Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 02:40
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
Jag har funderat på det här med bevisen.

Kan det vara så att kvinnan har varit den som planerat ut dom? Jag tänker att hon har vetat om allt men inte vågat berätta direkt för någon av rädsla för sin man. Istället har hon smugit ut och sakta men säkert fått in mp och polisen på rätt spår. Jag tror även att det är hon som har talat om var kroppen fans.

Sjukt är det i vilket fall. Vila i frid Lisa.

Min moster och en annan släkting var dom första gästerna på cafét samma söndag Lisa försvann. Eftersom dom var dom enda gästerna så hade dom pratat mycket med henne och tydligen var hon citat "en jättegullig och urmysig" tjej. Tragiskt.

Det kan ju vara så att de alla tre har hjälpts åt att lägga ut bevis i någon form av katt- och råttalek. Det är ju en massa småsaker som har hittats. Vad är oddsen på att man ska hitta en ring i naturen. Men du kan ha rätt i att kanske det är kvinnan som ville leda polisen rätt för att få ett avslut. Men det var bröderna som blev fotograferade efter sista utplanteringen, vilket ledde till att de togs in till förhör. I alla fall var det mer än en person.

Det är tuffa korsförhör de går igenom så jag tror att kvinnan mycket väl kan ha berättat var kroppen fanns, men då spricker lite av mina tidigare teorier om när och var kroppen hittats. Polisen ger sig inte förrän de pumpat ur dem allt de vet.
2015-06-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1980034_529920933783856_3457574627092658561_o.jpg

http://imbo.vgtv.no/users/vgtv/images/af099ec843093b998ec0b2d9af7cc68e.jpg?t%5B%5D=443x2 49q80

Byxorna är likadana som de på pressbilden där mannen i gul tröja omhändertas. Det var 100% innan detta konstaterande, så nu är vi fortfarande uppe på 100%.

Som svar på att vissa klagar på att de misstänkta hängs ut innan domen: Dessa människor är de misstänkta, därför hängs dom ut. Vi är på samma spår som pk-media så sluta gråta för era gelikar outar de misstänkta i lika hög grad.
2015-06-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Det jag menar med att fallet känns konstigt. Är inte "tiden" det tar. Utan jag menar mer på att man inte verkar ha starka bevis mot dessa tre. Att de är de som är gripna är det inget snack om vid det här laget.

Men varför verkar det som att polisen mörkar något? Har man starkare bevis än vad man redogör för allmänheten? Borde inte man kunna hitta bevis eller något starkt att gå på pga kroppen man hitta?

Borde inte kroppen ge de svaren man vill ha?

WTF is this..

Jag tror inte polisen har några bevis alls. Men vi får väl se om de hittar något. När görs obduktionen tro?
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara jag som fick en kuslig tanke med tanke på att dessa personer har familj och allting, fanns INGEN anledning att göra detta förutom en anledning; pengar? De verkar vara hårt arbetande folk, och om någon erbjuder dem stora summor pengar(stora summor för dem betyder inte att de är stora för oss pga de tjänar säkert typ 30kr/timme) så tänker de att de kan göra det sen åka tillbaka och ha riktigt mycket pengar i deras hemland och ta hand om sina familjer?

Nu vet jag ju inte vad som hände/har hänt exakt, ingen gör men kan inte tänka mig att 2 bröder med familj skulle göra detta annars.

Har svårt att tolka ditt inlägg. Vad menar du med att pengar kan vara ett motiv?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara jag som fick en kuslig tanke med tanke på att dessa personer har familj och allting, fanns INGEN anledning att göra detta förutom en anledning; pengar? De verkar vara hårt arbetande folk, och om någon erbjuder dem stora summor pengar(stora summor för dem betyder inte att de är stora för oss pga de tjänar säkert typ 30kr/timme) så tänker de att de kan göra det sen åka tillbaka och ha riktigt mycket pengar i deras hemland och ta hand om sina familjer?

Nu vet jag ju inte vad som hände/har hänt exakt, ingen gör men kan inte tänka mig att 2 bröder med familj skulle göra detta annars.
Om du blir erbjuden 5-6 årslöner för att forsla bort en kropp och placera ut bevis och kommer från ett land för att tjäna pengar i ett annat land, hur långt är du då villig att gå för pengar? Är dessa 3 utpekade inte lite väl lätta gm att finna för att dölja ngt annat???
2015-06-15, 02:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Båda männen är gifta och verkar ha barn. Varför i helvete skulle man kasta bort detta genom att mörda en oskyldig 17-årig tjej?
Ja, det kan man ju verkligen fråga sig men förmodligen har de väl tillbringat söndagen
med att supa bort det vett de eventuellt hade i sina skallar och alla hämningar släppte
när de råkade upptäcka att en vacker blond svensk tjej fanns en bit framför dem, redo att
lämna sin arbetsplats. Som rovdjur som upptäcker ett byte och så kastade de sig över det
och här var det alltså stackars Lisa, alldeles ensam och utlämnad i tidiga söndagsaftonen.
Och så gjorde de hänsynslösa äcklen det de kom att göra mot henne vilket slutade med att
hon upphörde att finnas till på denna härjade jord.

Oftast är mördare också påfallande lågbegåvade, helt utan konsekvenstänk och driftstyrda.
Och att det är inte fråga om några snillen direkt illustreras ju med all önskvärd tydlighet
av att de förmodligen gick och la en eller flera prylar tillhörande offret på platser som
var redan genomsökta och inbillade sig att det var en smart grej att handla så.
Mordiska sluskar dumma som spån och nu har de kvaddat sina små sketna liv för ett
bra tag framåt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-15 kl. 02:45.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Och? Brottsmisstanken är inte hög. Ni kan förstöra människors liv på det här sättet.
Utspridda bevis som leder till de misstänktas bostad och ett föremål som kan härledas till dem. I mina öron ringer iaf varningsklockor att någon velat misstänkliggöra dem. Iaf med den knapphändiga info vi vet om..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
Som svar på att vissa klagar på att de misstänkta hängs ut innan domen: Dessa människor är de misstänkta, därför hängs dom ut. Vi är på samma spår som pk-media så sluta gråta för era gelikar outar de misstänkta i lika hög grad.

Om dem absolut inte har någonting med detta att göra då?

Vi kan i princip lika gärna hänga ut dig? Ta bort dig själv va. Idiot
Medlem
FrZs avatar
http://www.broadleak.com/2015/06/15/identity-revealed-of-lisa-holms-suspected-murders/
2015-06-15, 02:43
Medlem
Expressens artikel är ju oerhört förvånande. Man serverar ju de anhållna på silverfat till flashback. Mycket av informationen är dessutom helt ointressant, enda poängen med den är att verifiera att rätt personer har hittats. Jag kan inte komma på något liknande.

1. Kommer det att bli en pressetisk diskussion?
2. Kommer någon på Expressen att få sina fiskar varma imorgon eller var det sanktionerat från högsta ort?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Namnen som hängs ut är på dem som sitter anhållna i detta nu. Hade ändå blivit offentligt om några dagar.
Saker brukar läcka ut och i någon mening blir dylikt offentligt. Men mig veterligen först i formell mening när åtal väcks. Det dröjer bra mycket längre än några dagar. Men bekymret är något annat: Misstankegraden är låg och vi vet inte VEM som är mördaren (om någon, men man får förmoda att det inte är en olycka och vi kan kalla någon för "mördare" även om det visar sig vara dråp) och hur de andra är med. De kan vara helt ovetandes, de kan vara passiva skyddare, de kan ha varit hur delaktiga som helst. Det är aldrig bra att "hänga ut" någon och bara negativa saker kan egentligen komma från det. Utredningen kan försvåras, folk kan ta lagen i egna händer mot bättre vetande, vittneskonfrontationer kan bli meningslösa och ibland kan det rentav förstöra åtalet, varpå vederbörande får inget eller _lägre_ straff än vad de som gapar efter hämnd och hänger ut hade tänkt sig...

Edit: Vid närmare eftertanke kanske det är så att namnen blir offentligt nåbara vid häktning, men jag är osäker. Det påverkar dock inte mitt resonemang.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-15 kl. 02:58.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det gör det, även bland svenskar.

Håller dock med Schwarzenbrandt om att litauer och andra från forna östländer som kommer till Sverige i syfte jobba är i regel bra och hårt arbetande folk. Vi får inte döma dessa efter enstaka rötägg som begår brott.

Vi vet inte heller om de gripna litauerna är skyldiga.

Litauer är kända för att vara odugliga hantverkare som inget gör när inte arbetsledarna är där... Skillnaden här är att just de misstänkta Litauerna inte bor i husvagn utan har tillsynes ordnade liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in