Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 19:54
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alla ni som säger att det skett som ett överfall, kan ni förklara vad hon gjorde i de 20 minuter mellan hennes kollegor lämnade henne vid 18:00 till 18:23 som var tiden för sms:et.

Verkar självklart att hon har haft nån typ av interaktion med nån.

Jag börjar nästan tro på konspirationsteorierna med att lituarna endast har hjälpt till med att röja undan/placera ut bevis.

Kollar man på bilderna verkar båda vara gifta och ena har barn. Att de skulle riskera allt 50 meter från där de jobbar för en våldtäkt låter minst lika osannolikt, även om liknande saker hänt tidigare (l.ex. Hagamannen)

Mycket är oklart bakom detta och tror det ligger mer begravet än att bara dem fått en impuls på en söndag.

Jag är villig att hålla med. Nu ska man inte raljera om detta, men ju mer man läser så känns det som att det ligger en hund begraven angående detta. Något som inte stämmer med det här...
2015-06-15, 19:54
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men även Lisa återfanns ju ca 600 meter från byggnaden MGM fanns då de greps? Isåfall skulle det indikera att de inte vill vara med på detta men antingen inte vågar ange uppdragsgivare eller är rädd att inte bli trodd så man gör så man själv blir initialt misstänkt för att sedan bli utesluten med teknisk bevisning?

Men jag håller med det verkar väldigt märkligt att sprida ut tillhörigheterna i den egna omgivningen och om egna omgivningen är det enda som står tillbuds hade det väl varit lättare att lägga allt under typ en grästuva?

Ja, det skulle i din och min hjärna verka mest logiskt, men ingen vet hur det fungerar i en retarderad skalle. Men min undran är var den här saken kommer ifrån. Nu har ju div personer uttalat sig om dit toch datt och det är möjligt att jag hört det denna väg. I alla fall fastnade det i mitt minne. Det finns ju ingen logik i detta fall när vi ännu inte har något svar.
2015-06-15, 19:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad är det som gäller egentligen? Har nu under eftermiddagen/kvällen läst att de båda männen är skäligen misstänkta för mord? Hade inte detta uppgraderats till sannolikt misstänkta för mord? T. ex. på text-TV står det sannolikt.
Som jag har förstått det har åklagaren indikerat att häktning kommer att begäras på sannolika skäl. Anhållandet är gjort på skälig misstanke och det står sig formellt fram till dess att häktningsframställan görs. Det finns alltså ingen juridisk anledning för åklagaren att laborera med misstankegrad i detta läge. De sitter ju där de sitter ändå, fram till dess att tingsrätten fattat beslut i häktningsfrågan minst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ironiskt hur alla kommentarer på den där litauiska artikeln menar att de tre MGM är oskyldigt anhållna, att polisen inte hade några andra att gå efter så då gick man efter dem, att svenskt rättväsende är korrupt etc.

Har man så dålig självinsikt i Litauen?

Hmm.. brukar låta exakt likadant när svenskar åker fast för våldsbrott utomlands..
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det märkliga är att lituaerna anhölls för MORD, innan de ens hittat kroppen väl?

Nej de togs väl först in för att höras upplysningsvis? Jag läste nr de togs in att man från polis klargjode att det bara var för att höras och (uttryckligen) att de inte var misstänkta men betett sig märkligt. Men strax därefter hittades väl kroppen 600 meter därifrån.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
En fundering.

Riskerar detta mord att bli som Arbogamorden? Vi har en lokal polis som inte är mogen arbetsuppgiften utan står mest och gråter hysteriskt, man känner pressen från allmänheten att få fast någon, man väljer som vanligt den som inte är från bygden och inte behärskar språket. Den som är mest annorlunda är givetvis skyldig enligt bygdens tankesätt. Detta innebär att man inte undersöker eventuella alternativa gärningsmän vilket måste kännas skönt. För inte vill man gräva vidare bland bygdens söner och döttrar. Vem vet? Kanske Twin Peaks bara är en försmak av vad som döljer sig under den lantliga idyllen. Bättre då att sätta dit tre hårt arbetande utlänningar. Tre stackars Litauer som framstår som ärliga och seriösa. Tre stackare som offras för att det inte skall grävas vidare under ytan.

Kan absolut vara så.

Imorgon innan klockan 12:00 så vet vi.
2015-06-15, 19:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Merkelig at du har funnet denne tråden når du ikke engang har fått med deg at Lisa har blitt funnet.

Skämtar du eller? Jag vet att hon är hittad, MEN hon hittades EFTER de anhölls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, eller att hon får info som de misstänkta egentligen inte ska kunna ta del av.

En annan tes som framförs är att hon ska kunna tänkas vara "lojal" på nåt sätt mot MP, till förfång för de misstänkta.

Med tanke på polisens drev mot de misstänkta och medias spegling av händelserna är det inte sannolikt att det handlar om förfång för de anhållna. Troligare är det precis tvärtom.
Oavsett vilket fick ju "privatpersonen" fram sin vilja. Att få bort advokaten.
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Lite mer att spekulera i för hugade.
Från radion kl 13.05 idag 35:15 in i sändningen (utan musik)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6190801
Dom smarta förstår nog vad jag avser.
Klippet du länkar till är 2.20 min långt?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
En fundering.

Riskerar detta mord att bli som Arbogamorden? Vi har en lokal polis som inte är mogen arbetsuppgiften utan står mest och gråter hysteriskt, man känner pressen från allmänheten att få fast någon, man väljer som vanligt den som inte är från bygden och inte behärskar språket. Den som är mest annorlunda är givetvis skyldig enligt bygdens tankesätt. Detta innebär att man inte undersöker eventuella alternativa gärningsmän vilket måste kännas skönt. För inte vill man gräva vidare bland bygdens söner och döttrar. Vem vet? Kanske Twin Peaks bara är en försmak av vad som döljer sig under den lantliga idyllen. Bättre då att sätta dit tre hårt arbetande utlänningar. Tre stackars Litauer som framstår som ärliga och seriösa. Tre stackare som offras för att det inte skall grävas vidare under ytan.

Men för helvete, orkar inte upprepa detta.

Dessa tre litauer ska ha setts precis intill fyndet som gjordes av MP. Männen ska sedan ha betett sig aggressivt mot folk från MP och försökt fösa bort dem från området. Har man rent mjöl i påsen beter man sig inte på detta sätt.

1. De befinner sig alldeles bredvid ett fynd
2. De agerar märkligt och aggressivt
3. De arbetar i ladan mittemot cafét
4. Kvinnan som sitter anhållen ska enligt litauiska uppgifter ha jobbat som städerska på cafét förra sommaren. Denna uppgift har inte bekräftats.
5. De hade tillgång till gården där polisen har spärrat av och gjort tekniska undersökningar sedan i fredags.

Detta är ingen slump. Allt pekar på att dem är inblandade. Hur och i vilken omfattning får rättsväsendet avgöra. Men att dem skulle vara helt oskyldiga köper jag inte.
Medlem
Åkte förbi igår och det är ju inte JÄTTE ÖDSLIGT direkt, det ligger ju hus runtomkring
Och det känns helt sjukt om de tagit henne vid moppen och "forslat" med hennes över gatan utan att någon sett eller hört ett skit!

Dessutom är gatan relativt trafikerad, framförallt på helger då
Många besöker kinnekullegården, utkiksplatsen eller bara strosar runt där uppe

Jag blir mer och mer förundrad och fundersam, något är jävligt skumt med allt det här.
Godsägaren som dessutom visste att de sökte bevis, tar man verkligen upp en handske då, och förstör den med sitt egna DNA? Ringer man inte polisen innan man rör något, tex?

Skulle inte förvåna mig om någon placerat flickan hos litauerna för att få det att se ut som det är dom
Som gjort det 😱
2015-06-15, 19:59
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att begäras häktade på sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Som jag har förstått det har åklagaren indikerat att häktning kommer att begäras på sannolika skäl. Anhållandet är gjort på skälig misstanke och det står sig formellt fram till dess att häktningsframställan görs. Det finns alltså ingen juridisk anledning för åklagaren att laborera med misstankegrad i detta läge. De sitter ju där de sitter ändå, fram till dess att tingsrätten fattat beslut i häktningsfrågan minst.

Tack för denna förklaring.

Jag har också fattat som så att vice åklagaren har indikerat att häktningen kommer att begäras på sannolika skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in