Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:36
Medlem
sinfons avatar
Tack för länkar. Menade dock bilderna som pratas om i media bl.a. "Tagna i området där flickan försvann" osv. Yngre broderns facebookprofil innehöll tydligen en hel del bilder, och statusuppdateringar från tre dagar efter försvinnandet. Ingen som skärmdumpade eller sparade innan allt plockades bort?
2015-06-15, 18:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Nej vid stallet/byggboden. Tror det var på åkern, dock osäker på detta.

Ja, det kan vara trådsanning det också. Om det hänt så är det givet de är skyldiga/inblandade på alla möjliga sätt.
2015-06-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OctoberTacos
Tror också att det finns en risk för att de kommer bli släppta alt. att de faktiskt är oskyldiga.

varför skulle de vara oskyldiga? Polisen häktar ju inte folk utan vidare, misstänkta för mord. Inte minst för att det gör att spåren kallanar ifall man skulle ha fel och gärningsmannen skulle vara någon annan.
Att leverera bevis som är starka nog för att hålla dem kvar i rättslig mening är förstås en annan sak.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hon hängdes ju ut här igår så skulle inte förvåna mig om vissa FB-snillen tog sig tiden att skriva anklagelser och hot till henne precis som man gjorde till polackerna som blev uthängda.
Jo tyvärr så är det antagligen så. Jag såg någon idiot inatt som mitt i alla spekulationer skickade något till ena polacken för att sedan skämmas när det framkom att det var fel mgm.

Kan ju även vara att hon skäms och mår väldigt dåligt över detta och just nu inte vill kunna sammankopplas med sina söner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om du med DNA menar en färdig DNA-profil, så är det inte alls säkert. Det beror på vad NFC har för backlog på högprioriterade prov.

Nej. T ex Eva Magnussons kropp gick inte lätt att anknyta till "studierektorn".

Det är den smasksensationalistiska tolkningen. Men den är för det allra mesta fel.

Det låter som att du kan dina grejer, men det jag menar är ju att NÅGONTING borde dom väl ha nu, om du förstår mig alltså då detta är så pass högprioriterat.
2015-06-15, 18:38
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
De är flitiga och lojala mot sin arbetsgivare. De har ju varit kvar på samma ställe i flera år. Jag läste att gods eller lantbruks ägaren fick åka in till sjukhus igår, är det bekräftat ? Jag funderar på om det kan vara som så att de misstänkta försöker skydda någon annan. Finns det någon i Lisas ålder som är kopplad till gården ? Får bara en känsla av att bröderna kanske bara är skyldiga till medhjälp att "städa upp" efter en annan förövare.

Pratat med den ena av dom (han som är gift) några gånger på ett fd jobb, trevlig och lugn. Nog för att folk kan dölja saker men blev väldigt förvånad över att se hans bild i det här sammanhanget.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StairwayToHeaven
Nyckeln i ladan blev en trådsanning efter att någon skrev ett inlägg om att det hade gömts nycklar i en lada på nån annan arbetsplats på nån helt annan ort.

Nej. Jag har fått PM av en person som deltog i sökningarna och enligt honom kom det fram av ägarinnan själv att man brukade hänga upp nyckeln i ladan. Det kan fortfarande vara en trådsanning, men ändå ganska sannolikt att det var på det sättet då flera har rapporterat om det som deltog vid sökningarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Håller med. Det är mycket som är konstig att jag tycker inte man ska döma dem på förhand. Reagera på att polisen verkar jobba ovanlig mycket med att samla in bevis trots att kroppen redan hittas. Normal om man hittar en kropp så brukar det gå snabb att hitta bevis på kroppen som binder fast gärningsmannen.

Jag är rätt säker på att brottsrubriceringen kommer att ändras till "vållande till annans död" eller i värsta fall dråp - det här är inget vanligt mord.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och tog med sig handsken till ladan 200m bort i samma riktning hon kunde tagit mopeden?

Uppenbarligen eftersom hon hamnade i ladan och tappade en handske. Det konstiga är ju att handsken inte hittades förrän på tisdagen och då inte av polis.
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
MP skall ha kommit i kontakt med MGMs vid fyndplatsen, varpå polis kontaktas. Hur kontakten sett ut har inte framgått så vitt jag vet.

Yes. Det var i den vevan detta kom fram att de/den som påträffades vid någon fyndplats varit mån att de inte skulle snoka omkring.

Om litauerna är skyldiga tror jag på amfetaminknäpp.
2015-06-15, 18:39
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulayman
Jag tänkte på det där Facebook inlägget som polisen gjorde, som så många har sett.

Man undrar ju hur hon dog egentligen och hur man hittade henne, det kanske är en anledning till att polisen gjorde sitt inlägg. Det kanske var något hemskt de fick se, som inte hör till vanligheten ens för en polis. Hon kanske dog på något brutalt sätt, så när de hittade henne trodde de knappt sina ögon.

Bara en teori. Vill inte tro det själv egentligen men man vet ju inte förrän de går ut med det.

Jag tror snarare att det inte alls är så.

Det har varit över 1000 personer engagerade i sökandet och eftersom det inte hittades tecken på våld så hoppades alla att hon skulle finnas vid liv, när man senare får ett säkert dödsbesked så rinner det över helt enkelt.
2015-06-15, 18:39
Medlem
RobertoSavianos avatar
Jag tror inte på våldtäkt överhuvudtaget. Hade det varit inblandat hade man kunnat säkra DNA rätt snabbt. Samma sak vad gäller allt typ av våld, man skulle hitta skinn under hennes naglar och sånt.

Det är iallafall vad jag hoppas på. Att hon råkat bli påkörd och att lituaerna fått panik.

Tror de kommer häktas imorrn för vållande. Att det tar sån tid att säkra bevisen och hitta teknisk bevisning beror nog på att de väldigt gärna vill få till en mordutredning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in