Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 19:59
Medlem
Tervulls avatar
Såg en dokumentär om 7 st hjälparbetare i USA. De bodde i några övergivna hus och jobbade med olika saker. De var från något baltiskt land. De plockade upp en ung tjej som liftade och förde henne med sig till ett av husen. Där band dom henne i en säng och turades om att våldta henne under flera dygn medan de söp och röka på. Tillsist skar de halsen av henne och grävde ner henne i skogen. Detta är den värsta dokumentär om mord jag någonsin sett och jag kollar en hel del. Blir så rädd att det är detta som hänt Lisa. Att dom kidnappat henne och förgripit sig på henne i flera dagar. Eftersom man inte kan fastställa när hon dog kan det ju tyda på att hon inte dog direkt. Känner på mig att kroppen var svårt sargad eftersom poliserna reagerar så kraftigt. Det är fasansfullt när en ung tjej blir mördad men dom är ändå väldigt härdade och har sett mycket. Dessa män kanske har sett Lisa, fantiserat om henne då hon var så oerhört vacker. De kanske är sadister. De har kanske hållt span vid cafét och såg sin chans när Lisa blev ensam där. Hon hade messat pappan och tog på hjälmen. Hörde inte att de närmade sig. Fick ett slag i nacken och blev medvetslös. De tog in henne i huset där de förgrep sig på henne kanske i flera dagar innan de mördade henne och dumpade kroppen. Det är min teori. Fulla var dom säkert också. Uch fy fan mitt hjärta blöder för Lisa Holm. Rip <3
2015-06-15, 19:59
Citat:
Ursprungligen postat av vinflaskan
[/b]
Ja, det skulle i din och min hjärna verka mest logiskt, men ingen vet hur det fungerar i en retarderad skalle. Men min undran är var den här saken kommer ifrån. Nu har ju div personer uttalat sig om dit toch datt och det är möjligt att jag hört det denna väg. I alla fall fastnade det i mitt minne. Det finns ju ingen logik i detta fall när vi ännu inte har något svar.

Kan det vara så att dom lagt ut sakerna för att dom ville att dessa skulle bli funna, kanske finns det fingeravtryck eller andra spår som tillhör andra personer och som gör att litauerna Kan gå fri...
2015-06-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkca
AB har nu bekräftat att det var kläder som var det fyndet som ledde till Lisas kropp, samt gripandet av MGM
klädesplagg ..källan vill inte direkt sej kläder...det kan lika gjärna vara halsband eller annan prydnad
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Skämtar du eller? Jag vet att hon är hittad, MEN hon hittades EFTER de anhölls.

Nej. De anhölls mitt i natten. Liket hittades på kvällen, dock efter att de tagits för förhör. Det är nog det du blandar ihop.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kommer säkert kunna läsa exakt vad som hänt men vad är liksom meningen med det? Hon är död oavsett mördad borta, finito, en ung person som skulle börja sitt sommarjobb är död och till vilken mening?

Helt meningslöst ! men orsaken var väl att några skulle tjäna lite mer pengar.
2015-06-15, 20:01
Bannlyst
Att godsägaren tar upp handsken kan tyda på att han inte misstänkte att det tillhörde offret. Han har nog stött på ett och annat klädesplagg i närområdet då Kinnekulla är en plats som besöks relativt ofta. Men ja, väldigt dåligt av honom att ta i handsken. Han borde ha kallat på polisen fort som satan istället.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad är det som gäller egentligen? Har nu under eftermiddagen/kvällen läst att de båda männen är skäligen misstänkta för mord? Hade inte detta uppgraderats till sannolikt misstänkta för mord? T. ex. på text-TV står det sannolikt.

1. De ANHÖLLS som skäligen misstänkta
2. De kommer begäras HÄKTADE såsom på sannolika skäl misstänkta.

Varför denna diskrepans? Jo för åklagaren fattar ett beslut när de anhålls och då ska en misstankegrad anges, men sen tar det fyra dagar innan häktningsframställan måste in så det är inte alls ovanligt att man anhåller någon såsom skäligen misstänkt men sedan begär vederbörande häktad såsom på sannolika skäl misstänkt, under förutsättning att utredningen ger skäl för det eftersom åklagaren är bunden av objektivitetsprincipen.

Det publicerades tidigare en artikel där det framgick att åklagaren avsåg att yrka att de häktas såsom på sannolika skäl misstänkta, en annan sak är att det enda beslutet som alltjämt finns är anhållningsbeslutet med att de var skäligen misstänkta som grund, men det var snart fyra dagar sedan....
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
1) E u så hade hon jobbat där under tre veckor och då bara ett par dagar per vecka.

2) Så de skulle ha i avsikt att överfalla henne med en marginal på 10-15 minuter? Då måste de ha räknat med en rejäl utdelning för risktagandet. Vad hade de att vinna på det? Cafékassan? En snabbis med en sjuttonåring mot hennes vilja?
När föräldrarna skulle kunna dyka upp närsomhelst? Har de sett pappan hämta henne bör de ha sett att det inte var vem som helst (kroppsform, rörelsemönster, utstrålning).
Jadu, jag kan har inga vettiga svar på dina frågor och jag har nu kommit till insikt att det är högst osannolikt att de ska ha planerat dådet. Motiven är dock det svåraste att klura ut i det här fallet.

Aftonbladet: Poliskälla: Avgörande fyndet – kläder

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Åkte förbi igår och det är ju inte JÄTTE ÖDSLIGT direkt, det ligger ju hus runtomkring
Och det känns helt sjukt om de tagit henne vid moppen och "forslat" med hennes över gatan utan att någon sett eller hört ett skit!

Dessutom är gatan relativt trafikerad, framförallt på helger då
Många besöker kinnekullegården, utkiksplatsen eller bara strosar runt där uppe

Jag blir mer och mer förundrad och fundersam, något är jävligt skumt med allt det här.
Godsägaren som dessutom visste att de sökte bevis, tar man verkligen upp en handske då, och förstör den med sitt egna DNA? Ringer man inte polisen innan man rör något, tex?

Skulle inte förvåna mig om någon placerat flickan hos litauerna för att få det att se ut som det är dom
Som gjort det 😱

Skulle kunna vara men inte alls troligt. Hur förklarar du då

1. Dom betedde sig konstigt enligt MP
2. Vägrade först följa med och prata med polisen.

Har du några trovärdiga svar på dessa två frågor kan jag köpa din teori.
2015-06-15, 20:02
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alla ni som säger att det skett som ett överfall, kan ni förklara vad hon gjorde i de 20 minuter mellan hennes kollegor lämnade henne vid 18:00 till 18:23 som var tiden för sms:et.

Verkar självklart att hon har haft nån typ av interaktion med nån.

Jag börjar nästan tro på konspirationsteorierna med att lituarna endast har hjälpt till med att röja undan/placera ut bevis.

Kollar man på bilderna verkar båda vara gifta och ena har barn. Att de skulle riskera allt 50 meter från där de jobbar för en våldtäkt låter minst lika osannolikt, även om liknande saker hänt tidigare (l.ex. Hagamannen)

Mycket är oklart bakom detta och tror det ligger mer begravet än att bara dem fått en impuls på en söndag.

Vet vi säkert att 18.00 gäller på minuten prick?
Vet vi säkert att BO skickade sms:et.

Frågor som man inte kan vara 100% säker på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Jag är villig att hålla med. Nu ska man inte raljera om detta, men ju mer man läser så känns det som att det ligger en hund begraven angående detta. Något som inte stämmer med det här...

Varför då? Gå på toa, kolla mobilen för mejl/sms/annat, klä på sig varmare kläder, kolla att allt är med i väskan/påsen, tjugo minuter för det är väl helt normalt. När jag slutar jobba lämnar jag inte jobbet efter två minuter!
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinflaskan
[/b]
Ja, det skulle i din och min hjärna verka mest logiskt, men ingen vet hur det fungerar i en retarderad skalle. Men min undran är var den här saken kommer ifrån. Nu har ju div personer uttalat sig om dit toch datt och det är möjligt att jag hört det denna väg. I alla fall fastnade det i mitt minne. Det finns ju ingen logik i detta fall när vi ännu inte har något svar.

Vilken "sak"? Refererar du till händelse eller materiellt föremål (någon av prylar som verkar bekräftat hört till Lisa och återfunnits därikring)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in