Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Så för att det sker sällan så har det inte skett nu?

Jag tror på en strypning eller att hon har kvävts till döds tyvärr.
2015-06-14, 19:23
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrawN
Vad vet vi om kvinnan som misstänks för grovt skyddande av brottsling? Är hon svensk?
Ingenting mer än att hon skall ha varit gift med ena mannen som är anhållen för mord (om jag nu inte missminner mig totalt).
2015-06-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
En fråga bara, som jag inte sett har tagits upp: kvinnan som sitter anhållen för grovt skyddande av brottsling (tror jag det var).
Om hon nu delar lägenhet/kåk med en/två sexualdårar: Vad kan hon tänkas ha varit utsatt för? Eller var hon tillsammans med någon av dem?

Vad tror ni?
Hon skall tydligen vara gift med en av bröderna, man kanske kan anta att endast en av bröderna är MG och kvinnan och hennes man blev bejälpliga med kroppen när det väl hänt för att skydda broren och sig själva.
2015-06-14, 19:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Kvinnan i den anhållna trion ska ha arbetat som städerska på cafeét. Nån mer som kan bekräfta det?
Bara norska och svenska tidningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Har googlat litauisk media, men hittar inget om brottet(??)

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm#.VX24ffntmko
Medlem
Maestermintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Någon som har adressen till bloggen som denna artikel handlar om?

http://www.friatider.se/expressen-bakom-trakasserier-av-lisas-anhoriga

Nyheter Idag förklara saken lite bättre. Expressens journalister smsade innan presskonferensen, vilket fria tider inte nämner. Men inte fan gör det saken bättre, dessa hyenor till journalister ska fan hålla sig borta. Sen sitter samma jävlar och talar om medmänsklighet. Fyfan alltså.

Edit Åfan, länk ska du ju ha också! http://nyheteridag.se/sa-trakasserar-expressen-lisa-holms-kompisar-respekten-ar-valdigt-lag/
Senast redigerad av Maesterminten 2015-06-14 kl. 19:27.
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Den här godsherren Arne ska tydligen har blivit akut körd till sjukhus av okänd anledning Vad kan detta innebära är han inblandad tro eller vet han något som utlöst en hjärtattack ?? Fick ett pm av en användare precis om detta

Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Att polis söker där är av intresse...det kan vara olika ..tex plats för kvarhållande, mordplats och dumpningsplats. Dock bör ju personen haft nycklarna till fastigheten. hmm..ger man det till uthyrd arbetskraft? och dessutom var denna fastighet utsatt för försäljning (som jag förstår) den där sonen till "greven" är nog inte helt ointressant kanske.

En tredje (fjärde) GM menar du..?
2015-06-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrawN
Vad vet vi om kvinnan som misstänks för grovt skyddande av brottsling? Är hon svensk?

http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg

Så mycket vet vi.
Medlem
Släpp det där med styckning.
Anledningen till att man styckar någon är väl att man måste TRANSPORTERA/bortforsla en kropp och det hade, kanske, varit ett alternativt scenario OM det hade varit EN enda GM.
Nu var de, minst, två och har tillgång till en skåpbil för transporten.

Dessutom, om hon var styckad så måste det ju nästan varit huvudet som de hittade på Martorp -eftersom hon kunde identifieras relativt snabbt.
Styckning är äckligt, jobbigt, lämnar en massa blod och spår och tar tid. Även den mest förhärdade GM avstår nog från detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hon är som jag har sagt tidigare hittad i en garderob.
Ingen som läser det som skrivs ?
Jag läste det redan förut i ditt inlägg och undrar var du fått det ifrån? Källa? Vet du något mer, var du på plats?
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Typ allt tyder på att hon blivit just det, tyvärr. Men håll dig till din 95-procentiga övertygelse tills fakta framläggs (det är inte jag som lagt ut det här klippet, men det är från presskonferensen igår).

http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

Här försäger sig polisen till exempel. Han var nog jättetrött, stackarn.

Hur menar du att polisen försäger sig?
2015-06-14, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Hon skall tydligen vara gift med en av bröderna, man kanske kan anta att endast en av bröderna är MG och kvinnan och hennes man blev bejälpliga med kroppen när det väl hänt för att skydda broren och sig själva.

Varför kan vi anta det när polisen säger att de har två anhållna MG. Däremot kan vi kanske tänka oss att endast en av de två MG är GM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in