Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Lägg nu av med att förringa människors förmåga att tänka självständigt, poliser är inte allvetande orakel, skillnaden mellan polisen och allmänheten är att polisen har tillgång till mer information, det gör dem inte automatiskt till bättre skickade att tolka denna information.
Jag skulle gärna ha större respekt för mina medmänniskors förmåga att tänka självständigt, men efter att ha följt den här tråden kan jag tyvärr inte ha det. Jag framförde mest mitt medhåll till snubben jag citerade. Han, i sin tur, citerade någon annan person som skulle leka viktigpetter och ta kontakt med någon journalist för att se att polisens arbete gått "rätt" till. Det låter för mig förjävla onödigt, och som ett otroligt korkat sätt att ta upp onödig tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Angående medias "uppmålande" så finns det en viss del av allmänheten som har förmåga att plocka ut den information som är relevant och syna den kritiskt, alla är inte som du som köper allt som står i tidningen.
Hur kunde du få det till att jag köper allt som står i tidningen? Det var en märklig slutsats. Fast din läsförståelse är ju uppenbarligen inte den bästa, så jag kan förstå att det lätt blir fel för dig. Mitt inlägg menade ju på raka motsatsen, att tidningen slänger ur sig vad som helst och att det absolut inte ska betraktas som fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag tycker att oavsett hur många till synes tokiga teorier som framförs i den här tråden så är de av värde, inte som hela teorier, men en och annan detalj belyses och kan sättas in i nya kontexter.
Det finns självklart ett par (eller kanske tillochmed många) inlägg som pekar nära sanningen. Som personen jag citerade skrev så bör man, om man anser sig ha ett tips av värde, då höra av sig till polisen och förklara vad man grundar det tipset/Den informationen på. Om det nu mot förmodan skulle vara så att polisen missat den detaljen så har de med absolut största säkerhet personal som är kompetent nog att avgöra om det tipset är värt att följa upp eller inte.