Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 19:31
Medlem
xumbers avatar
Det är ju bekräftat att det gick lastbilar från platsen efter mordet pga. Renoveringen så det tillhygge som tog livet på lisa ligger ju med stor säkerhet på en soptipp där det säkert redan är ner malt
2015-06-15, 19:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Om nu de har begått våldtäkt så borde ju analysen av dna vara klar nu.
Kan det vara så att det inte skett någon våldtäkt om de letar andra bevis?
Det kan ju vara så att de letar bevis mot förövaren och inte endast tecken på om hon är våldtagen eller ej?
Hur som helst skulle de inte berätta om hon blivit våldtagen i alla fall.
2015-06-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sekretessbelagd för att folk tjatar om den på flashback, herregud, mycket ska man behöva läsa i den här tråden. Den slår rekord i dumhet.

Ju större intresse från allmänheten - desto större risk för mer censur. Inte första gången det händer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nej. Strid med två fullvuxna män mot en liten späd tjej? Dom kunde bara tagit varsin arm och lyft henne uppåt och gått iväg så syns det ingenting av någon strid alls.

Sant.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nej. Strid med två fullvuxna män mot en liten späd tjej? Dom kunde bara tagit varsin arm och lyft henne uppåt och gått iväg så syns det ingenting av någon strid alls.

Jo en fullvuxen man bara och det typ räcker med ett slag för en 17-årig tjej ska bli medvetslös och bara kunna bäras bort
2015-06-15, 19:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Var det inte snack från polisens sida under tisdagen eller onsdagen när man avspärrade cafét för andra gången att det ska ha varit obehöriga i ladan, och att det fanns indikationer på att handsken ska ha lagts dit i efterhand? Har för mig att jag läste något sådant från en polis som intervjuades i AB eller Expressen.

Kan det vara de MGM som placerade ut handsken i efterhand för att förvilla poliserna? De tänkte väl att ladan redan var genomsökt så de kunde lägga dit den i efterhand. Om det ligger till så, är de MGM dummare än vad jag trodde.
Alla dom där militärerna som sprang runt där under natten missade handsken...
Medlem
vart ligger det nya huset som spärrats av idag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
HALLÅ!!!!

Tror jag skrivit 10 ggr i tråden men ingen har svarat, vad jag har sett.

Angående handsken: Finns det några säkra uppgifter från polis eller bevis för att handsken verkligen tillhörde Lisa? Den verkar central i alla teorier om händelseförlopp men fortfarande har ingen presenterat några säkra bevis för att den verkligen tillhörde henne.

Om det inte var Lisas handske vänder det uppochner på många teorier och till och med trolig mordplats. Ladan kanske inte överhuvudtaget är aktuell i sammanhanget för varken GM eller Lisa har ens varit där. Allt bygger enbart på en teori om en hittad handske med oklar ägare.

(ja, tidigt hittades en handske som telefonbekräftades av Lisas pappa om att Lisa ägde en handske av den sorten/färgen, och detta blev då en tråd- och mediasanning - men det finns ju mängder med tjejer med handskar som ser liknande ut och handsken kan ha tillhört vem som helst)

Handsken är endast identifierad av föräldrar, helt riktigt.

Dock skickades den in på DNA analys med särskild behandling. Alltså har polisen svaret på denna för länge sedan.

Att den tillhörde Lisa anser jag vara 100% sannolikt.
Det är ju också därför man senare spärrade av Ladan igen.
Det är ju också därför man ta mig fan grävt ur hela ladan i jakt på mord/dråp-vapnet. Kan sätta 10kr på att dödsorsaken är ett slag med hjälmen och att det är den man så systematiskt och febrlit gräver/letar efter.
2015-06-15, 19:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Aha. Men visst borde det finnas skador på en mopedhjälm vid en bilolycka? Eller det kanske är så individuellt. Ursäkta, jag har hakat upp mig på teorin med olycka med fordon.

Jo, jag tycker att det borde ha blivit märke på hjälmen. Hoppas att polisen har hittat den.
2015-06-15, 19:34
Medlem
Vilken tidpunkt hittades handsken i ladan? Och var det inte godsägaren som hittade den?
2015-06-15, 19:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Alla ni som säger att det skett som ett överfall, kan ni förklara vad hon gjorde i de 20 minuter mellan hennes kollegor lämnade henne vid 18:00 till 18:23 som var tiden för sms:et.

Verkar självklart att hon har haft nån typ av interaktion med nån.

Jag börjar nästan tro på konspirationsteorierna med att lituarna endast har hjälpt till med att röja undan/placera ut bevis.

Kollar man på bilderna verkar båda vara gifta och ena har barn. Att de skulle riskera allt 50 meter från där de jobbar för en våldtäkt låter minst lika osannolikt, även om liknande saker hänt tidigare (l.ex. Hagamannen)

Mycket är oklart bakom detta och tror det ligger mer begravet än att bara dem fått en impuls på en söndag.
2015-06-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alla ni som säger att det skett som ett överfall, kan ni förklara vad hon gjorde i de 20 minuter mellan hennes kollegor lämnade henne vid 18:00 till 18:23 som var tiden för sms:et.

Hon täckte upp för sina kollegor som hade bråttom till bussen och städade det sista samt låste?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in