting. Jag utesluter helt och hållet att dem bara tyckte att hon skulle mördas, och inget mer så. likaså utesluter jag olycka eller andra scenarier. Jag tror att B.O skulle säljas som ? sexslav el dyl. och dessa 3 fula fiskar fick ordentligt motstånd av B.O. Lisa gav dem oväntat hårt motstånd, självklart, hon stred för sitt liv, och jag tror att hon gjorde det "för bra", vilket kan ha resulterat i en hjärnblödning, hjärtattack el dyl till slut. Det som dem 3 från början då hade tänkt sig, spårade totalt ur. Dom hade säkert tankar om att kunna droga ned henne osv till en ev hämtning osv. Men ..nä jag kan känna att denna unga kvinna gav dem så mycket problem, som dom överhuvudtaget inte ens kunnat drömma om. Därför tror jag att hon är död. Om hon inte givit dem motstånd hade hon förts ur landet, hur det ödet hade slutat vet ingen...
2015-06-15, 20:04
Medlem
Linkcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
klädesplagg ..källan vill inte direkt sej kläder...det kan lika gjärna vara halsband eller annan prydnad

halsband är väl ändå smycke och inte klädesplagg. Klädesplagg kan ju vara kläder, halsdukar, (den andra) vanten, skor. Men smycken och "prydnader" kallas väl inte för "klädesplagg"?

Jag vet inte, men hur som så har iallafall AB bekräftat att det var något Lisa haft på sig som hittades
2015-06-15, 20:04
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Eftersom man inte kan fastställa när hon dog kan det ju tyda på att hon inte dog direkt.

När har det påståtts att man inte har kunnat fastställa när Lisa dog? Det har jag aldrig hört något om.
2015-06-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
klädesplagg ..källan vill inte direkt sej kläder...det kan lika gjärna vara halsband eller annan prydnad

Enligt rykten på plats så rörde det sig om en sko. Bara hört det av en som var där så kan inte bekräfta, men låter inte orimligt.
Medlem
Foolsgames avatar
"Hittade hennes kläder"... fy fan så fruktansvärt. Vad har dom gjort med den stackars flickan?
Om dom nu gjorde närmanden på henne och hon sa nej och dom blev arga och inte kunde ta ett nej, fy faan!
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polycarbonat
Oj vad inlägg, och oj vad det kivas om det ena och det andra. Nu måste det bli rättning i ledet. Vi måste väl vaska fram orsaken till detta hemska dåd! Försöka att förstå, vad som hände. Jag har en tanke som säger följande. 3 st anhållna, 2 män och 1 kvinna. Om det nu visar sig att dem allihopa har med mordet att göra från första början, så måste det ju handla om att B.O skulle "användas"till någonting. Jag utesluter helt och hållet att dem bara tyckte att hon skulle mördas, och inget mer så. likaså utesluter jag olycka eller andra scenarier. Jag tror att B.O skulle säljas som ? sexslav el dyl. och dessa 3 fula fiskar fick ordentligt motstånd av B.O. Lisa gav dem oväntat hårt motstånd, självklart, hon stred för sitt liv, och jag tror att hon gjorde det "för bra", vilket kan ha resulterat i en hjärnblödning, hjärtattack el dyl till slut. Det som dem 3 från början då hade tänkt sig, spårade totalt ur. Dom hade säkert tankar om att kunna droga ned henne osv till en ev hämtning osv. Men ..nä jag kan känna att denna unga kvinna gav dem så mycket problem, som dom överhuvudtaget inte ens kunnat drömma om. Därför tror jag att hon är död. Om hon inte givit dem motstånd hade hon förts ur landet, hur det ödet hade slutat vet ingen...
Vi får nog inga svar innan åtal väckts, om ens då, till exakt vad som har hänt och varför. Resten blir ju bara spekulationer, den ena mer fantasifull än den andra.

Möjligen kommer det att läcka en del information innan åtal väcks, men det återstår att se.
2015-06-15, 20:06
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Ursäkta men har inte möjlighet att läsa igenom alla tusentals sidor. Frågan har säkert besvarats tidigare, men har polisen uppgett var någonstans man fann LH och i vilket skick?
2015-06-15, 20:06
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Ifall de är icke-svenskar eller ej är helt irrelevant. Detta har inget med nationalitet att göra. Tillbaka till skolbänken!

Jo, det har det till viss del. Det betyder inte att alla utlänningar beter sig illa, men att det i andra kulturer finns ett annat sätt att se på kvinnor än vad vi är vana vid i Sverige.
2015-06-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Nej. De anhölls mitt i natten. Liket hittades på kvällen, dock efter att de tagits för förhör. Det är nog det du blandar ihop.

Fel.
de hittade fynd. De betedde sig märkligt. Anhölls. Hittade kroppen. Läs tidningen
De ville ha pressträff runt 22 dvs då hade de redan anhållit folket
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Alla dom där militärerna som sprang runt där under natten missade handsken...

Du tror inte att det kan vara så att det var Lisa som dom letade efter?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Enligt rykten på plats så rörde det sig om en sko. Bara hört det av en som var där så kan inte bekräfta, men låter inte orimligt.

Mycket troligt då hennes handske också angavs som ett "klädesstycke" i första intervjun med godsägaren.
2015-06-15, 20:08
Medlem
vinflaskans avatar
[b]
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Kan det vara så att dom lagt ut sakerna för att dom ville att dessa skulle bli funna, kanske finns det fingeravtryck eller andra spår som tillhör andra personer och som gör att litauerna Kan gå fri...
[/
I detta fall som tillsynes inte följer hur " vi" skulle handla så låter din teori fullt plausibel. Utan minsta svar på våra frågor så "förstår/fattar" vi ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in