Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
HALLÅ!!!!
Tror jag skrivit 10 ggr i tråden men ingen har svarat, vad jag har sett.
Angående handsken: Finns det några säkra uppgifter från polis eller bevis för att handsken verkligen tillhörde Lisa? Den verkar central i alla teorier om händelseförlopp men fortfarande har ingen presenterat några säkra bevis för att den verkligen tillhörde henne.
Om det inte var Lisas handske vänder det uppochner på många teorier och till och med trolig mordplats. Ladan kanske inte överhuvudtaget är aktuell i sammanhanget för varken GM eller Lisa har ens varit där. Allt bygger enbart på en teori om en hittad handske med oklar ägare.
(ja, tidigt hittades en handske som telefonbekräftades av Lisas pappa om att Lisa ägde en handske av den sorten/färgen, och detta blev då en tråd- och mediasanning - men det finns ju mängder med tjejer med handskar som ser liknande ut och handsken kan ha tillhört vem som helst)
Handsken är endast identifierad av föräldrar, helt riktigt.
Dock skickades den in på DNA analys med särskild behandling. Alltså har polisen svaret på denna för länge sedan.
Att den tillhörde Lisa anser jag vara 100% sannolikt.
Det är ju också därför man senare spärrade av Ladan igen.
Det är ju också därför man ta mig fan grävt ur hela ladan i jakt på mord/dråp-vapnet. Kan sätta 10kr på att dödsorsaken är ett slag med hjälmen och att det är den man så systematiskt och febrlit gräver/letar efter.