Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:30
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Om de misstänkta begärs häktade kommer häktningsförhandlingarna troligen att hållas på tisdagseftermiddagen eller under onsdagen i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

http://sla.se/skovde/2015/06/15/polisen-soker-bevis-under

Så det kan dröja till onsdagen då..?
(med tanke på att man tidigare bara har pratat om tisdagen)
om brottsrubriceringen kvarstår som mord så tror jag att de skyndar i detta ärende så gott de kan och om de gripna blir misstänkta på sannolika skäl
2015-06-15, 18:30
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
På fruns facebook ser man bilder på ett barn. Har de barn?
Den yngre brodern har en blond son i alla fall. Tror det är honom man ser på de flesta bilderna.
2015-06-15, 18:32
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Får fan inte ihop det.
Dessa bröder har i flera jobbat på gården.
De tycks ha ett gott rykte och anses vara flitiga. Grannarna har verkar väldigt förvånade över detta.
Den ena brodern är gift, till skillnad från många andra gästarbetare bor frun med honom.
Att dessa bröder från ingenstans gör detta är ologiskt. Det krävs ju en total kollektiv härdsmälta hos dessa. En så extrem att det borde ha hänt tidigare.
Nä, jag gissar att åklagaren tvingas släppa dessa ganska snart.
Då måste polisen börja titta på andra....

Tror också att det finns en risk för att de kommer bli släppta alt. att de faktiskt är oskyldiga.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Om de misstänkta begärs häktade kommer häktningsförhandlingarna troligen att hållas på tisdagseftermiddagen eller under onsdagen i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

http://sla.se/skovde/2015/06/15/polisen-soker-bevis-under

Så det kan dröja till onsdagen då..?
(med tanke på att man tidigare bara har pratat om tisdagen)
Ja, det kan dröja. Det är häktningsframställan som sks lämnas in innan kl.12 i morgon.
Medlem
sneakydudes avatar
Det skulle inte förvåna mig om det uppdagas att det hela började som en olycka, och allt därefter skedde i panik. Om det var överlagt så är det verkligen sjukt dåligt planerat. Man skiter inte där man äter så att säga.....
2015-06-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tror knappast nåt händer. Så här låter det i alla trådar, men det är aldrig nån som utkräver hämnd.

Nån skrev tidigare att sms:et skickades klockan 18:23 och att mobilen stängdes av 18:30.

Janske ho visste

Det är ju jäkligt intressant. Samma sak med att hon tagit av ena handsken själv för att sms:a, och således borde ha haft hjälmen på sig.

Men om alla gick ut ur kafeét samtidigt, hur kommer det sig att hon smsade först 18:23?

Vad hände mellan 18:00 och 18:23? Vad hände mellan 18:23 och 18:30?

18:00 - 18:23
Hon lämnar cafeet och de andra drar iväg. Här måste det ju ha hänt nåt. Kanske går hon och pratar med lituaerna en stund eller som vissa spekulerar i, köper sprit av dem.

Sen går hon tillbaka till moppen, tar av sig handsken, smsar pappa, sätter på sig hjälmen och ska precis starta moppen när, nånting hemskt händer...

Vart stod moppen när de hittade den? Stod den på samma plats som den hittades hela dagen?

Brukade hon alltid sms:a sin pappa i sådana här lägen eller gjorde hon det för att hon var orolig att nåt skulle hända henne?

Kanske hon visste det skulle ta extra tid för hon måste in i ladan med
2015-06-15, 18:33
Medlem
Jag tänkte på det där Facebook inlägget som polisen gjorde, som så många har sett.

Man undrar ju hur hon dog egentligen och hur man hittade henne, det kanske är en anledning till att polisen gjorde sitt inlägg. Det kanske var något hemskt de fick se, som inte hör till vanligheten ens för en polis. Hon kanske dog på något brutalt sätt, så när de hittade henne trodde de knappt sina ögon.

Bara en teori. Vill inte tro det själv egentligen men man vet ju inte förrän de går ut med det.
2015-06-15, 18:34
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var "bortmotandet" av MP invid deras hus? Visste de att MP var det de är? Om man inte vet vilka Missing People är och vad de gör så ser man ju bara ett gäng i gula varselvästar... som ett gäng byggjobbare?

Nej vid stallet/byggboden. Tror det var på åkern, dock osäker på detta.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Någon mer än jag som har en magkänsla som säger att den riktiga mördaren fortfarande går fri?

Får inte ihop vissa grejer.
Medlem
Fy vad det påstås grejer i den här tråden.

Tänk på familjen. De har ett helvete just nu.
2015-06-15, 18:36
Medlem
kuddprutte68s avatar
Hoppas att det INTE slutar som i Julia Olteanu-fallet 1998.

Citat från Expressen för er som inte var med:

"Julia Olteanu var bara 18 när hon ertappade två tjuvar nära sin bostad i Höganäs. Tingsrätten konstaterade att minst en av männen slagit ihjäl henne. Men båda friades när de skyllde på varandra. Domstolen kunde inte välja vem i duon som skulle fällas för mordet.
Än i dag är pensionerade polisen Per-Åke Åkesson förundrad:
- Jag begriper inte hur tingsrätten kunde komma till en sådan slutsats.
Hans egen mening är klar:
- Båda borde kunnat dömas. För mig är mordet på Julia uppklarat. Det finns ingen annan gärningsman, slår Per-Åke fast."

Fortfarande bara polisiärt uppklarat. Killarna går fria.

(FB) Mordet på Julia i Höganäs 1998
2015-06-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
MEN, är det en trådsanning det där med "bortmotandet"?

MP skall ha kommit i kontakt med MGMs vid fyndplatsen, varpå polis kontaktas. Hur kontakten sett ut har inte framgått så vitt jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in