Citat:
Ursprungligen postat av
Tycker
Jag är rätt säker på att brottsrubriceringen kommer att ändras till "vållande till annans död" eller i värsta fall dråp - det här är inget vanligt mord.
Nej det känns verkligen märkligt på flera punkter jämfört med klassiska mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du läste uppenbarligen inte det inlägg jag citerade och du har uppenbarligen ingen koll alls på Svenssons spontana värdesystem. För oerhört många är en våldtäkt värre än att bli brutalt misshandlad.
Ditt svar visar att du inte har den blekaste aning om vad du försöker argumentera om.

När man inte har det bör man helt sonika hålla tand för tunga.
Så du försöker nu säga att du baserade ditt uttalande på Svenssons värdesystem baserat på ett enda inlägg av en person på Flashback, som dessutom är en Norrbagge? (jodå jag läste det du citerade). Menade du någonting annat kanske eller hade du bara otur när du uttryckte dig, eller kanske när du tänkte?
Eller är det egentligen något helt annat du försöker säga i form av att du personligen upplever värdesystemet konstigt när folk anser tillfälligt sex vara normal och våldtäkt hemskt?
Oavsett hur du vrider och vänder på det så blir det inte vettigt, eller relevant för tråden för den delen.