2015-06-13, 14:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De misstänkta kände till området sedan flera år tillbaka i området. Att de jobbade i just den ladan som handsken hittades så fanns ju dessa personer med från början. Polisen får ganska snabbt fram att gästarbetarna varit i denna lada och jobbat. De fanns med från början.
Men poängen är fyndplatsen för kroppen. Varför använda en fullt fungerande gård där arbete bedrivs som gömställe? Jag förstår om man vill bli av med en kropp att man beger sig till ödehus, övergivna lador osv. Men att köra bil med ett lik in på en gård man inte har något med att göra? De misstänkta måste ha haft något med gården hon hittades att göra, tänker jag.
2015-06-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Det är ju mycket spekulerande i det hela, men hur kommer det sig att polisen samt MP hittar olika enstaka fynd som är utspridda lite här och var? Vore mer logiskt om till exempel de mesta av Lisas ägodelar hittades på ett ställe och sedan kanske en enstaka på ett annat ställe längre bort. Antingen har gärningsmännen varit klumpiga eller så har någon lagt ut ledtrådar(vilket verkar högst osannolikt).

Kan vara Lisa själv som släppt ledtrådar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Hur tänker du nu? Dråp och mord är ju givetvis inte samma sak.

Nja, mord och dråp är egentligen samma sak men dråp anses mindre grovt.
Medlem
swardfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilleniumFalcon
En bekants anhörig blev mördad för ett par år sen och enligt det hen sa betedde sig expressen och Aftonbladets reportar riktigt illa så gissar på nån av dem.

I det här fallet sätter jag däremot mina pengar på GP. Hortidningarnas mamma!
Senast redigerad av swardfish 2015-06-13 kl. 14:50.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Jag tror nog att det var Lisa själv som kastade ifrån sig några ägodelar hon hade ifall hon nu fördes bort, så hon lättare skulle kunna bli hittad.

Hon bröt alltså lös displayen från sin mobil och kastade ut den på en åker precis intill en grusväg 1 km från caféet utan att GM märker något?
Medlem
Ana.Roxias avatar
Jag är väldigt nyfiken på hur det blev som det blev. Jag tvivlar starkt på att det var planerat.
Fel plats på fel tidpunkt känns rätt, alltså som någon var inne på, ett rån som gick snett.

Vila i frid flicka, så ofattbart att det svider i halsen. Brukar inte bry mig, men satan vad ont det gör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Folk är ju efterblivna! Så klart inte polisen kan släppa identitet när dom inte är säkra på att det är gärningsmännen. Om det visar sig att dom är falskt anklagade kommer dom ändå bli lynchade. Det är ett modernt rättsahämhälle vi lever i, inte något jävla feodalsamhälle. Tänk för fan!
Tönt. Om de häktas (senast 3 dagar efter anhållan) är detta en OFFENTLIG HANDLING. Men du får det att låta som de ska få vara anonyma under hela rättegången? Så fungerar det inte i Sverige.
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ännu sjukare om dom skyller på varandra å går fria som tidigare hänt
Har för mig att lagen är ändrad på den punkten efter dylika händelser.
2015-06-13, 14:48
Medlem
Revelationss avatar
När polisen tog de tre personer så hävdade de under flera timmar att "de är inte misstänkta utan vi vill prata med dem".
Tror inte att polisen hade gjort så om de hittade Lisas ägodelar hos dem. I så fall hade de blivit anhållna direkt.
Troligtvis handlar det om något annat. Kanske polackernas(?) ägodelar som hittades nära något som tillhörde Lisa.
Kanske senare under utredningen kom det fram att de är skyldiga till mordet på Lisa. Jag har inte heller (rätta mig om jag har fel) läst någonstans att de är misstänkta för mord utan anhållna för mord. Då är man väl ganska säker på dem?
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ännu sjukare om dom skyller på varandra å går fria som tidigare hänt
Sist det hände var det sk Lindomefallet. Det var på 80-talet.
Medlem
Snigelfans avatar
Teori:
En eller båda GM har sett LH på jobb, väntat ut att hon skulle gå därifrån, gått fram och "flirtat". Därav nycklarna kvar i moppelåset...
När hon nekat honom/dem har de släpat in henne i ladan för att våldta henne. Handsken de hittade föll ur fickan/ åkte av handen när hon låg på golvet.
Något har gått snett (för kraftigt motstånd? hon kände igen någon (de jobbade ju på andra sidan vägen...)) slag utdelas (Blodspår -> Polisens 2:a avspärrning av ladan) och hon stryps, GM får panik, lastat in henne i bilen och kört hemåt.

Låter som ett möjligt scenario i min knopp iallafall...
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Har följt denna tråden sen dag 2 men aldrig skrivit något själv men nu har jag en fråga. Hur lång tid tror ni det kommer ta innan man får veta. Hur länge hon har varit död, hur dog hon och om hon har blivit våldtagen?
Statistiskt sett är denna typ av brott väldigt ofta sexuellt betingade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in