Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 02:35
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Namnen som hängs ut är på dem som sitter anhållna i detta nu. Hade ändå blivit offentligt om några dagar.

Och? Brottsmisstanken är inte hög. Ni kan förstöra människors liv på det här sättet.
2015-06-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara jag som fick en kuslig tanke med tanke på att dessa personer har familj och allting, fanns INGEN anledning att göra detta förutom en anledning; pengar? De verkar vara hårt arbetande folk, och om någon erbjuder dem stora summor pengar(stora summor för dem betyder inte att de är stora för oss pga de tjänar säkert typ 30kr/timme) så tänker de att de kan göra det sen åka tillbaka och ha riktigt mycket pengar i deras hemland och ta hand om sina familjer?

Nu vet jag ju inte vad som hände/har hänt exakt, ingen gör men kan inte tänka mig att 2 bröder med familj skulle göra detta annars.
Om man då tänker längre, vem är villig att betala för att mörda denna 17-åring? Väldigt svårt att hitta motiv bakom detta när man ser gärningsmännen, helt oförklarligt för mig
2015-06-15, 02:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretzels
Förlåt om jag låter hård men du vet absolut inget vad han vill eller vad han verkar vilja. Vad som visas på utsidan vara det totalt motsatta på insidan. Det finns monster bland alla nationaliteter.

Det gör det, även bland svenskar.

Håller dock med Schwarzenbrandt om att litauer och andra från forna östländer som kommer till Sverige i syfte jobba är i regel bra och hårt arbetande folk. Vi får inte döma dessa efter enstaka rötägg som begår brott.

Vi vet inte heller om de gripna litauerna är skyldiga.
2015-06-15, 02:37
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
JV troligen.

Men det är inte jämförbart. JV hängdes ut på helt felaktiga grunder, dessa är liksom anhållna och mycket talar för att de är rätt personer.

Synd att det tog sån tid bara. Som det redan kommenterats innan måste polisen haft koll på dessa män från början. De jobbar liksom mitt emot och med den kännedomen borde man ju ana att de kan vara inblandade.
Antog att det var JV det syftades på men skulle inte vilja kalla honom för "äldre". I övrigt håller jag med dig.
2015-06-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzenbrandt
Jag har inte heller påstått motsatsen?

Syftade på att du skrev: "Den ena brodern verkar ha familj och allt".
2015-06-15, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Om man då tänker längre, vem är villig att betala för att mörda denna 17-åring? Väldigt svårt att hitta motiv bakom detta när man ser gärningsmännen, helt oförklarligt för mig

Du har helt rätt, men samtidigt vägrar jag tro på att de kan göra så när de har familj ifall de inte skulle tjäna något extremt på det, sen den där som hittade handsken verkade vara RIKTIGT mysko vilket leder mig till sonen...men men time will tell.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Varför svenskt? Det rimliga är att hon är född l Litauen, i staden hon kommer från. Cirka 5% av litauerna är etniska ryssar. Dessa bor för övrigt främst i nordöstra Litauen.
För att kvinnan enligt litauiska polisen inte var lithauisk medborgare utan endast herrarna, så borde hon ha något annat helt enkelt?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
Ja då var det fallet avklarat. Stackars Lisa. Hoppas de tre brinner i helvetet.

Precis ! Hon dog för några simpla främlingar i Sverige som var "nödiga"
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-15 kl. 02:40.
Medlem
Det jag menar med att fallet känns konstigt. Är inte "tiden" det tar. Utan jag menar mer på att man inte verkar ha starka bevis mot dessa tre. Att de är de som är gripna är det inget snack om vid det här laget.

Men varför verkar det som att polisen mörkar något? Har man starkare bevis än vad man redogör för allmänheten? Borde inte man kunna hitta bevis eller något starkt att gå på pga kroppen man hitta?

Borde inte kroppen ge de svaren man vill ha?

WTF is this..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretzels
Syftade på att du skrev: "Den ena brodern verkar ha familj och allt".

Jag menar att denna omständighet gör det hela mer tragiskt.
2015-06-15, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Annars har jag inte något dåligt att säga om utredningen. Systematiskt genomförd, även hjälp ifrån civila.. arbetet i sig tar många timmar som oftast inte finns i kidnappningsfall.

Det som bör anmärkas är att man släppte avspärrningen kring ladan mittemot cafét relativt tidigt vilket gjorde att obehöriga och journalister kunde ta sig dit utan problem, trots att ladan inte var helt genomsökt. Förhoppningsvis påverkar det inte utredningen och bevisläget.
2015-06-15, 02:40
Medlem
Känns jävligt ostabilt att ha en kärring hemma i hemlandet och den andra kärringen i en kåk 300 meter ifrån Caféet och sedan utföra en sån här handling. Riktigt jävla sjukt om detta är en våldtäkt osv.

Tycker dock att man inte ska hänga ut folk tills det är 100% säkert att det verkligen är dom som har tagit livet utav Lisa.

Tror personligen att det är dem, men tycker ändå att man ska vänta. Bara för att ni inte har något annat för er än att sitta här inne och lukta skit hela dagarna behöver ni inte förstöra andras liv bara för era egna är patetiska och gråa. (Nu när dom inte är fällda).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in