Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:32
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Inte många som är intresserade av mina översättningar av vad som skrivs i Litauen, så här kommer ett sista försök att föra fram vad de säger. Sedan ger jag mig.
  1. Kvinnan har arbetat som städerska på cafét
  2. En av männen har erkänt delaktighet, men inte att han utförde mordet
  3. Männen var säsongsarbetare/gästarbetare

Jag vet förstås inte om det är sant att en man har erkänt. Det har rapporterats av t.ex. Fria Tider, men inte av någon av de stora seriösa tidningarna. Vilket kanske beror på att det inte är sant, helt enkelt.
Har du länk till den litauiska sidan? Att en av männen erkänt delaktighet har jag hört tidigare, men inte att kvinnan jobbat som städerska på caféet. Sen behöver det ju inte vara falskt bara för att Aftonbladet inte skriver om det. Aftonbladet brukar vara seg/försiktiga med att förhastat skriva om såna saker. Men hur Tom Hanks sitter på tunnelbanan, du vet, riktiga nyheter, är de väldigt snabba med att få ut.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så du menar alltså att Lisa ska ha gått med på samlag och sen blivit mördad? Jag tror alla som har högre IQ än en häst kan lista ut att det handlar om våldtäkt om man finner GM's sperma i Lisas slida. Eller ska Lisa ha SMS:at sin familj om att hon slutat sitt arbetsskift och är på väg hem, GM kommit fram och sagt "Ska vi knulla?", Lisa har klivit av sin moped frivilligt utan att ta med nycklarna och gått och undan, för att sedan när allt är klart så ska GM ha mördat henne?

Tror det är lika bra att du lämna denna tråd. För med dina CSI skills så lär Lisa till slut ha blivit mördad av en sibirisk tiger från Peru som var här för att sommarjobba som asfaltsläggare, efter att så klart att ha gått med på samlag.
Nej, det menar jag inte. Jag menar det jag skrev, du behöver inte hitta på vad jag menar.

Det är inte sannolikt, men mord har tidigare följt på frivilligt sex.

Men det är bra att du sätter diskussionsnivån, så vi vet hur vi ska kränka varandra i fortsättningen i reell flashbackanda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg

Så mycket vet vi.
Att mannen i gul t-shirt fått blurrat ansikte är begripligt, men varför har man gjort samma grej med vänster framficka? Dölja någon nationssymbol? Företagslogga? Eller se jag i syne?
2015-06-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Så gör man ibland ute på vischan. Jag har jobbat på arbetsplatser där man lagt nyckeln under dörrmattan eller i en blomkruka vid entrén. Har ingen aning om huruvida de faktiskt hängde ut nyckeln i ladan, men jag skulle inte bli det minsta förvånad om så är fallet.

Att de skulle hänga ut en nyckel på sådant sätt är absurt, då hade de lika gärna hängt den bredvid dörren till cafe't. Sen har det väl framgått att de stängde/låste tillsammans och efter de sagt hejdå har flickan gått runt hörnet mot sin moped.

Finns absolut ingenting som tyder på att någon nyckel har sitt gömställe i ladan på andra sidan gatan då den dessutom befinner sig under reparation eller ombyggnad. Om det vore så är det högst anmärkningsvärt då personer utanför de anställda har kännedom att en nyckel göms där, det är som alla förstår lika med att ha dörren öppen dygnet runt.

Glöm nu nyckel i någon lada på andra sidan vägen, det vore mycket mer sannolikt att man har ett gömställe bakom cafe't i den lilla utbyggnad som finns där öppningen verkar täckt med presenning.
2015-06-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Hur menar du att polisen försäger sig?

Fattar du inte det så kan jag inte hjälpa dig. Ni bara tjatar och tjatar samma hela tiden. Lär er respektera en annan människas åsikt!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Har du länk till den litauiska sidan? Att en av männen erkänt delaktighet har jag hört tidigare, men inte att kvinnan jobbat som städerska på caféet. Sen behöver det ju inte vara falskt bara för att Aftonbladet inte skriver om det. Aftonbladet brukar vara seg/försiktiga med att förhastat skriva om såna saker. Men hur Tom Hanks sitter på tunnelbanan, du vet, riktiga nyheter, är de väldigt snabba med att få ut.

Här: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sv&prev=search&rurl=transla te.google.se&sl=lt&u=http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/17-metes-nuzudymas-svedijoje-svedai-gedi-policija-tyli.htm&usg=ALkJrhisj8bR-_KkiQNUUs4Of-xpjydnMw
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Att mannen i gul t-shirt fått blurrat ansikte är begripligt, men varför har man gjort samma grej med vänster framficka? Dölja någon nationssymbol? Företagslogga? Eller se jag i syne?
De har blurrat logotypen för klädesmärket.
Bannlyst
varför var Blombergs egendom 10 avspärrat idag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Läs här och sätt er in i den litauiska brottsligheten. Den har flyttats till utlandet. Personer bosätter sig i Sverige och deras bostäder är ankarplatser. De planerar brott i Sverige. De arbetar i Sverige men agerar även åt ligor.
Litauer åker till Sverige och Norge för stöldturnèer på somrarna.

Det har stulits bla byggnadsställningar just på den här platsen. Troligen är att det dessa personer ligger bakom detta. Man skall inte anlita litauer eller polacker för arbeten i Sverige då flera samarbetar med organsierade ligor.

Läs detta noga och få en blick om vad detta troligen handlar om. Dessa personer är fattiga och är bara ute efter pengar. Pengar,klockor..vadsomhelst är mycket värt i Litauen.
Vakna upp och se vad som händer i vårat samhälle!

http://polistidningen.se/2012/03/brott-export-litauen/

Mvh

För ca 8 - 10 år sedan mördade en östeuropeisk ung man och en ung kvinna, jag vill minnas att de var just från Litauen, en svensk psykolog (kvinna). De rånade henne för en struntsumma, och jag tror att de tog hennes bil också. Minns någon mer om det fallet?
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vrida hjälmen och bryta sönder nacken?

Angående vad Lisa hade två av. Skor kanske?
En användare i tråden påstår att det ska vara ett örhänge. Men vi får se vad som är sant när fup kommer.
2015-06-14, 19:35
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Inte många som är intresserade av mina översättningar av vad som skrivs i Litauen, så här kommer ett sista försök att föra fram vad de säger. Sedan ger jag mig.
  1. Kvinnan har arbetat som städerska på cafét
  2. En av männen har erkänt delaktighet, men inte att han utförde mordet
  3. Männen var säsongsarbetare/gästarbetare

Jag vet förstås inte om det är sant att en man har erkänt. Det har rapporterats av t.ex. Fria Tider, men inte av någon av de stora seriösa tidningarna. Vilket kanske beror på att det inte är sant, helt enkelt.

Den polska horan kommer omhäktas med brottsrubricering anstiftan till mord, ena mannen mord och andra medhjälp till mord / skyddande av brottsling.

Tror Polackhoran var orolig att bli av med jobbet hon hade stulit eller något och Lisa snitchat, eller så va hon på väg att bli av med jobbet för att Lisa jobbade för bra och hon ej behövdes längre. Sen skulle mannen hota henne men det spårade ur av nån anledning
2015-06-14, 19:35
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Lågstadieelever var väl lite väl hårt.

http://www.famousbirthdays.com/birthplace/lithuania.html

Det finns många bra och fina människor som kommer därifrån. Varför bunta ihop folk hela tiden? Skulle du vilja bli ihopbuntad med ett as bara för att den råkar vara svensk?

Det var deras polisorganisation som åsyftade, och nej jag menar inte gemene man i Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in