Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Någon som har någon uppfattning om vilket "rött hus" som man spärrat av? På expressen.se står det att det ligger 300 meter från Caféet men reportern säger i inslaget att det ligger alldeles intill "några meter från där Lisa jobbade". Det är lite skillnad på 300m och några meter?

300 meter och alldeles intill är relativt, Ougadougo ligger inte intill caféet men kan göra det i relation till Saturnus. En karta är publicerad i tråden som visar vilket hus det handlar om, skriver du bara för att ha något att göra eller är du lågbegåvad?
Senast redigerad av OY 2015-06-14 kl. 18:08.
2015-06-14, 18:06
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Varför skriver ni så arga svar då varje gång någon nämner det. Kom igen, förolämpningarna har ju fullständigt haglat. Det blir ju töntigt när du ljuger. Inläggen ligger ju här.

Jag vet inte vad du skrev tidigare i tråden, men om det bästa "beviset" för att en styckning ägt rum är den där videon som postats hundra gånger innan, så väljer i alla fall jag att utgå ifrån att hon inte blivit styckad tills polisen säger annat. Det finns risk för att hon blivit det, ingen påstår någonting annat. Men det som lagts fram hittills i teorin om styckning är, vad jag har sett, rena fantasier.
2015-06-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ingen litauer är efterlyst för människohandel.

Jo, Denisas Potapovas, 35 år gammal. "Charges: HUMAN TRAFFICKING"
2015-06-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför efterlystes hon av interpol så snabbt? Är inte detta oerhört ovanligt vad som gäller försvinnanden i detta land?

De här männen som nu sitter anhållna var nog misstänkta rätt tidigt för inblandning. Men så länge man inte hittat kroppen så hämtade man inte in dom. Var väl rätt mycket uppgifter i media om att det rullade väldigt många omärkta polisbilar i området. Jag tror man har haft koll på individerna ett tag. Men man jobbade förmodligen efter att Lisa fortfarande var i livet och satt fången någonstans.
2015-06-14, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simulant
Jo, Denisas Potapovas, 35 år gammal. "Charges: HUMAN TRAFFICKING"

Även Otto Enkrist är efterlyst för människohandel.
2015-06-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Polisen bad väl media visa respekt och inte ta några bilder när dom fraktade bort?

En kropp kan föras bort ganska diskret
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensånTyrjaghar
De som jag i mitt inlägg skrev om var de kriminella som lockades hit, inte de som jobbar här ( även om de också lockas hit ). Det framgick väl klart? Och de kriminella som lockas hit kommer från i stort hela östeuropa och Kaukasus. Vilket då kan påverka folks uppfattning om östeuropeer.

Ja de mer normala östeuropeerna påminner om oss, som jag skrev så har jag umgåtts en del med dom.
Min poäng var - vilket också har diskuterats tidigare - är att vi inte är så nogräknade med vilka vi tar hit; huvudsaken att de kan göra jobbet billigt.

Kriminell är man när man begår eller ha begått ett brott. Är tveksam till att de misstänkta har kommit hit "under cover" med hjälp av uppdragsgivaren i utbyte mot lägre timpenning. Därmed inte sagt att han inte visste vad de gick för.
I vilket fall så - om alla uppgifter som cirkulerar stämmer - så var de/nån av dem kriminella innan de kom hit och blev det ännu mer här...

Vilka kriminella du syftade på, tycker jag inte framgick tydligt, här diskuterar vi mordet på LH och det finns några misstänkta (?) som sitter i förhör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
300 meter och alldeles intill är relativt, Ougadougo ligger inte intill caféet men kan göra det i relation till Saturnus. En karta är publicerad i tråden som visar vilket hus det handlar, skriver du bara för att ha något att göra eller är du lågbegåvad?

Jag skrev en fråga. Kartan som JAG såg publicerades samtidigt som jag skrivit. 300m är tre fotbollsplaner. Inte direkt några meter.
2015-06-14, 18:09
Bannlyst
Det som talar för att en av MGM är efterlyst för människohandel är att LH efterlystes på Interpol relativt tidigt. MGM hade nog span på sig rätt tidigt.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför efterlystes hon av interpol så snabbt? Är inte detta oerhört ovanligt vad som gäller försvinnanden i detta land?

Kan nog bero på tips som kommit in till Polisen.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hade det varit på 90-talet hade jag förknippat detta med ryssland eller någon annan baltstat, då handelsutbytet med järn, stål och sanitetsprodukter var riktigt på tapeten mellan Sverige och dessa länder.

Jag tänker jordbruksmaskiner och reservdelar. De har dels stort jordbruk och även om det inte är ofta de köper (eller säljer begagnade) så antar jag att verksamheten ska anges dels om de importerar eller exporterar eller är försäljning eller inköp som ska in i intrastat ( förvärvsbeskattning eller skattefri omsättning inom EUs momsområde mellan näringsidkare).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Jag skrev en lång radda om det längre bak. Upprepar inte. Ingen vet som sagt. Inte du heller.

Och raddan är ju delvis BS. "lisas ena" är skitsnack. Det var någon skitkass ljudupptagning där det lät som "lisas ena" men på de bättre sändningarna där det faktiskt hördes vad som sades var det hur tydligt som helst att han sa "hittas Lisa senare".

Det övriga är ju bara märkliga tolkningar. Presstaleskvinnan samlar sig inför att informera om något tragiskt? näää, det händer ju enbart vid styckmord?
Polis som gråter? Ja hittar man bara en kropp utan några känslomässiga kopplingar så lär inte det ske oavsett styckning eller inte.
Letar man efter en person i 5dagar blir man dock känslomässigt investerad(tro mig jag har varit på eftersök med försvaret) och att då hitta den eftersökta död kan ta hårt. Speciellt om det är en ung person.

Att folk var upprörda och stressade just när dödsbudet kommit? No shit, de har letat och hoppats i flera dagar och sen så visar det sig att hon är död.

Jag säger inte att det inte kan röra sig om styckning för det vet jag inget om. Men dina bevis är inget annat än "confirmation bias". Du tror det rör sig om styckning och tolkar det du ser som stöd för din tro.
Det finns inget konkret alls för att det skulle röra sig om styckning. Inte heller talar något emot det. Det är alltså lösa spekulationer och således menlöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in