Citat:
Ursprungligen postat av
Klasina
Jag skrev en lång radda om det längre bak. Upprepar inte. Ingen vet som sagt. Inte du heller.
Och raddan är ju delvis BS. "lisas ena" är skitsnack. Det var någon skitkass ljudupptagning där det lät som "lisas ena" men på de bättre sändningarna där det faktiskt hördes vad som sades var det hur tydligt som helst att han sa "hittas Lisa senare".
Det övriga är ju bara märkliga tolkningar. Presstaleskvinnan samlar sig inför att informera om något tragiskt? näää, det händer ju enbart vid styckmord?
Polis som gråter? Ja hittar man bara en kropp utan några känslomässiga kopplingar så lär inte det ske oavsett styckning eller inte.
Letar man efter en person i 5dagar blir man dock känslomässigt investerad(tro mig jag har varit på eftersök med försvaret) och att då hitta den eftersökta död kan ta hårt. Speciellt om det är en ung person.
Att folk var upprörda och stressade just när dödsbudet kommit? No shit, de har letat och hoppats i flera dagar och sen så visar det sig att hon är död.
Jag säger inte att det inte kan röra sig om styckning för det vet jag inget om. Men dina bevis är inget annat än "confirmation bias". Du tror det rör sig om styckning och tolkar det du ser som stöd för din tro.
Det finns inget konkret alls för att det skulle röra sig om styckning. Inte heller talar något emot det. Det är alltså lösa spekulationer och således menlöst.