Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Folk i den här tråden har konstiga uppfattningar om poliser och militärer.

Och om godsägare som de visar nästa perverst intresse. Man kan säkert anta att de är de vanliga debila vänstermänniskorna som inte vill att de ska vara stackars utländska gärningsmän utan mycket heller svenska rika som är gärningsmän.
2015-06-14, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Jag tror du syftar på försvunnen person och jag på försvunnen misstänkt.
Ok.
Det är inget brott för misstänka att hålla sig undan heller.
Däremot lär de ju anhållas eftersom de då är misstänkta för något annat brott och visat att de håller sig undan.'
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Är hon svensk?
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/e15/11205732_830798436957419_521586038_n.jpg

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/e15/10843774_461856327297696_196243268_n.jpg

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xtp1/e15/10661233_607185806057932_1400109874_n.jpg

Bedöm själv.
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
sommarsune vill att vi släpper allt som har med godsägarn att göra. så nu gör alla det bums

I intervjun säger godsägarn att han gett polisen fria händer att leta på markerna, blir det skador får vi göra upp detta efteråt.
alltså kommer det snart en räkning till polisen från godsägaren,
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Vet inte om du var BO i ett våldtäktsmål - men om du var det så granskades ditt sexualliv och hur många ev partners
Tyckte du att det var relevant i målet?
Eller om du hade kjol eller byxor vid den aktuella händelsen?

Jag köper inte att det är Kutym inom samtliga våldtäktsfall. Du får gärna motbevisa mig på den punkten.
2015-06-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Allt om detta dåd påminner mig starkt om Malin Kristiansens försvinnande i Norge.
Offret utsattes för strypning, våldtäkt och var försvunnen.
BO såg bra ut i samhällets ögon och var nära åldern till LH.
Tillvägagångssättet, sen kväll med nån viss av påverkan hos GM, försvunnen i ett par dagar, hittad mördad i närheten och sexuellt våld (om uppgifterna med LH stämmer) och därtill mördad.

Malin Kristiansen Borås inte Norge. Hon ströps inte, hon dog av drunkning efter ha blivit slagen medvetslös och därefter våldtog GM henne och la henne i bäcken. GM såg INTR bra ut i samhällets ögon, han har varit en stökig person under hela uppväxten.
Hittad mördad där hon senast såg.
Om du ska yttra dig om andra fall, kom med rätt fakta.....
2015-06-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Kanske ville han inte bli ertappad med att anlita svart arbetskraft på sitt gods...

men om nåt så fruktansvärt skett som att en person dödats, borde man väl göra ALLT för att underlätta utredningen, även om det innebär att man då måste erkänna att man anlitat svart arbetskraft. det är trots allt inte så ovanligt. (tom statsministern har väl anlitat arbetskraft av suspekt natur - var väl nåt med avtal etc)

så tycker jag iaf att en normalt funtad person borde agera...

ps. patetiskt att han säger sådär med skador på hans mark (om citeringen är korrekt).
snacka om känslokall/snål människa.
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-14 kl. 14:37.
2015-06-14, 14:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jaha, då vet du namnet på en MGM? Det är mer än någon annan av oss vet. Tidigare i tråden förekom det uppgift om en MGM skulle har vara dömd (obs! inte efterlyst eller misstänkt) för människohandel. Men enligt polisen i Litauen är båda MGM ostraffade. Polisen glömde kanske nämna att en av dem var internationellt efterlyst...eller inte.

Varför skulle de inte kunna vara efterlysta som misstänkta men ostraffade? Tänk en gång till om du har något att tänka men annat än kukhuvet.
Moderator
OYs avatar
Var det allmänt känt att Lisa hade handskar vid tillfället som fastighetsägaren berättar att han har hittat en handske som han tror kan vara en del av hennes klädsel?

Vad fick honom annars att tro att det kunde vara hennes handske, osannolikt att den skulle ha blåst in i ladan och Lisa har ingen känd koppling till ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan se endast två scenarion vari fastighetsägaren skulle kunna vara delaktig, en fordonsolycka eller köp av sexuella tjänster. Jag tror inte att det förhåller sig så, det vill jag understryka.

EDIT;En sak är dock förbryllande, om de anhållna är skyldiga och ger sig i lag med att gömma föremål och kropp, varför gör de det på platser som fastighetsägaren har tillgång till och som bevisligen också besöker, jag tänker främst på arbetsplatsmötet de höll i ladan. Det här, i någon mån, kan tala för att fastighetsägaren vet mer än han har sagt.

Skulle inte förvåna mig om Herr Godsägare varit inblandad. Han har väl kommit i någon dyr bil och kört som en dåre och råkat köra på henne. Sen har han väl bett sina slavar att ta hand om liket. Har man genomsökt hans bilar och hans slott? Nä precis, han är för fin för att undersökas. Han har väl åtalsfrihet precis som kungen.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-14 kl. 14:30.
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Lägg nu av med att förringa människors förmåga att tänka självständigt, poliser är inte allvetande orakel, skillnaden mellan polisen och allmänheten är att polisen har tillgång till mer information, det gör dem inte automatiskt till bättre skickade att tolka denna information.

Jag skulle gärna ha större respekt för mina medmänniskors förmåga att tänka självständigt, men efter att ha följt den här tråden kan jag tyvärr inte ha det. Jag framförde mest mitt medhåll till snubben jag citerade. Han, i sin tur, citerade någon annan person som skulle leka viktigpetter och ta kontakt med någon journalist för att se att polisens arbete gått "rätt" till. Det låter för mig förjävla onödigt, och som ett otroligt korkat sätt att ta upp onödig tid.

Citat:
Angående medias "uppmålande" så finns det en viss del av allmänheten som har förmåga att plocka ut den information som är relevant och syna den kritiskt, alla är inte som du som köper allt som står i tidningen.

Hur kunde du få det till att jag köper allt som står i tidningen? Det var en märklig slutsats. Fast din läsförståelse är ju uppenbarligen inte den bästa, så jag kan förstå att det lätt blir fel för dig. Mitt inlägg menade ju på raka motsatsen, att tidningen slänger ur sig vad som helst och att det absolut inte ska betraktas som fakta.

Citat:
Jag tycker att oavsett hur många till synes tokiga teorier som framförs i den här tråden så är de av värde, inte som hela teorier, men en och annan detalj belyses och kan sättas in i nya kontexter.

Det finns självklart ett par (eller kanske tillochmed många) inlägg som pekar nära sanningen. Som personen jag citerade skrev så bör man, om man anser sig ha ett tips av värde, då höra av sig till polisen och förklara vad man grundar det tipset/Den informationen på. Om det nu mot förmodan skulle vara så att polisen missat den detaljen så har de med absolut största säkerhet personal som är kompetent nog att avgöra om det tipset är värt att följa upp eller inte.
2015-06-14, 14:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått den uppgiften .. det är väl precis tvärsom, ena personen är känd av polisen i hemlandet..

http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/

Det brukar innebära dömd för något - inte att de bott granne med polisen.
Eller att de figurerat i utredningar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in