Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:39
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det skulle inte förvåna mig om det uppdagas att det hela började som en olycka, och allt därefter skedde i panik. Om det var överlagt så är det verkligen sjukt dåligt planerat. Man skiter inte där man äter så att säga.....
och skulle det visa sig att det har varit en olycka bakom ,och har man då flyttat kroppen eller undanhållit den så är det också ett brott
2015-06-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulayman
Jag tänkte på det där Facebook inlägget som polisen gjorde, som så många har sett.

Man undrar ju hur hon dog egentligen och hur man hittade henne, det kanske är en anledning till att polisen gjorde sitt inlägg. Det kanske var något hemskt de fick se, som inte hör till vanligheten ens för en polis. Hon kanske dog på något brutalt sätt, så när de hittade henne trodde de knappt sina ögon.

Bara en teori. Vill inte tro det själv egentligen men man vet ju inte förrän de går ut med det.

Tror jag inte.

Tror det berodde på all uppståndelse kring allt detta och att de tillsist hittade henne, tyvärr död, men hoppades på att hon skulle vara vid liv.

Sedan tror jag också att det kan vara såpass hemskt att hon inte hade varit död särskillt länge, kanske bara 1 dag, och då bröt de ihop för att om de hittat henne tidigare så hade hon levt.
2015-06-15, 18:40
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Fy vad det påstås grejer i den här tråden.

Tänk på familjen. De har ett helvete just nu.

Vi påstår inte, vi spekulerar.
Tycker ändå denna tråd generellt har hållt god ton och respektfullt mot BO, om man jämför med andra trådar på Flashback.
Alla är upprörda över detta, helt fruktansvärt. BO verkade vara en sån fin person, söt, glad med hela livet framför sig.
Det skulle lika väl kunna vara våran syster eller kusin! Så jävla onödigt.
2015-06-15, 18:41
Medlem
dwgs avatar
Blev hon styckad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag tror inte på våldtäkt överhuvudtaget. Hade det varit inblandat hade man kunnat säkra DNA rätt snabbt. Samma sak vad gäller allt typ av våld, man skulle hitta skinn under hennes naglar och sånt.

Det är iallafall vad jag hoppas på. Att hon råkat bli påkörd och att lituaerna fått panik.

Tror de kommer häktas imorrn för vållande. Att det tar sån tid att säkra bevisen och hitta teknisk bevisning beror nog på att de väldigt gärna vill få till en mordutredning.

Jag hörde på radion att de är anhållna för mord.

Det är väl skillnad? Kan de bara ändra sådär?
Medlem
Citat:
Jag tror inte på våldtäkt överhuvudtaget. Hade det varit inblandat hade man kunnat säkra DNA rätt snabbt. Samma sak vad gäller allt typ av våld, man skulle hitta skinn under hennes naglar och sånt.

Det är iallafall vad jag hoppas på. Att hon råkat bli påkörd och att lituaerna fått panik.

Tror de kommer häktas imorrn för vållande. Att det tar sån tid att säkra bevisen och hitta teknisk bevisning beror nog på att de väldigt gärna vill få till en mordutredning.

Ja det känns son de letar DNA men hittar inte tillräckligt mycket
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciphrow
Pratat med den ena av dom (han som är gift) några gånger på ett fd jobb, trevlig och lugn. Nog för att folk kan dölja saker men blev väldigt förvånad över att se hans bild i det här sammanhanget.

Än sen då? Konstigare saker har ju hänt.
Folk är väl inte så naiva och dåligt pålästa att det står i pannan vem som är tänkbar förövare? Kriminalhistorien kryllar ju av gärningsmän som grannar och vänner inte kunde ana att denne var kapabel till grova brott.
Så ett sådant resonemang är ju skrattretande.
2015-06-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
All fakta tolkas, som du vet. Ta att hon hade pojkvän:

En person drar slutsatsen att hon alltså hade pojkvän. En annan drar slutsatsen att hon är en slampa.

Jag betraktar den sistnämnda som absurd. Argumentationen tenderar för övrigt att vara obefintlig.

Det jag fascineras av är de som avfärdar att han som var gift med kvinnan som anhållits inte skulle varit med på våldtäkten för att han var gift. Kanske tänker de att han får sitt sex och inte behöver våldta - en absurd logik, men ändå - men ibland verkar det som om de ser det som otänkbart just på grund av själva giftemålet. Ungefär "ja jäklar va sugen man är på lite våldtäkt, men det skulle ju vara för taskigt att vara otrogen mot frugan".
Medlem
Citat:
Kroppen har väl knappt obducerats ännu? Dessutom tar det typ 2 veckor innan DNA-proverna är klara hos SKL.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har jag påstått att någon är efterlyst av Interpol? För att hålla oss till topic. Jag kommenterade en uppgift som var i media där det påstods att en av dem var KÄND hos Interpol. Vilket inte betyder att han var "lyst". I något land utanför Litauen verkar han således ha känd bakgrund (om än inte aktuellt idag) som något slags skumlirare.

Jag har inte haft tid att läsa hela världens media men enligt svensk media uppgav litauisk polismyndighet att en MGM är känd av polisen i Litauen. Interpol nämndes inte. Känd av polisen kan betyda vad som helst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulayman
Jag tänkte på det där Facebook inlägget som polisen gjorde, som så många har sett.

Man undrar ju hur hon dog egentligen och hur man hittade henne, det kanske är en anledning till att polisen gjorde sitt inlägg. Det kanske var något hemskt de fick se, som inte hör till vanligheten ens för en polis. Hon kanske dog på något brutalt sätt, så när de hittade henne trodde de knappt sina ögon.

Bara en teori. Vill inte tro det själv egentligen men man vet ju inte förrän de går ut med det.

Behöver inte vara något speciellt. Det folk verkar glömma är att flickan bara var 17 år. Dom flesta mordoffer som poliser och tekniker får se är ju gangsters eller fruar till svartsjuka män. Hon var fortfarande ett barn.

17 åriga tjejer blir inte mördade speciellt ofta så det är klart dom tycker sånt är extra jobbigt.

Personligen tror jag hon blev kvävd eller strypt men vi får se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StairwayToHeaven
Nyckeln i ladan blev en trådsanning efter att någon skrev ett inlägg om att det hade gömts nycklar i en lada på nån annan arbetsplats på nån helt annan ort.
Det skulle vara mycket dumt att varje kväll efter stängning korsa vägen för att "gömma" nyckeln någon annans lada. OM det fanns en gömd nyckel, vilket jag betvivlar, så borde de ha gömt den på undanskymda baksidan där mopeden stod. Men jag tror att personalen hade minst två nycklar: en till den som skulle öppna och en som togs hem av den som skulle stänga.

Hur handsken hamnade i ladan på andra sidan vägen kan vara viktigt. Att en handske blåser in i ladan och hamnar i ett bås för att torka foder är nästan löjligt dumt. Antingen togs LH in i ladan och slängde eller tappade handsken där eller så har någon lagt handsken där för något obskyrt syfte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in