2015-06-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad jag förstår av OP ljög "läkaren" och det blev aldrig någon anställning. Så vad är problemet enligt dig? Tror du på riktigt att svenska sjukvården anställer kompletta amatörer?

Det beror på hur du defenierar amatörer. Vet sjuksköterskor som gråter för dom får göra den inkompetenta läkarnes jobb. Ingen lyssnar. Lägga om dennes förband, rätta till recept osv. Bristen på läkare är mycket stor.
Citera
2015-06-07, 13:37
Medlem
Nassarna i Tyskland under 30 talet hade rodnat av avund över svt SR propaganda makt.
Citera
2015-06-07, 13:45
Medlem
deadsets avatar
Det kommer många högutbildade läkare från Afrika också. Problemet är att "högutbildad läkare" i Afrika innebär voodoo och magiska örter, medan det i Sverige betyder något helt annat.

Dessutom så är denna statistik baserad på vad syrier själva påstår - alltså inte fakta. Massinvandringen bara måste fortsätta i obehindrad takt.

Alla medel är tillåtna i dagens propagandamedia - t.o.m. rena lögner.
Citera
2015-06-07, 14:39
Medlem
GramseBamses avatar
Man kan inte omvärdera bilden av syrisk invandring bara p.g.a. utbildningsnivån. Man måste ha en helhetssyn. Dessutom är omfattningen av utbildningsnivån kraftigt övervärderad.
Förra året kom det ca 26000 personer från Syrien till Sverige. Av dom hade hade 1640 en eftergymnasial utbildning på 3 år eller mera. Då handlar det om utbildning efter gymnasiet, vilket inte alltid är universitetsnivå. Skulle vi en bart prata om universitetsstudier så blir nog antalet ännu mindre. Totalt har alltså inte mer än ung. 7% av syrierna någon form av eftergymnasial utbildning, dessutom med olika grad av relevans i det svenska samhället.
Men det finns andra aspekter på människor än utbildningsnivå för att man skall passa in i samhället. En viktig egenskap som är obekväm för media att ta upp är brottsbenägenhet. Människor från Mellanöstern uppvisar stark överrepresentation i brottsstatistiken. Följ. siffror är hämtade från artikel i (kanske lite oväntat) Aftonbladet år 2000:
Nio (9) invandrare av 10 000 jämfört med två (2) svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt. Överrepresentationen är därmed 4,5 gånger.
För våldtäkt under perioden 1985–1989 är överrepresentationen störst för medborgare från Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien. Följt av Italien och Irak.
För mord och dråp under samma period var överrepresentationen störst bland medborgare från Jordanien, Palestina och Syrien.
Som jämförelse kan nämnas att de som registrerats för minst andel brott var personer från asiatiska länder som Korea, Japan, Kina och Vietnam.
Det är skillnad på invandrare och invandrare., vilket naturligtvis inte är någon överraskning. Sverige är som ofta annars ganska naivt och agerar utifrån en utopisk idealbild om att alla människor är likadana, föga överensstämmande med verkligheten. Varför tar t.ex. USA och Kanada tillsammans emot färre flyktingar från Irak än bara Södertälje kommun, för att inte jämföra med hela Sverige. Varför internerar Australien (som har socialdemokratisk regering) flyktingar från Mellanöstern på öar utanför fastlandet och ger inga uppehållstillstånd alls, långt mindre permanenta sådana. Där ser man verkligheten som den är, inte som man fantiserar om att den borde vara. Man måste inse att invandring från Mellanöstern (t.ex. Syrien) medför enorma problem för lång tid framåt, problem som blir mycket svårt att göra sig av med.
Citera
2015-06-08, 17:12
Medlem
Newbieh1234s avatar
För mig låter påståendet mycket rimligt. Jag är i mitt yrke påtvingad kontakt med syrier och jag måste fråga er skeptiker om ni helt gått miste om insikten att de flesta syrianer delar en närmast kollektiv och oantastlig begåvning för design, fram för allt talar jag då om kläd- smycke- och interiördesign.

Vem kan förneka att gång på gång lyckas de med att förvandla intetsägande lägenheter i tex Södertälje till herrgårdsaktiga palats. Detta fenomen kan inte vara enbart slump, utan talar för ett sociologisk och genetiskt fenomen, om att de som folk har ett driv för att lära sig om så som interiördesign, formgivning och kreativt skapande.
Citera
2015-06-08, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbieh1234
För mig låter påståendet mycket rimligt. Jag är i mitt yrke påtvingad kontakt med syrier och jag måste fråga er skeptiker om ni helt gått miste om insikten att de flesta syrianer delar en närmast kollektiv och oantastlig begåvning för design, fram för allt talar jag då om kläd- smycke- och interiördesign.

Vem kan förneka att gång på gång lyckas de med att förvandla intetsägande lägenheter i tex Södertälje till herrgårdsaktiga palats. Detta fenomen kan inte vara enbart slump, utan talar för ett sociologisk och genetiskt fenomen, om att de som folk har ett driv för att lära sig om så som interiördesign, formgivning och kreativt skapande.
Syrier. Syrianer. Vilka tror du bygger palats i Slöddertälje?
Citera
2015-06-15, 16:21
Medlem
Mycket bra.

Här är ett av dom otaliga exemplen på lyckad snabbspårsintegration-en Spotify-syrier
Citat:
Syrian refugees can take a fast track to new life in Sweden — one made it to Spotify

Papers in hand eight months later, he used family contacts to find a room in Stockholm and spent a year studying Swedish, working in odd jobs and applying for positions at English-speaking companies before starting Korta Vagen (Short Cut), a fast track state-funded programme for university graduates that led to Spotify.

http://uk.businessinsider.com/afp-syrian-refugees-take-fast-track-to-new-life-in-sweden-2015-6?r=US
Citera
2015-06-15, 16:25
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorLogachev
Här är ett av dom otaliga exemplen på lyckad snabbspårsintegration-en Spotify-syrier
Jag lägger märke till att de klädsamt undviker att nämna vad exakt han gör på Spotify.

Städare med 80% statligt lönebidrag?
Citera
2015-06-15, 16:46
Moderator
-Info-s avatar
Kanske har det postats redan i denna tråd, men SVT-artiklarna är ju helt felaktiga. Så här ligger det till i verkligheten:

Citat:
SVT målar upp bilden att ”in i landet strömmar färdigutbildade ingenjörer, läkare och ekonomer”. Det är manipulativt att utgå från siffror som inkluderar korta yrkesutbildningar men ge sken av att det rör sig om högutbildade, skriver Tino Sanandaji.

Enligt SCB är ungefär 10 procent av nyanlända syrier i arbetsför ålder högutbildade jämfört med ungefär 25 procent av totalbefolkningen.

http://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

Citat:
Ledare: Granska myten om flyktingars höga utbildningar

Ändå sprids nyheten att mer än var tredje syrisk flykting har en högre utbildning och att syrierna skulle vara mer utbildade än svenskar. Detta stämmer inte. SCB:s rapport "Utbildningsbakgrund bland utrikes födda" " redovisar dem som kom till Sverige 2009-2013. Enligt den har 10 procent av syrierna en eftergymnasial utbildning på mer än tre år och 22 procent har en utbildning kortare än tre år.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/4/ledare-granska-myten-om-flyktingars-hoga-utbildningar/

Endast 10 procent av syrierna är högutbildade, vilket kan jämföras med snittet i Sverige som är 25 procent. Så det verkar som att invandringsförespråkarna försöker sprida ännu en myt.
Citera
2015-06-15, 16:50
Moderator
-Info-s avatar
Det roliga är att i Sverige anses Stefan Löfven inte som högutbildad med sin ettåriga svetsarutbildning eftersom han är född i Sverige. Däremot om han skulle invandra så blir han plötsligt högutbildad, enligt de politiskt korrektas propaganda.

Undras hur många sverigedemokrater som blir högutbildade med detta nya sätt att räkna?
Citera
2015-06-19, 23:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det roliga är att i Sverige anses Stefan Löfven inte som högutbildad med sin ettåriga svetsarutbildning eftersom han är född i Sverige. Däremot om han skulle invandra så blir han plötsligt högutbildad, enligt de politiskt korrektas propaganda.

Undras hur många sverigedemokrater som blir högutbildade med detta nya sätt att räkna?

Det som du skrev, och det som farbror staten anser vara högutbildad syrier och etniska svenskar är ytterligare ett exempel på att staten gör skillnad mellan människor beroende på varifrån de kommer. En svensk med en ettårig svetsarutbildning inte räknas som högutbildad, medans en syrier med samma eller dylikt utbildning räknas som högutbildad. Alltså två personer med samma utbildning har olika värde, eftersom de har olika ursprung.
Senast redigerad av AttCza 2015-06-19 kl. 23:08.
Citera
2015-06-19, 23:33
Medlem
Hahahaha, kan bara inte sluta skratta, vad är detta? skulle vi plötsligt ha en massa syrianer med iQ de luxe?

Tror inte det va..Inte heller Somalierna eller övrigt patrask.

OM de hade varit smarta på riktigt så hade de stannat kvar i sitt eget land och försökt förbättra det.
nu har de dragit därifrån för att komma till som de tror en "Allinclusiveresort"-Sverige.
Ack så ni bedrog er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in