Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:41
Medlem
Här kommer en film på kvinnan, Hann tyvärr inte fram och fånga snubbarna. Ursäkta watermarken.

https://vid.me/e/WShp
2015-06-12, 21:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag sa inte att hon rutit till, jag tror de sprungit ihop nästan.

Och det fysiska inbrottet behöver ju inte ha påbörjats för att paniken ska brinna till i huvudet på en inbrottstjuv med mycket att förlora.

Rent statiskt är det ju sannolikare att man mördas av en.inbrottstjuv än av en lustmördare.

Seriöst, om du går runt byggnaden vilket är tillåtet, det är ett café, och stöter på personal så är inte det första du tänker på att konfrontera. Hur hade du själv gjort? De hade mycket mer att förlora på att konfrontera Lisa än att vänligt låtsas undra om det är öppet.

Du tror ju såklart på vad du vill, men i mina ögon är teorin ren och skär fantasi.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske var bara en inblandad, inget säger att alla tre måste känna till vad en av dem har gjort, kan ju vara så eller?

I inlägget jag besvarar så talas det om att "öststatarna" ska vara våldtäktsmän eller mördare – plural.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Att en av dem är inblandad är väl mer troligt, i så fall. Men jag vet inte jag om ens någon av dem har med saken att göra...
Medlem
Finns hon i byggnaden avliden lär de skicka dit tekniker först för att säkra spår, den avlidna kan ligga kvar ganska länge så brist på likbil/transport behöver inte betyda nåt. Men tror nog inte hon finns i huset.
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Kan det vara så att man fått träff i interpols dna-register månne, kanske rör sig om gästarbetare som tidigare blivit dömd i annat land. Har ju varit väldigt tyst kring det är fyndet om skickades till dnaanlys igår(?)
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Fast aina sa att "gripandet" kunde göras efter ett fynd. Tror inte att information från interpol skulle betraktas som ett fynd.
tror någon som polisen förhört har berättat om dessa som de gripit eller tips från allmänheten ! sen de kopplat ihop dem med ev fynd de gjort och sen kontaktat interpol , därav att de tagit in dem idag till förhör
2015-06-12, 21:43
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Antar att dem jobbar för godsägaren. Är inte helt ovanligt att lantbrukare etc anställer folk från Baltikum som arbetena för mer eller mindre mat och husrum
Läste att de anhållna hade samband med ladan där handsken hittades och där pågick grävarbete och ett uppgrävt avloppsrör syntes på en bild.
De kan vara det som bygger/renoverar i ladan.
Slutsatsen att de är från Baltikum känns lite väl löst för mig, även fast många från tidigare öst stater kommer hit och arbetar med byggen.
Medlem
Zaedrewss avatar
För de som tror på trafficking vill inte låta plump men tjejer från Tjeckien och Rumänien är inte direkt olika tjejer från Sverige i utseende och hur enklare som helst att villigt få med sig att sälja sex. Inget fel med det bara att de är mer öppet med porr där numera. Att ta en tjej från Sverige för det ändamålet som inte är villig det skulle vara en ren dödssynd för det nätverket det.
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att du har fel.
Om jag inte missminner mig om någon hörs "upplysningsvis" så föreligger inte några tvångsmedel. Den som hörs "upplysningsvis" hörs frivilligt.
Frivilligheten stöds inte av fotografierna
Jag tror att man växlat ned ett snäpp, utredningen befinner nu mer på nivån "vet ni var kroppen finns?"
Sedan går man vidare utifrån hur Lisa blev till en livlös kropp.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Du menar att bruden bakat bullar inne i fastigheten?

Jag har ingen uppfattning om kvinnans fritidsintressen eller yrke.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Men det är en ambulans på plats?

Inte framme vid huset/slottet nej
Medlem
nygards avatar
Mängder med polisbilar på plats, mycket stort intresse för den här byggnaden. Min magkänsla säger att vi ganska snart kommer ha ett avgörande på detta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in