2015-06-04, 08:37
Bannlyst
SVT Sörmland kallar Syrierna själva för "Kebabtekniker" , det ligger något i det uttrycket.

Källa http://www.metro.se/nyheter/har-kallar-svts-programledare-flyktingar-for-kebabtekniker/EVHofd!51O53oNoSdxDo/
Citera
2015-06-04, 08:55
Avslutad
Så bra då, vi kommer att ha världens bäst utbildade kebabtekniker, taxi/busschaffisar, vårdanställda, städare, torghandlare mm.
Citera
2015-06-04, 09:01
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Och begåvningsreserven på flashback tackar nog dig för att du sprider mer propaganda.
Det du inte verkar kunna är grundläggande matematik men jag ska förklara för dig.

37% av en minoritet är inte detsamma som 10% av en majoritet.
Syrien har/hade en befolkning på 22+ miljoner invånare. Sverige har tagit emot ca ~40000 syrier.
37% av dessa ~40000 blir ca ~15000 personer.

Så var ligger denna enorma överdrift från din sida? Att ett land tagit emot 15000 personer som har 3+ års utbildning är inte densamma som att 2.2 miljoner syrier är högutbildade i hemlandet.

Fantastiskt!

Jag skrattar så jag gråter och förväntar mig att bli av med min bil som är i toppskick till dig. Att kylaren är tätad med hästskit och växellådan är fylld med sågspån är helt enligt plan och självklart skall det vara så.
Jag säger det och kan också verifiera det genom att fylla i en enkät.

Blåögda korkade svenskar som dig är en välsignelse för Bert när han säljer platser för ensamkommande "barn" för 10 000 sek per dygn.
Ja, de är "barn" för de har fyllt i en enkät och de lovar att de är barn.

Självklart har Sverige begåvats med 37% akademiker ifrån Syrien, av någon magisk anledning så har alla syrianska akademiker "un masse" sökt sig till Sverige.
Vi ser ju hur de berikar exempelvis Södertälje (att Södertälje får 1.2 MILJARDER om året i kommunalt utjämningsbidrag för att överleva är väl svenskarna fel) där 30 000 st av 90 000 st i Södertälje är syrianer och allt är ju lika underbart som i babylons hängande trädgårdar där i Södertälje.

Stat, regering, maktens kreatur "journalisterna" och övriga PK-idioter tackar dig för dina inlägg. Deras kampanj har bevisligen fungerat och du köper allt helt utan egen reflektion som de föder dig med.
Orwells 1984 är tydligen din idelatillvaro.

Fantastiskt!

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2015-06-04 kl. 09:09.
Citera
2015-06-04, 09:08
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Så bra då, vi kommer att ha världens bäst utbildade kebabtekniker, taxi/busschaffisar, vårdanställda, städare, torghandlare mm.
Bidragstagare snarare, som efter ett tag i förorten blir upprorsmakare mot det svenska samhället med stenkastning (arabisk nationalsport) mot samhällsbärande funktioner såsom polis, brandkår och ambulanspersonal.
Våldsbrottsligheten skjuter ytterligare i höjden, Sverige kanske snart tar täten i antalet våldtäkter i världen per capita, kvinnoförtryckande kulturer breder ut sig ytterligare, utanförskapsområden breder ut sig än mer och blir fler.............
Tack svenska politiker och svensk media för detta.
Citera
2015-06-04, 09:18
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Med all djävla respekt!
Är det någon som idag tror på maktens kreatur "journalisternas" rapporter om dessa flyktingfakta, kompetensnivåer, kostnader och nytta för Sverige längre?
Är det någon som är så djävla blåögd längre så man tror på vad staten och dumdjävlarna till "journalister" prånglar ut för dagsaktuell "sanning" längre?

Kompetensregn ifrån Syrien och Afrika!

Fan, har all djävla heder och vilja att rapportera någon form av sanning nu helt lämnat dagens Sverige?

Är det någon som inte tror på att SD får minst 30% 2018 längre?

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!

Tyvärr sväljer alltför många journalisternas skitsnack verkar det som. Jag hade räknat med minst 20 % för SD vid det här laget. Tyvärr ligger stödet just nu enbart på 14.5 % enligt den allra senaste SCB undersökningen. Jag vet att man brukar fiffla i dessa undersökningar men det betyder ändå att stödet inte ens kan vara nära 20 % ännu.
Jag börjar bli uppriktigt orolig.

Mer on-topic så har vi alltså i denna tråd redan listat ut att enbart 10 % av de syriska flyktingarna har gått, eller åtminstone påstås ha gått, 3-åriga utbildningar. Resterande kan ha gått allt mellan 3 månader till 2 år.

Vidare kan man givetvis ifrågasätta kvalitén på utbildningarna. Såväl de på 3 månader som de på 5 år. Undersökningar på hur framgångsrika länder är inom forskning kan hjälpa oss här. Såg att något liknande länkades tidigare här. Bra! Men vi kanske kan få fler, någon undersökning som innefattar både Sverige och Syrien för jämförelse?

Sedan har vi dilemmat med att vi inte ens vet om flyktingarna kommer ifrån Syrien eftersom ID handlingar i många fall saknas. Om det inte ens kan styrkas att en flykting kommer från Syrien, hur styrks det då egentligen att denna flykting är "akademiker"?

Fler källor gällande allt detta får ni hemskt gärna länka. Det är alltid bättre att kunna övertala de hjärntvättade med fakta, menar jag. =)
Citera
2015-06-04, 09:37
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Tyvärr sväljer alltför många journalisternas skitsnack verkar det som. Jag hade räknat med minst 20 % för SD vid det här laget. Tyvärr ligger stödet just nu enbart på 14.5 % enligt den allra senaste SCB undersökningen. Jag vet att man brukar fiffla i dessa undersökningar men det betyder ändå att stödet inte ens kan vara nära 20 % ännu.
Jag börjar bli uppriktigt orolig.

SCB är totalt skit. I undersökningen i slutet av maj 2014 - alltså några månader innan valet - hade man SD på 8,1%.
Citera
2015-06-04, 10:03
Medlem
Gabogibos avatar
Förlåt om detta har tagits upp redan, jag har bara skummat igenom tråden.
Gäller detta alla invandrade människor från Syrien, inklusive de som har levt i andra europeiska länder i tiotals år och endast kommer för det sitt garanterade PUT. Plus de som vill benämna sig sjäva som Assyrier (Arameér)?

Eller är detta endast syriska muslimer? som ofta har koranstudier i bagaget, vilket ibland kan räknas som eftergymnasiala studier.

Citat:
Det beror på hur man räknar, och vilka kriterier man väljer bort för att vinkla den agenda man felaktigt vill beskriva.
- Johan Åström (kommenterar en artikel på N24)

Sen vill jag ändå säga att det finns en chans att det nästan bara var den ekonomiska gräddhyllan som kunde ta sig till Sverige, och därför är människor med eftergymnasiala utbildningar överrepresenterade.
Citera
2015-06-04, 10:21
Avslutad
Jag trodde det var ett allmänt accepterat faktum redan att de flesta är raketforskare, doktorer, partikelfysiker och hjärnkirurger som jobbar som taxichaffisar.
Försvaret borde jubla över dessa krigsvana resurser, jag såg på TV om försvaret hur några militärer stod och kliade sig i huvudet när de försökte få igång en stridsvagn på Gotland. Ett vänligt tips bara...
Senast redigerad av pe11e 2015-06-04 kl. 10:45. Anledning: tillägg
Citera
2015-06-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Och begåvningsreserven på flashback tackar nog dig för att du sprider mer propaganda.
Det du inte verkar kunna är grundläggande matematik men jag ska förklara för dig.

37% av en minoritet är inte detsamma som 10% av en majoritet.
Syrien har/hade en befolkning på 22+ miljoner invånare. Sverige har tagit emot ca ~40000 syrier.
37% av dessa ~40000 blir ca ~15000 personer.

Så var ligger denna enorma överdrift från din sida? Att ett land tagit emot 15000 personer som har 3+ års utbildning är inte densamma som att 2.2 miljoner syrier är högutbildade i hemlandet.

Är det inte då ganska oroväckande att man bara fick in knappt 2000 ansökningar 2014 om att verifiera utbildningar (2000 från samtliga utomeuropeiska invandrare).
Har du inte förstått att du inte kan stapla floskler, du måste backa upp dina siffror med verklig statistik och källhänvisa, annars ljuger du ju bara.
Citera
2015-06-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Gäller detta alla invandrade människor från Syrien, inklusive de som har levt i andra europeiska länder i tiotals år och endast kommer för det sitt garanterade PUT. Plus de som vill benämna sig sjäva som Assyrier (Arameér)?

Eller är detta endast syriska muslimer? som ofta har koranstudier i bagaget, vilket ibland kan räknas som eftergymnasiala studier.

Sen vill jag ändå säga att det finns en chans att det nästan bara var den ekonomiska gräddhyllan som kunde ta sig till Sverige, och därför är människor med eftergymnasiala utbildningar överrepresenterade.

"Syrier" är alla som påstår sig komma därifrån, inkluderat de som bott i andra länder. Det de har gemensamt är att de påstår sig vara Syrier (där 8 av 10 inte legitmerar sig trots att ett Syriskt pass är lika med automatiskt put).
Citera
2015-06-04, 11:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo

Alltid lika förundrad över de som tror att de rika och välbeställda dessutom med kvalificerade utbildningar skulle välja att komma till Sverige, ett högskatteland i kalla norra Europa.
Jag säger att du är mer än naiv om du verkligen tror på detta.
De som har gott om pengar och eller en hög utbildning som är gångbar och eftergrågad av företagen i väst väljer USA, England, Tyskland eller något annat land där lönerna är högre och skatterna är lägre.
Sverige tar emot bidragsmigranter, oförmögna att försörja sig själva, bottenskrapet.
De som tror något annat, sök hjälp för era vanföreställningar.
Citera
2015-06-04, 11:37
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Alltid lika förundrad över de som tror att de rika och välbeställda dessutom med kvalificerade utbildningar skulle välja att komma till Sverige, ett högskatteland i kalla norra Europa.
Jag säger att du är mer än naiv om du verkligen tror på detta.
De som har gott om pengar och eller en hög utbildning som är gångbar och eftergrågad av företagen i väst väljer USA, England, Tyskland eller något annat land där lönerna är högre och skatterna är lägre.
Sverige tar emot bidragsmigranter, oförmögna att försörja sig själva, bottenskrapet.
De som tror något annat, sök hjälp för era vanföreställningar.

Era vanföreställningar, vafalls? Jag tror du satt med fingret på avtryckaren med den kommentaren.
Vad som genomsyrade mitt inlägg var att jag använde flera olika infllsvinklar och tankar, jag fäster ingen vikt på någon specifik förklaringsmodell, förutom att jag förkastade "journalistens" uppenbara agenda bakom sin artikel.

Dock man man ju tänka sig att även de mer välbärgade skulle kunna välja Sverige för att få ett omedlebart PUT, det är ju bra att ha även om man sen reser vidare till USA, England, Tyskland eller Månen rent av. Bara en tanke, inget jag ställer mig på barrikaderna och basunerar ut som någon slags absolut sanning.

Istället för att sammankoppla mig med dina "Them" (generell term för dina meningsmotståndare) bolla lite tankar tillbaka, detta är ett diskussionsforum. Varför vill journalisten framhäva denna data på detta sätt? Har han manipulerat siffrorna på något sätt? Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in