Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Du har helt rätt, men samtidigt vägrar jag tro på att de kan göra så när de har familj ifall de inte skulle tjäna något extremt på det, sen den där som hittade handsken verkade vara RIKTIGT mysko vilket leder mig till sonen...men men time will tell.
Det har snurrat så många teorier i tråden men som du säger, när man ser gärningsmännen så är det oförklarligt. Det måste nästan ha varit någon typ av olyckshändelse tänker jag.
2015-06-15, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Utspridda bevis som leder till de misstänktas bostad och ett föremål som kan härledas till dem. I mina öron ringer iaf varningsklockor att någon velat misstänkliggöra dem. Iaf med den knapphändiga info vi vet om..

Tycker också det känns jävligt shady. Därför tycker jag det är dumt att folk slänger runt deras FB osv.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
För att kvinnan enligt llitauiska polisen inte var lithauisk medborgare utan endast herrarna, så har antagligen något annat helt enkelt?

Vad som egentligen stod i den litauiska artikeln var något oklart. Jag tolkade det som att hon inte var av litauisk nationalitet, men litauisk medborgare. Detta sagt, så finns det också statslösa ryssar i Litauen, men inte lika många som i Lettland.
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara jag som fick en kuslig tanke med tanke på att dessa personer har familj och allting, fanns INGEN anledning att göra detta förutom en anledning; pengar? De verkar vara hårt arbetande folk, och om någon erbjuder dem stora summor pengar(stora summor för dem betyder inte att de är stora för oss pga de tjänar säkert typ 30kr/timme) så tänker de att de kan göra det sen åka tillbaka och ha riktigt mycket pengar i deras hemland och ta hand om sina familjer?

Nu vet jag ju inte vad som hände/har hänt exakt, ingen gör men kan inte tänka mig att 2 bröder med familj skulle göra detta annars.

Min lilla spekulation, notera ordet spekulation!

Den ryske kvinnan ligger bakom allt då hon torde blivit en aning svartsjuk medans hennes karl glatt tittade på den fina tösen

Kvinnor kan vara onda..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieselbabe
Om du blir erbjuden 5-6 årslöner för att forsla bort en kropp och placera ut bevis och kommer från ett land för att tjäna pengar i ett annat land, hur långt är du då villig att gå för pengar? Är dessa 3 utpekade inte lite väl lätta gm att finna för att dölja ngt annat???

Håller med! De kan mycket väl ha blivit beordrade att ta hand om lik och prylar efter att någon annan begått brottet. Någon som har makt över dem och som de är beroende av.
2015-06-15, 02:45
Medlem
Männen är inte kända av polisen sedan tidigare och båda är gifta med barn.

Varför hände detta!?

1. Psykopater

2. Något har gått snett

3. Våldtäkt

4. Beställningsmord
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
Som svar på att vissa klagar på att de misstänkta hängs ut innan domen: Dessa människor är de misstänkta, därför hängs dom ut. Vi är på samma spår som pk-media så sluta gråta för era gelikar outar de misstänkta i lika hög grad.

Men snälla du. De är skäligen misstänkta för att MP såg något. Om det funnits någon teknisk bevisning som binder dem till mordet så skulle de vara "på sannolika skäl" misstänkta. Jag tror de kommer släppas i brist på bevis idag, måndag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Håller med! De kan mycket väl ha blivit beordrade att ta hand om lik och prylar efter att någon annan begått brottet. Någon som har makt över dem och som de är beroende av.

Det var lite det jag menade med mitt första inlägg också men varit vaken i typ 24 timmar kan knappt se haha men asså den där sonen kan LÄTT ha mutat bröderna för att ta hand om kroppen + placera ut ägodelar...
2015-06-15, 02:46
Medlem
Jag tror att Expressen serverade det till oss här i tråden för att se vad "vi" kan gräva fram.
Jag brukar inte ha foliehatt.
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tror inte polisen har några bevis alls. Men vi får väl se om de hittar något. När görs obduktionen tro?

Eftersom alla tre fortfarande sitter frihetsberövade så finns det självklart bevis. Det finns ingen anledning att gå ut med vilken bevisning som finns eller om misstankesgraden ökat innan ev häktningsförhandling. Du ska se att alla tre eller iaf männen kommer häktas på sannolika skäl inom kort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Männen är inte kända av polisen sedan tidigare och båda är gifta med barn.

Varför hände detta!?

1. Psykopater

2. Något har gått snett

3. Våldtäkt

4. Beställningsmord

4 förmodligen men isåfall har de bara blivit betalda för att ta hand om kroppen + ägodelarna.
2015-06-15, 02:47
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Men snälla du. De är skäligen misstänkta för att MP såg något. Om det funnits någon teknisk bevisning som binder dem till mordet så skulle de vara "på sannolika skäl" misstänkta. Jag tror de kommer släppas i brist på bevis idag, måndag.
fast även ringa misstanke om mord kräver bevisning som binder dem till brottet. jag tror de har anknytning till mordet, jag tror att om de inte utfört mordet har de information som kan leda polisen till den eller de som utfört det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in